بلاروس چهره مخالف کولسنيکووا را به تضعیف امنیت ملی متهم کرد

صادر شده در تاریخ: 16/09/2020 - 17:20 کميته تحقيق روز چهارشنبه در بيانيه ای اعلام کرد تحقيقگران بلاروس رسما م

توسط NEWSPISHGAMANNN در 26 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 16/09/2020 - 17:20

کميته تحقيق روز چهارشنبه در بيانيه ای اعلام کرد تحقيقگران بلاروس رسما ماريا کولسنيکووا، يک رهبر اعتراضی را به تجليل از تضعيف امنيت ملی متهم کرده اند.

تبلیغات
ادامه

این کمیته می گوید کولشنیکووا متهم به درخواست «اقداماتی با هدف تضعیف امنیت ملی بلاروس» با استفاده از رسانه ها و اینترنت شد.

یکی از اعضای شورای هماهنگی ایجاد شده توسط مخالفان برای تسهیل مذاکرات با الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری در مورد انتقال قدرت، Kolesnikova در حال حاضر در زندان در مینسک پس از پاره کردن گذرنامه خود را در هفته گذشته برای خنثی کردن تلاش برای اخراج او به اوکراین است.

کولسنيکووا ۳۸ ساله نقش عمده ای در مبارزات انتخاباتی سوتلانا تيخانوفسکايا کانديدای اپوزيسيون داشت که ماه گذشته در يک انتخابات مورد اختلاف مدعی پيروزی بر لوکاشنکو شد و در ادامه به راهپيمايی های بزرگی پرداخت که خواستار استعفای رئيس جمهوری شد.

نگاهی دقیق تر به سه زن کلیدی چهره های مخالف به چالش کشیدن لوکاشنکو بلاروس

او در ۷ سپتامبر در مینسک پایتخت به همراه دو عضو دیگر شورا بازداشت شد. شاهدان گفتند که او توسط مردان نقاب دار به یک ون بسته بندی شده است.

در ۸ سپتامبر، او و دو عضو دیگر شورا به مرز رانده شدند، جایی که مقامات به آنها گفتند به اوکراین عبور کنند. کولشنیکووا نپذیرفت، و در سمت بلاروس مرز در بازداشت مقامات بلاروس باقی ماند.

دو عضو دیگر شورا به نام های ایوان کراوتسوف و آنتون رودنکوف به اوکراین عبور کردند.

بلاروس تاکتیک های مشابهی را برای تلاش برای وادار کردن دیگر چهره های مخالف به خارج از کشور در تلاش برای پایان دادن به یک ماه تظاهرات علیه انتخاب مجدد لوکاشنکو در رای گیری که معترضان آن را تقلب می بینند، به کار گرفته است.

(فرانسه 24 با رویترز)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن