برزیل از 4 میلیون مورد Covid-19 پیشی گرفت، در میان نشانه های آزمایشی کاهش ویروس

صادر شده در تاریخ: 04/09/2020 - 03:25 برزيل روز پنجشنبه در حالی در صدر چهار ميليون مورد کويد-۱۹ قرار گرفت که

توسط NEWSPISHGAMANNN در 14 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 04/09/2020 - 03:25

برزيل روز پنجشنبه در حالی در صدر چهار ميليون مورد کويد-۱۹ قرار گرفت که مقامات وزارت بهداشت گفتند عفونت ها در دومين کشور بدترين ضربه جهان شروع به کندی می کنند.

تبلیغات
ادامه

از زمانی که اولین مورد در ۲۶ فوریه روشن شد، کلوسوس آمریکای جنوبی بیش از ۴٫۰۴ میلیون عفونت و بیش از ۱۲۴٬۶۰۰ مرگ و میر را به ثبت رسانده است که در رتبه دوم تنها به آمریکا رسیده است.

در طول ۲۴ ساعت گذشته تقریباً ۴۴٬۰۰۰ مورد جدید، و ۸۳۴ کشته وجود داشت.

وزارت بهداشت گفت تعداد عفونت ها در روزهای اخیر کمی کاهش می یابد، در میان امیدوار است که همه گیر ماه ها پس از آن به اوج خود رسیده باشد که میانگین روزانه مرگ و میر بیش از ۱۰۰۰ نفر بوده است.

از پایان ماه اوت، برزیل به طور متوسط حدود ۸۷۰ کشته Covid-19 با ۴۰٬۰۰۰ عفونت جدید در روز داشته است.

اما متخصصان مستقل پزشکی از احتیاط خواستند.

مائوریسیو سانچز، اپیدمیولوژیست دانشگاه برازیلیا می گوید: «این آغاز چیزی است که امیدواریم در واقع یک روند رو به بهبود باشد.»

با این حال وی هشدار داد که این روند «بسیار ترسو» است و گفت کاهش سرعت موارد باید به مدت دو یا سه هفته حفظ شود تا بتواند هر گونه نتیجه گیری قاطعی را به دست آورد.

با این حال، در چنین کشوری وسیع و به اندازه قاره، منحنی ملی را می توان با آنچه در اثر "27 اپیدمی مختلف" بود، سیخ کرد، او با اشاره به ایالت های برزیل گفت.

برزیل نرخ مرگ و میر ۵۸۹ نفر در هر میلیون نفر جمعیت را ثبت کرده است اما تفاوت زیادی بین آمار شمال (۷۴۶) و جنوب (۳۰۹.) وجود دارد.

پائولو لوتوفو، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه سائوپائولو گفت اعداد حاکی از آن است که برزیل می تواند در آستانه بهبود قرار گیرد.

لوتوفو با اشاره به خوشه هایی در جنوب و مرکز غرب در حالی که موارد در شهرهای سائوپائولو و ریودوژانیرو و همچنین در شمال در حال سقوط بود، می گوید: «در دو ماه اخیر منحنی ای را دیده ایم که مناطقی را که در حال افزایش هستند، با دیگرانی که در حال کاهش هستند، مخلوط می کند.»

کارشناسان هشدار دادند اگر دولت های محلی و منطقه ای برای بازگشایی اقتصاد خیلی زود و اگر اقدامات دوری اجتماعی کنار گذاشته شود، ناگهان اوضاع ممکن است دوباره بدتر شود.

یکشنبه گذشته سواحل ریودوژانیرو با افرادی بدون ماسک شلوغ بود.

ترس از پیشرفت از دست رفته

بسیاری از شهرهای برزیل در حال حاضر در حال مطالعه چگونگی و چه زمانی برای بازگشایی مدارس هستند. بارها، رستوران ها، سالن های ورزشی و کلیساها در حال حاضر بازگشایی شده اند، هر چند با قوانین دوری اجتماعی سخت گیرانه.

سانچز و لوتوفو توافق دارند که برزیل در صورتی می توانست از تعداد زیادی مرگ و میر اجتناب کند که به سرعت اقدامات انزوای موثری را به اجرا در می آورد و دسترسی زودهنگام فقیرترین ها به یارانه های دولتی را تسهیل می کرد.

سانچز که بیم آن می رود که نشانه های فعلی بهبود، دولت های محلی و عموم مردم را به لگد زدن هدایت کند و پیشرفت های صورت گرفته در هفته های اخیر از دست برود، می گوید: «آسیب پذیرترین افراد نمی توانند در خانه بمانند که در دفتر خانه شان کار می کنند.»

استراتژی مهار برزيل با عدم رویکرد هماهنگ مانع شده است چرا که ير بولسونارو رئيس جمهوری اغلب عليه اقداماتی که فرمانداران ايالتی انجام داده اند استدلال کرده است.

بولسونارو با اینکه خود با این ویروس منقبض شده بود، به تشویق هوادارانش به جمع شدن در نامزدی های رسمی اش ادامه داده است، حتی با وجود نپوشیدن ماسک صورت، با برخی دست تکان می دهد.

او اغلب این باور خود را تکرار کرده است که فروپاشی اقتصادی برزیل بدتر از اثرات این ویروس خواهد بود.

او دو بار وزیر بهداشت خود را پس از اختلاف نظر در مورد چگونگی مقابله با همه گیر و ترویج بولسونارو از هیدروکسی کلروکین داروی ضد مالاریا به عنوان یک درمان تغییر کرده است-با وجود هشدار دانشمندان هیچ مدرکی وجود دارد که می تواند موثر باشد.

برزیل دچار انقباض رکورد دار اقتصاد خود، و از دست دادن ۹ میلیون شغل شده است.

(AFP)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن