برزیل Bolsonaro خواستار آتش سوزی آمازون آتش 'دروغ'

صادر شده در تاریخ: 12/08/2020 - 19:07تغییریافته: 12/08/2020 - 19:11 جان بولسونارو رئیس جمهور برزیل روز سه شن

توسط NEWSPISHGAMANNN در 22 مرداد 1399

صادر شده در تاریخ: تغییریافته:

جان بولسونارو رئیس جمهور برزیل روز سه شنبه با عصبانیت وجود آتش سوزی در جنگل های بارانی آمازون را انکار کرد و آن را «دروغ» نام برد، با وجود داده های تولید شده توسط دولت خود نشان می دهد که هزاران آتش سوزی در سراسر منطقه در حال افزایش است.

تبلیغات

بولسونارو سال گذشته نیز به همین صورت یک خوشه آتش سوزی را که باعث برانگیختن یک تقابل جهانی شد، با تجارت دست راست پوبولست ها با رئیس جمهور فرانسه امانوئل ماکرین و دیگر رهبران جهان انکار کرد.

نظرات رئیس جمهور در روز سه شنبه حتی به عنوان شاهدان رویترز در شهر آمازون از راه دور Apui مشاهده پتو کشیدن دود افق در تمام جهات در طول روز و آتش سوزی بزرگ تنظیم آسمان در شب.

آتش سوزی در آمازون برزیل برای ماه اوت آمار نه ساله بالا در سال 2019 و این ماه تا کنون به نظر می رسد حتی بدتر.

بیش از ۱۰۰۰۰ آتش سوزی در ۱۰ روز اول ماه اوت ثبت شده است، که ۱۷٪ از همان دوره یک سال پیش، بر اساس داده های آژانس ملی تحقیقات فضایی اینپ کشور، افزایش یافته است.

اما بولسونارو در سخنرانی خود در برابر دیگر رهبران آمریکای جنوبی در روز سه شنبه نمایندگان خارجی را به چالش کشید تا بر روی آمازون پرواز کنند و گفت که سفر هوایی از شهرهای دور دست بوا ویستا به ماناووس، شما شعله ای واحد را نمی بینید.

کاپیتان سابق ارتش به جلسه اعضای پیمان لِتسیا گفت: «آنها هیچ نقطه ای از آتش را پیدا نمی کنند، و نه یک چهارم هکتار جنگل را از بین می برد»

"این داستان که آمازون در شعله های آتش بالا رفتن دروغ است و ما باید آن را با اعداد واقعی مبارزه است، او گفت: ".

Bolsonaro دخالت در Inpe پس از آن منتشر شد اطلاعات نامطلوب در جنگل زدایی آمازون در سال گذشته ، اخراج رئیس آژانس Ricardo Galvao که دفاع از شماره آژانس خود را که نشان می داد افزایش تخریب.

بولسونارو در سخنرانی خود استدلال کرد که برزیل خود را قادر به حفاظت از آمازون به تنهایی نشان داده است زیرا اکثریت جنگل هنوز پابرجا است.

او گفت آمازون جنگل مرطوب است که خود را حفظ می کند و آتش نمی گیره. رسانه ها و دولت های خارجی در حال ارائه روایت ی نادرست در مورد آمازون، او گفت.

کارشناسان می گویند که آتش سوزی یک پدیده طبیعی در جنگل های بارانی نیست، بلکه معمولاً به منظور پاکسازی زمین های جنگل ی که نه انبرای چرای جنگل ها ساخته شده است، ساخته دست انسان است.

جنگل زدایی در ۱۲ ماه تا ژوئیه ۳۴.۵ درصد افزایش یافت، در مقایسه با مدت مشابه یک سال پیش. در ماه جولای، اولین کاهش در 15 ماه، یک نکته مورد تاکید بولسونارو بود.

فشار خارجی است که بر برزیل برای محافظت از بزرگترین جنگل های بارانی جهان، اکوسیستم حیاتی برای حفظ تغییرات آب و هوایی به دلیل مقدار زیادی از دی اکسید کربن است که آن را جذب می کند.

سرمایه گذاران جهانی که بیش از 2 تریلیون دلار مدیریت می کنند تهدید کرده اند که سرمایه گذاری های خود را از روی گوشت کش برزیل، معامله گران دانه و اوراق قرضه دولتی در صورتی که دولت بولسونارو در مورد تخریب آمازون اقدام نکند، بیرون خواهند کشید.

به گزارش شاهدان رویترز، بولسونارو از ماه مه با نیروهای مسلحی که با آژانس محیط زیست ایباما برای مبارزه با آتش سوزی در نزدیکی آپوی یکار می کنند، ارتش را برای مبارزه با آتش سوزی و جنگل زدایی اعزام کرده است.

(رویترز)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن