بایدن ترامپ را متهم می کند که پیش از دیدار از کنوشا «بنزین را به آتش می اندازد»

جو بایدن مبارزه برای بازگشایی مدارس آمریکا در میان کروناویروس را یک «اورژانس ملی» می نامد و دونالد ترامپ رئیس

توسط NEWSPISHGAMANNN در 13 شهریور 1399

جو بایدن مبارزه برای بازگشایی مدارس آمریکا در میان کروناویروس را یک «اورژانس ملی» می نامد و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را متهم می کند که به جای آن در مورد ناآرامی ها در شهرهای آمریکا به شورهای استوک پشت کرده است.

تبلیغات
ادامه

پهن های نامزد حزب دموکرات ریاست جمهوری یک روز پیش از سفر خودش به کنوشا، ویسکانسین، جایی که بایدن گفت می خواهد به «بهبود» شهری که از تیراندازی پلیس دیگری به یک سیاه پوست حلقه می زد، کمک کند. زخمی شدن جیکوب بلیک و تظاهرات بعدی، دولت میدان جنگ سیاسی را به کانون بحث بر سر پلیس و خشونت اعتراضی و همچنین اقدامات شبه نظامیان شورشی تبدیل کرده است.

بایدن به خاطر هدر دادن معترضان و همچنین دست زدن به همه گیر که نزدیک به ۱۹۰٬۰۰۰ آمریکایی را کشته و اقتصاد ملی را فلج کرده است، به ترامپ حمله کرد و میلیون ها نفر را از کار خارج کرد، مدارس برای مقابله با دانش آموزان در کلاس های درس یا در خانه و والدینی که برای ادامه کار تلاش می کردند، فشار می آورد. یک رئیس جمهور آمریکا به نام چلنجر ترامپ اعلام کرد که باید بتواند در عین حال بحران های متعدد را رهبری کند.

رئیس جمهور کجاست؟ چرا روی این کار نمی کند؟» بایدن پرسید. "ما نیاز به بودجه حمایت اضطراری برای مدارس ما -- و ما نیاز به آن در حال حاضر. آقاي رئيس جمهور، اين کار شماست. این چیزی است که شما باید در متمرکز -- گرفتن بچه های ما به مدرسه. نه شلاق زدن ترس و تقسیم - نه تحریک خشونت در خیابان های ما."

ترامپ تقریباً بلافاصله با رویداد خودش در کارولینای شمالی پاسخ داد و در آنجا به ریخته گری اعتراضات به طور کلی به عنوان «اوباش خشن در اینجا در خانه» ادامه داد که باید با نمایش قوی زور مواجه شود. گفت: این افراد یک چیز را می دانند: قدرت. اگر رهبران محلی درخواست ماهیچه فدرال می کردند، ترامپ گفت: «ما این کار را تا یک ساعت دیگر انجام خواهیم داد.»

ترامپ بعدها توییت کرد: «اداره من هر کاری در قدرت دارد انجام خواهد داد تا از گرفتن دلارهای ضعیف شهرداران و شهرهای بی قانون فدرال جلوگیری کند در حالی که اجازه می دهند آنارشیست ها به مردم آسیب برسانند، ساختمان ها را بسوزونند و زندگی ها و کسب و کارها را خراب کنند.» به همین خاطر، او یادداشتی را امضا کرد که آژانس های هدایت کننده را برای بررسی بودجه فدرال ارسالی به سیاتل، شهر نیویورک، واشینگتن و پورتلند، اورگن امضا کرد.

دولت من هر کاری در قدرت خود برای جلوگیری از شهرداران ضعیف و شهرهای بی قانون از گرفتن دلار فدرال انجام خواهد داد در حالی که آنها اجازه می دهند آنارشیست ها به مردم آسیب برسانند، ساختمان ها را بسوزونند، و زندگی ها و کسب و کارها را خراب کنند. ما امروز اونا رو متوجه ميکنيم @RussVought45

— دونالد جی ترامپ (@realDonaldTrump) سپتامبر 3, 2020

رویدادهای مخالف بایدن و ترامپ نشان دهنده خطوط تقصیر روشن کمپین انتخاباتی عمومی بود. هر مرد دیگری را تهدیدی برای امنیت روز به روز آمریکایی ها می کند، اما ترامپ از «قانون و نظم» به عنوان فریاد تجمعی خود استفاده می کند در حالی که بایدن همه پرسی گسترده تری را در مورد صلاحیت، خلق و خو و ارزش های ترامپ تحت فشار قرار می دهد.

بایدن روز چهارشنبه گفت از قانون بلایای فدرال موجود برای هدایت بودجه به مدارس برای کمک به بازگشایی سالم آنها استفاده خواهد کرد و او از ترامپ خواست که «از توییتر خارج شود» و با کنگره در مورد کمک های همه گیر بیشتر «مذاکره» کند. او اظهارات خود را تکرار کرد که بهبود کامل اقتصادی با Covid-19 هنوز هم مواج امکان پذیر نیست، و بازگشایی مدارس با خیال راحت بخش لازم از هر دو محدود کردن گسترش ویروس و اجازه می دهد پدر و مادر برای بازگشت به کار است.

کمپین ترامپ در پاسخ خاطر نشان کرد که رئیس جمهور از کنگره ۱۰۵ میلیارد دلار کمک برای مدارس خواسته است.

بایدن خطاب به ناآرامی های جاری بر سر بی عدالتی نژادی و پلیسی به خبرنگاران گفت به اعتقاد او افسر کنوشا که به بلیک شلیک کرد «باید متهم شود.» بایدن همچنین خواستار اتهاماتی در مرگ برونا تیلور، یک زن سیاه پوست کشته شده در لوییویل، کنتاکی، خانه اش توسط پلیس در ماه مارس شد. بايدن نام اتهامات مشخصی را نگفت و گفت مقامات بايد تحقيقات کاملی انجام دهند.

بایدن همچنین خواستار اقدام قانونی در مورد شهروندانی شد که به عنوان بخشی از ناآرامی های مدنی دست به خشونت زده اند، پاسخی مستقیم به ادامه اظهارات ترامپ مبنی بر حمایت بایدن از اعتراضات خشونت آمیز است.

معاون سابق رئيس جمهوری گفت قصد دارد در کنوشا با رهبران مدنی و تجاری و اجرای قانون ملاقات کند. او همچنین با اعضای خانواده بلیک ملاقات خواهد کرد؛ اون قبلا با بعضي هاشون تلفني صحبت کرده بلیک پس از آن که هفت بار از پشت توسط پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفت در حالی که مقامات در تلاش برای دستگیری او بودند، در بیمارستان بستری می ماند.

بایدن گفت: «ما باید همه چیز را کنار هم قرار دهیم، مردم را گرد هم بیاوریم.» بایدن افزود که «قرار نیست به کنوشا بگوید که چه باید بکنند» اما در عوض شهروندان را تشویق می کرد که «در مورد کاری که باید انجام شود صحبت کنند.» وی گفت: رئیس جمهور «مدام بنزین را به آتش می اندازد» و «مردم را تشویق می کند که به گوشه و کنار خود عقب نشینی کنند».

ترامپ روز سه شنبه با تاکید بر حمایت پتویی خود از اجرای قانون، در حالی که «ترور داخلی» را به خاطر غارت و آتش سوزی که در شهر صورت گرفته است، سرزنش کرد. خشونت ها شامل سوزاندن چند ساختمان و کشته شدن دو معترض توسط يک کودک ۱۷ ساله بود که گفته بود برای کمک به حفاظت از کسب و کارها به کنوشا، مسلح، رفته است. او اکنون در بازداشت به سر می برد.

بایدن و همسرش جیل، استاد دیرینه کالج جامعه و معلم سابق دبیرستان، پیش از اظهارات روز چهارشنبه خود با کارشناسان بهداشت عمومی ملاقات کردند. او ظهور کرد و گفت بی انفعال ترامپ در مورد کمک های مدرسه پاسخ haphazard در سطح ملی باقی مانده است.

