با بهترین و پرافتخارترین خودروهای هاچ بک تاریخ آشنا شوید

در مورد بررسی این دو پیشرانه واینکه کدام یک نسبت به دیگری برتری دارد باید این نکته را اشاره کرد که مقایسه این

توسط مدیر سایت در 6 اردیبهشت 1402

در مورد بررسی این دو پیشرانه واینکه کدام یک نسبت به دیگری برتری دارد باید این نکته را اشاره کرد که مقایسه این دو پیشرانه بدون در نظر گرفتن نوع اتاق خودرو کار تقریبا اشتباهی است، هر کدام از این موتورها مزایا و معایبی دارند پیشرانه TU5 به پر شتاب بودن و EF7 به با دوام بودن معروف هستند در مجموع مشخصات فنی EF7، برتری اندکی نسبت به TU5 داشته ولی نکته اصلی هماهنگ نبودن این پیشرانه ها با خودروهای مختلف است که در بعضی از انها پیشرانه به خوبی با خودرو هماهنگ شده و تجربه رانندگی خوبی را برای راننده فراهم می کند و در برخی دیگر با توجه به ابعاد و وزن خودرو پیشرانه از خود ضعف نشان داده و باعث نارضایتی افراد از خودرو می شود. اگر با دقت بیشتری به نمای جانبی این خودرو نگاه کنیم، راهنماهای نارنجی رنگ زیبای روی گلگیر و درب باک فلزی و نقره ای رنگ (کروم) که به درب باک RC معروف است را مشاهده میکنیم که در عین زیبایی از ظرافت طراحی این بچه شیر فرانسوی خبر نمایش پیوند میدهد. پیشرانه TU5 در سال 1383 و با قرار گرفتن بر روی خودروهای پژو 206 تیپ 5 و 6 معرفی شد و تا امروز جزو یکی از اصلی ترین پیشرانه های شرکت ایران خودرو در کنار موتور EF7 به حساب می اید.

استفاده از نوارهای کرومی رنگ در این قسمت نیز مشاهده می شود و حاشیه شیشه ها و دستگیره درب ها به رنگ کرومی طراحی شده اند تا با قسمت های دیگر کرومی خودرو هماهنگی داشته باشند. در دو طرف این سیستم های کنترلی خودرو نواری با طرح چوب طراحی شده است که مجرای تهویه هوا نیز بر روی ان به صورت کشیده قرار گرفته است و می توان این قسمت را یادگاری از نسل قبلی خود یعنی سمند در نظر گرفت چون برای اولین بار از این نوارهای طرح چوب در این خودرو استفاده شده است و نمای جالبی را داخل کابین ایجاد کرده است. درب های خودرو نیز به صورت دو رنگ با ترکیبی از نوارهای طرح چوب طراحی شده است که هماهنگی بیشتری با داخل کابین ایجاد کند و نمای زیباتری داشته باشد. به منظور برطرف کردن معایب این خودرو در سال 1396 و همچنین تغییراتی در نمای ظاهری خودرو ایران خودرو نسخه دنا پلاس را به بازار عرضه کرد که تفاوت های نه چندان زیادی با نسخه قبلی داشت. دنا پلاس و نسخه توربو در مقایسه با دنا معمولی از خطوط برجسته بیشتری در بدنه خودرو استفاده شده که اولین قسمت کاپوت خودرو است که دو خط از انتهای کاپوت شروع و در قسمت جلویی به یکدیگر متصل می شوند و تقریبا یک یک سهمی شکل را ایجاد کرده اند که از دید جلو هماهنگی خوبی با جلو پنجره خودرو دارد.

قدرت نسخه اولیه این موتور (که کاربراتوری بود) ۵۵ اسب بخار بود. براي اين تيپ پژو يک پيشرانهي 4 سيلندر 2.0 ليتري 16 سوپاپ با کد EW10 J4S در نظر گرفته که توانايي توليد 178 اسب بخار در دور موتور 7000 دور در دقيقه و گشتاور 202 نيوتن متري در دور موتور4750 دور در دقيقه را دارد در حالي که نمونههاي وارد شده به کشور از نوع Tu3 و Tu5 بوده که به ترتيب 1.3 و 1.5 ليتري بوده و نمونۀ Tu5 حداکثر توان خروجي 110 اسب بخار را دارد. برای این تیپ پژو یک پیشرانهی 4 سیلندر 2.0 لیتری 16 سوپاپ با کد EW10 J4S در نظر گرفته که توانایی تولید 178 اسب بخار در دور موتور 7000 دور در دقیقه و گشتاور 202 نیوتن متری در دور موتور4750 دور در دقیقه را دارد در حالی که نمونههای وارد شده به کشور از نوع Tu3 و Tu5 بوده که به ترتیب 1.3 و 1.5 لیتری بوده و نمونۀ Tu5 حداکثر توان خروجی 110 اسب بخار را دارد.

طراحی نمای جلو شباهت نسبتا زیادی به محصولات میتسوبیشی مخصوصا میتسوبیشی لنسر دارد با فرم جلو پنجره مشبک و خطوط برجسته اینجا کلیک کنید روی کاپوت یکسان. نمای داخلی محصولات دنا مشابه یکدیگر بوده و دنا پلاس توربو نیز از این قاعده پیروی کرده است. دنا پلاس توربو در مقایسه با نسل قبلی یعنی دنا پلاس از نظر ظاهری هیچ تفاوتی نداشته و فقط برخی امکانات و اپشن های بیشتری نسبت به این خودرو و همچین پیشرانه قدرتمند تری دارد. حداکثر سرعت این خودرو 190 کیلومتر بر ساعت گزارش شده و می تواند در مدت زمان 12.6 ثانیه از حالت سکون خودرو را به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. تایر کومهو گل SOLUS HS11 در دسته لاستیک های چهار فصل قرار دارد و در سایزهای مختلف از رینگ 13 تا 16 تولید و برای خرید و فروش روانه بازارهای جهانی می شود . جشنواره بهاره فروش اقساطی محصولات سانگ یـانگ آغاز شد. در قسمت میانی داشبورد مانيتور مالتی مديا تصويری لمسی مشاهده می شود که برای اولین بار در محصولات داخلی از ان استفاده شده است و امکاناتی نظیر، رهیاب ( GPS ) و بلوتوث را نیز در اختیار راننده قرار می دهد و در مواقع پارک به کمک سنسور ها و دوربین های پارک به راننده کمک می کند و خطوط راهنمایی نیز برای پارک دقیق تر برای راننده ترسیم می کند.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد کلیک کنید لطفا از سایت ما دیدن کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 6 اردیبهشت 1402


avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 7 اردیبهشت 1402