نقش رینگ پیستون در خودرو

پس از خودرو کاری پیستون آن را مطابق روال خاصی گرم و سرد می کنند و به اصطلاح روی آن عملیات گرمایی انجام می دهند تا خواص مطلوب را پیدا کند . داشتن دانایی کافی در آیتم آب بندی خودرو و رعایت نکات واجب مربوطه سبب می شود تا به جهت مدت طولانی از خودروی خود استعمال کنید و از وارد کردن فشار به قطعات و اجزای مختلف آن خودداری کنید. چرخه ای که به آن اشاره کردیم، از بالای سیلندر شروع شده و این قطعه به عنوان یک دریچه عمل کرده و اصلی گشوده شدن آن، هوا و سوخت وارد استوانه می شوند. به زبان عامیانه، همین اصطلاح به مفهوم رویه وارد شدن کلیدی اتومبیل و اجزا و قطعات آن برای آمادگی جهت فعالیت کردن مداوم و طولانی می باشد. پهنای بدنهی شیرون حدود ۲ متر و ۴ سانتیمتر و طول آن ۴ متر و ۵۴ سانتیمتر است. پیشرانهی ۱۶ سیلندر شیرون تماما متعدد فعالیت میکند و صدای خروجی آن بم و نعرهمانند است. وقتی که شاتون و بغل یاتاقان بیش از حد لق باشد، سربزرگ شاتون موجب شکستگی شاتون شود و زمانی سایش یاتاقان سربزرگ شاتون بیش از حد باشد سبب ساز انحراف شعاعی شاتون می‌شود و لرزش و پیچشش که ساخت می‌گردد سبب شکستن شاتون و موجب ساخت زیان زیادی به موتور می شود و در صورتی که به موقع متوجه همین اختلال نشود و اتومبیل را خاموش نکنید ممکن هست سبب شکسته شدن جداره سیلندر شود و نیاز باشد که کل تیم سیلندر و موتور خودرو بده بستان شود، چونکه تعمیر سیلندر کاری هزینه متعددی داراست و فراوان پردردسر می باشد و تنها به جهت زمانهایی که زخم اندک باشد مطلوب می باشد وگر خیر به هیچ عنوان همین فعالیت سفارش نمیشود، تحلیل و اندازه گیری یاتاقان سر بزرگ شاتون در هر توشه باز و بسته نمودن موتور موجب تشخیص به موقع و پیشگیری از آن شود. کدام قطعات نیاز به آب بندی دارند؟ ۳ پمپ آب در شیرون وجود دارد. ۱۴۷۹ اسب بخار و ۱۶۰۰ نیوتنمتر گشتاور در اختیار شیرون قرار دارد. حلقه فشاری بالاترین یا این که نزدیک ترین رینگ به گازهای احتراق هست و در معرض بیشترین مقدار خوردگی شیمیایی و همچنینی بالاترین دمای فعالیت قرار دارد. یک عدد از دلایل عبور این گازها وجود دهانه حلقه است که اندکی نشت گاز را قابلیت و امکان پذیر می کند همچنین فشار احتراق در شروع حرکت ممکن است به حدود 6900 کیلو پاسکال برسد. به این ترتیب کاسه نمد در جای خویش قرار می گیرد برای پرهیز از حرارت لبه های پیاله نمد باید روغن کاری شود. یک پیستون معمولی دارای فاصله 0.1 میلی متر (0.004 اینچ) فی مابین خویش و دیواره لوله سیلندری است، همین به اندازه عرض موی انسان است. عمدتا قطر پیستون های موتور خودرو در بین 76 تا 122 میلی متر بوده و جهت کارایی مطلوب موتور ، بایستی کل پیستون ها به لحاظ میزان و وزن یکسان باشند تا موتور در گیر لرزش نگردد . نکتهی اساسی در مهندسی بوگاتی شیرون همین است که تمام توان و گشتاور خارقالعاده، در نهایت راحتی در اختیار راننده قرار میگیرد. یکی از مورد ها اهمیت در تعیین هدفونهای بلوتوث که معمولا نادیده گرفته میشود، کدکهای پشتیبانی شده توسط هدفون است؛ به همین دلیل درصورتیکه قصد خرید کردن هدفون بلوتوث را دارید پیشنهاد می کنیم بخش «کدکهای صوتی بلوتوث» در این مطلب را حتماً مطالعه کنید. برخلاف اکثر سوپر اسپرتهای و هایپرکارهای برندهای دیگر که فراوان مهاجم هستند و رانندگی اهمیت آن‌ها در هر سرعتی مستمند تمرکز بالا است، شیرون در کمال وقار اهمیت راننده رابطه برقرار میکند. همانطور که اشاره شد، تعادل داونفورس بخش مهمی از آیرودینامیک است، بنابراین کلیدی فعال نمودن موقعیت رانندگی نهایت سرعت و کاهش طول بالهی عقب، دانفورس جلوی اتومبیل هم بایستی کاهش پیدا کند. والاس طریق فعال کردن وضعیت غایت سرعت شیرون را توضیح میدهد: زمانی که راننده به سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت راضی نشد، کلید منحصربه‌فرد را وارد شیار کرده و میچرخاند. بالهی عقب شیرون در حال رانندگی در اتوبان یا شتاب ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت، بالا می‌رود تا نیروی روبه زیر لازم مهیا شود. بوگاتی شیرون در نامناسبترین جادهها هم تجهیزات واجب به جهت تولید سواری سهل وآسان را دارااست و درعین فروتنی خودنمایی هم شرکت پیستون تبریز میکند. فضای توشه شیرون، صرفا ۴۴ لیتر حجم دارد. شیرون از پیشرانهی ۱۶ سیلندر W رخ فول واگن اهمیت حجم ۸ لیتر استعمال میکند. وقتی پیستون های اتاقک بیضوی گرم می شوند شکل بیضوی خود را از دست می دهند و گرد می شوند. طبق معمول تستهای غایت شتاب در مسیرها دایرهای رخ انجام میشود، شیرون چگونه اهمیت وجود پیچهای موجود در مسیر به حداکثر سرعت میرسد؟ ولی نهایت شتاب شیرون در شرایط عادی به ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده می باشد و به جهت آزاد نمودن تمام پتانسیل همین شاهکار مهندسی، بایستی از کلید اختصاصی تعبیه شده در زیر صندلی راننده و حاشیه در به کارگیری کرد. باید اعتراف کرد که دوران لامبورگینی کونتاش، فراری F40 و مکلارن F1 کل شده است؛ شیرون خصوصیات یک ابرخودرو را به ملاک مخصوص خودش تعریف‌و‌تمجید میکند. درواقع آن‌ها معتقد هستند که یک ابرخودرو بایستی لبریز سروصدا، تهاجمی، هیجانانگیز و رانندگی حساس آن مثل کشتی گرفتن باشد. درواقع دلیل اهمیت بالههای عقب دینامیک که در سرعتهای معلوم بالا یا این که ذیل میروند، مراقبت تعادل آیرودینامیک و داونفورس است. همین گزینه استدلال حساس تکانها و انحراف ماشین در سرعتهای بالای ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت بود که والاس از آن جان سلامت به در برده می باشد و امروز بهعنوان تجربهای مختلف از آن یاد میکند.

ایندکسر