بایدن گفت نمی خواهد قدرت مقامات محلی را برای تصمیم گیری در مورد چگونگی انجام کلاس ها usurp کند. اما او گفت دولت فدرال باید سیستم های محلی را از نظر مالی به کل به عنوان آنها متحمل هزینه های قابل توجهی از نرم افزار برای آموزش مجازی، تجهیزات حفاظتی شخصی برای کارکنان در محل و کاهش اندازه کلاس برای دوری اجتماعی در مدارس است که دانش آموزان را به پردیس.

در حالی که ترامپ و بایدن روز چهارشنبه دوئل می کردند، برگزارکنندگان مناظره ریاست جمهوری مدیران سقوط را اعلام کردند. کریس والاس از فاکس نیوز مناظره ۲۹ سپتامبر را رهبری خواهد کرد و پس از آن استیو اسکولی از سی اسپان و کریستین ولکر ان بی سی در ۲۲ اکتبر.

همچنین پیش از سفر ویسکانسین او، کمپین بایدن یک خرید تبلیغاتی ۴۵ میلیون دلاری را برای یک آگهی یک دقیقه ای آغاز کرد که محکومیت های خشونت او را در جریان سخنرانی روز دوشنبه، همراه با اظهاراتش مبنی بر اینکه ترامپ ناآرامی ها را «پرت» می کند، آغاز کرد. این آگهی که نسخه های زبان انگلیسی و اسپانیایی دارد، در شبکه های کابلی ملی و در بازارهای محلی در سراسر آریزونا، فلوریدا، میشیگان، مینه سوتا، نوادا، کارولینای شمالی، اوهایو، پنسیلوانیا و ویسکانسین در حال اجرا است.

وی می گوید: «خشونت تغییری به همراه نخواهد داشت. بایدن در این آگهی می گوید: «فقط تخریب به ارمغان خواهد آورد.» ترامپ، او می گوید، «نشان می دهد که چقدر ضعیف است» با «عدم فراخوانی از هواداران خودش برای متوقف کردن عمل به عنوان یک شبه نظامی مسلح».

این پاسخی است به اتهام ثابت ترامپ و دوستانش: «شما در آمریکای جو بایدن در امان ن خواهید بود.» در واقع هنگامی که در کنوشا، ترامپ در بلوکی که با آتش معترضان سوخته بود گشت و گذار کرد، تخریب را «ضد آمریکایی» نامید و پیشنهاد کرد انتخاب بایدن صحنه های مشابهی را در شهرهای آمریکا در سراسر کشور تضمین کند.

این آگهی در حالی آغاز شد که کمپین بایدن رکورد ۳۶۰ میلیون دلار جمع آوری کمک مالی را برای ماه اوت اعلام کرد. بایدن روز چهارشنبه گفت این پول به یک کمپین تبلیغاتی تهاجمی اجازه خواهد داد تا با «دروغ» ترامپ مقابله کند، مانند ادعاهای اشتباه رئیس جمهور مبنی بر اینکه بایدن معترضان خشن را تقبیح نشده است و می خواهد «پلیس را از بین برد.»

مشاوران ترامپ امیدوارند موضع گیری های او توجه را به دور از همه گیر که در طول چهارمین سال ریاست جمهوری ملت را فلج کرده است، تغییر دهد. آن ها همچنین بر این باورند که تاکتیک ها به ترامپ کمک می کند تا رای دهندگان سفیدپوست را در حومه شهر و exurbs جذب کند که برش های کلیدی ائتلاف او در سال ۲۰۱۶ است. ترامپ در سال ۲۰۱۶ با کمتر از ۱ درصد امتیاز ویسکانسین را به دست آورد و به اولین جمهوری خواه تبدیل شد که از زمان رونالد ریگان در سال ۱۹۸۴ این ایالت را به دست آورد.

سفر روز پنجشنبه بایدن اولین بار از سال ۲۰۱۲ خواهد بود که یک نامزد حزب دموکرات ریاست جمهوری در ویسکانسین کمپین می کند. هیلاری کلینتون پس از آن که انتخابات مقدماتی را در سال ۲۰۱۶ از دست داد، در این ایالت کمپین نکرد، یکی از دلایلی که اغلب برای پیروزی باریک ترامپ ذکر می شد.

(AP)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن