همانطور که گفتیم، سیستم محرک هیبریدی اتومبیل متشکل از یک موتور 1.5 لیتری بنزینی با چرخه اتکینسون در کنار یک موتور الکتریکی 79 اسب بخاری، نیرو گرفته از مجموعه باتری های لیتیوم یون بزرگ و سبک وزن خواهد بود که شرکت خودروسازی تویوتا در رابطه با آن ادعا می کند حدود 15 درصد کارایی بیشتری نسبت به قبل داشته و باعث کاهش مصرف سوخت و تولید گازهای آلاینده به مقدار 20 درصد خواهد شد. طبق اعلام تویوتا این سیستم حدود 15 درصد کارایی بیشتری نسبت به قبل داشته و باعث کاهش مصرف سوخت و تولید گازهای آلاینده به مقدار 20 درصد خواهد شد. در سقف خودرو؛قوس های خاص دیده می شود که علاوه بر زیبایی بیشتر به منظور افزایش هرچه بیشتر آیرودینامیک خودرو کمک می کند.نکته ی جالب ؛اصرار طراحان یاریس برای خودنمایی نکات آیرودینامیکی است.اگر به صورت جزئی تر دقت کنید،هیچ خط شکسته ای در طراحی،بدون دنباله و ناقص نمانده است.از جمله دیگر این نکات؛ خط بالای رکاب،قوس بالای دستگیره ها،زائده های برآمده در بالای آینه های جانبی و بر روی چراغ های عقب و به علاوه رینگ های 8 پره به ظاهر ساده که با طراحی هوشمندانه باعث انتقال باد بر روی دیسک ها ی ترمز شده و آن را خنک می کند.

آخرین نسل از مجموعه فناوری پیشرفته کمکراننده این خودروساز با نام تویوتا سیفتی سنس (Toyota Safety Sense) نیز بدون پرداخت هزینه اضافی برای خریداران عرضه میشود. تیپهای GR Sport و GRMN مدل های تویوتا یاریس ۲۰۲۰ خواهند بود اما نسخهای قدرتمندتر با نام WRC برای اولینبار به مدلهای اسپرت یاریس میپیوندد. پیشرانههای مختلفی برای این خودرو در نظر گرفته شده مدل 1.5 لیتری 3 سیلندر به جعبه دنده CVT متصل بوده و با قوای هیبریدی یا جعبه دنده 6 سرعته دستی نیز عرضه می شود. شرکت تویوتا، یاریس جدید را با موتور بنزینی ۱.۵ لیتری سه سیلندر هم عرضه میکند که در کنار یک جعبهدنده شش سرعته دستی یا جعبهدنده متغیر پیوسته قرار میگیرد. در صورتی که تشخیص داده شود فعالیت های یک کاربر بر خلاف قوانین یا مصالح وبسایت بوده و هدف های تخریبی خاصی را دنبال میکند، حساب کاربر مسدود خواهد شد. اما ظاهر خودرو، به طور کلی در خودرو قطعات کرومی زیادی به کار رفته است که زیر درها و آینهٔ بغل خودرو جزو موارد استفاده از کروم هستند، در عقب هم استفاده از چراغ های LED جدید خودنمایی می کند.

این مجموعه دارای امکاناتی از جمله سیستم جلوگیری از تصادف با تشخیص خودروها، تشخیص عابران، و تشخیص دوچرخهسواران، و همچنین کروز کنترل انطباقی هوشمند، دستیار علائم رانندگی، و موارد دیگر است. تویوتا همچنین ادعا میکند که حالا میتوان با پیشرانه الکتریکی یاریس مسافتهای طولانیتری را مخصوصا در سفرهای شهری طی کرد. قدرت تمام الکتریکی به میزان زیادی بهبود یافته است و راننده حالا میتواند فقط با استفاده از قدرت باتری به سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. با افزودن قابلیتهای سفارشی سازی و ظاهری یاریس کراس ادونچر، تویوتا مدل محدود نسخه پریمیر را نیز عرضه خواهد کرد. در پاسخ به این سوال باید گفت که تویوتا یاریس در بخشهای کیفیت و دوام، ایمنی و راحتی، طراحی ظاهری، امکانات، عملکرد فنی و پیشرانه یک لیتری پرتوان به همراه سامانه هیبریدی و همچنین عرضه نسخه GR به خوبی نظر هیات داوران را به خود جلب کرد. مصرف سوخت این خودرو نیز یکی دیگر از ویژگی های فنی قابل ملاحظه ی تویوتا یاریس صندوقدار است. می توان گفت فرم چراغ های بزرگ جلو و عقب(به ویژه در نسخه هاچ بک) خودرو و همچنین جلو پنجره ای اسپرت آن بر مدرن و خوش چهره شدن تویوتایاریس موثر بوده اند.

هرچند فییستا ST یک هاچبک اسپرت داغ و جذاب است اما نسخهٔ استاندارد فییستا نیز هنوز هم خودرویی بسیار قابلملاحظه است. تویوتا ادعا می نماید در طراحی یاریس سعی شده این خودرو به ایمن ترین خودرو دنیا تبدیل گردد و به همین دلیل برای آن پکیج ایمنی Safety Sens به صورت استاندارد ارائه می گردد. به دلیل افزایش ایمنی و دیگری جلوگیری از آسیب رسیدن به خورو می توانید از مراکز تخصصی بهره مند شوید. استفاده از پلتفرم GA-B باعث شده یاریس جدید کوتاهتر، کمارتفاعتر، و عریضتر از نسل قبلی باشد و به دلیل افزایش فضای کابین، فاصله بین دومحور ۵۰ میلیمتر بیشتر شده است. این باعث شده طول یاریس کمی کمتر از چهار متر باشد. در تست ترمز، چهار درب یاریس LE با ترمز عقب با سرعت 60 مایل در ساعت مسافت 126 فوت را جهت متوقف شدن پیمود که کمی طولانی تر از حد متوسط در این بخش است. یک نسخه پایه با موتور بنزینی ۱ لیتری سه سیلندر مشابه چیزی که در نسل قبلی یاریس وجود داشت هم عرضه خواهد شد. GR Yaris با قدرت 257 اسب بخار ، مجهز به قدرتمندترین موتور سه سیلندر جهان است که در یک خودروی جاده ای نصب شده است.