الجزایر خواننده Mahdi قهرمان از بربر فرهنگ می میرد و در 70

صادر شده در: 03/05/2020 - 15:17بروز رسانی: 03/05/2020 - 15:17 الجزایر خواننده Mahdi پیشرو فرهنگی سفیر مادری

توسط NEWSPISHGAMANNN در 14 اردیبهشت 1399

صادر شده در: بروز رسانی:

الجزایر خواننده Mahdi پیشرو فرهنگی سفیر مادری خود Kabylie و بربر زبان درگذشت و در پاریس در روز شنبه 70 ساله خانواده اش اعلام کرده است.

تبلیغات

Mahdi که دچار فيبروز ريوی شده بود به بیمارستان منتقل شده در روز جمعه.

"ما اعلام پشیمانی مرگ پدر ما, Mahdi" یک پیام ارسال شده خود را official Facebook account گفت. تماس با AFP خانواده اش کاهش یافته است به نظر بیشتر است.

الجزایر رئیس جمهور Abdelmadjid Tebboune او را به نام "یک آیکون از الجزایر هنر" گفت: در توییتر "با عبور خود الجزایر را از دست داد یکی از آن آثار."

Mahdi, که نام واقعی بود حمید Cheriet متولد شد و در 25 اکتبر سال 1949 در Ait Lahcene نزدیکی Kabylie سرمایه از تيزي وزو در شمال الجزایر است.

او مورد مطالعه به عنوان یک زمین شناس اما در سال 1973 بود که شنود گذاشته باشند به عنوان یک شگفتی در آخرین لحظات جایگزین برای Kablyie سردستهزنان خواننده اپرا Nouara در رادیو الجزیره به خواندن "یک Vava Inouva" یک لالایی تنظیم برای گیتار آکوستیک و یک قصیده به غنی و سنت های شفاهی از بربر روستاهای کوهستانی.

این آهنگ تبدیل به یک موفقیت بزرگ در الجزایر و فراتر از آن اما Mahdi تا به حال هیچ ایده چرا که به زودی پس از ضبط او تدوین شد و برای خدمت نظامی اجباری.

"من آمد و در زمان مناسب با حق آهنگ ها," او گفت: AFP در سال 2013 مصاحبه اضافه کرد که آهنگ های خود را برانگیخته ریتم زندگی روزانه او شنیده بود پس از یک نوزاد است.

مدافع Kabylie و چند فرهنگی

Mahdi سفر به پاریس برای ضبط اولین آلبوم خود را نیز با عنوان "یک Vava Inouva" در سال 1975. اما پس از یک سری از تورهای و آلبوم دیگر او تصمیم به رها کردن صنعت موسیقی تا سال 1991 زمانی که انتشار یک آلبوم تلفیقی مجددا کار خود را.

از خانه اش در فرانسه شد پرشوری مدافع بومی خود را Kabylie در حالی که همچنین با دفاع چند فرهنگی و مهاجرت آنها شد مسائل کلیدی در کشور به تصویب رسید در سال 2007 ریاست جمهوری.

پس از 38 سال غیبت او به الجزایر در ژانویه سال 2018 برای یک بربر سال جدید کنسرت در پایتخت. سال بعد او در دفاع از محبوب شورش که منجر به استعفای رهبر دیرین Abdelaziz بوتفلیقه.

"من دوست داشتم همه چیز را در مورد این اعتراضات: اطلاعاتی از این جوانان خود را به طنز و عزم خود را برای صلح آمیز باقی می ماند," Mahdi گفت: در آوریل 2019.

"اعتراف میکنم که این لحظات بودند و مانند یک نفس هوای تازه," او اضافه شده است. "و از آنجایی که من فيبروز ريوی من می دانم آنچه من صحبت کردن در مورد."

(FRANCE 24 با AFP)



tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب