بریتانیا اولین معامله تجاری پس از جنگ جهانی دوم با ژاپن را به عنوان مذاکرات با ترش اتحادیه اروپا امضا کرد

صادر شده در تاریخ: 11/09/2020 - 12:35 بریتانیا اولین معامله بزرگ تجاری پس از جنگ جهانی دوم خود را روز جمعه پس

توسط NEWSPISHGAMANNN در 21 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 11/09/2020 - 12:35

بریتانیا اولین معامله بزرگ تجاری پس از جنگ جهانی دوم خود را روز جمعه پس از امضای توافق با ژاپن تضمین کرد همان طور که به نظر می رسید بحث ها با اتحادیه اروپا در آستانه فروپاشی قرار دارد.

تبلیغات
ادامه

بریتانیا می گوید این معامله که تا کنون تنها به طور اصولی مورد توافق قرار گرفته و جزئیات آن نازک است، تجارت با ژاپن را حدود 15 میلیارد پوند (19 میلیارد دلار) افزایش خواهد داد و پس از یک معامله که به تازگی امضا شده بین اتحادیه اروپا و ژاپن گسترش می یابد.

لیز تروس، دبیر تجارت بین المللی بریتانیا می گوید: «توافقی که ما مذاکره کرده ایم - در زمان ثبت و در شرایط چالش برانگیز - بسیار فراتر از معامله موجود اتحادیه اروپا است، چرا که پیروزی های جدیدی را برای کسب و کارهای بریتانیایی در صنایع بزرگ تولیدی، غذایی و نوشیدنی و فناوری ما تضمین می کند.»

دولت گفت کسب و کارهای بریتانیایی از تجارت بدون تعرفه در ۹۹٪ صادرات به ژاپن بهره مند خواهند شد و به کسب و کارهای بریتانیایی دروازه ای به منطقه آسیا و اقیانوسیه خواهد داد.

شک گرایان می گویند هیچ مقدار از چنین معاملات تجاری می تواند برای زیان بریتانیا در صورت 'بدون معامله' نتیجه با اتحادیه اروپا رنج می برند کاهش دهد، با توجه به این که تجارت با بلوک 27 کشور حساب برای حدود نیمی از کل کشور است.

در حالی که بریتانیا در سال جاری اتحادیه اروپا را ترک کرد، هنوز در تلاش است تا زمانی که معاملات جاری در پایان سال منقضی می شود، در مورد روابط تجاری جدید به توافق برسد.

نگرانی ها در مورد یک معامله پس از جنگ جهانی دوم در چند روز گذشته با ترش شدن روابط بریتانیا و اتحادیه اروپا افزایش یافته است. اعلام دولت بریتانیا مبنی بر نقض قانون جدید بخش هایی از توافق خروج، که اجازه خروج هموار این کشور از بلوک را می داد، واکنش خشمگینانه اتحادیه اروپا را برانگیخته و چشم انداز فروپاشی قریب الوقوع در گفتگوها را مطرح کرده است.

حتی پیش از موضع گیری، بحث های تجاری پیشرفت چندانی نداشت و دو طرف به ظاهر از هم جدا از هم در مورد چندین موضوع، به ویژه در مورد مقررات کسب و کار، که بریتانیا تا چه حد می تواند از صنایع خاصی و بر سر دسترسی ناوگان ماهیگیری اتحادیه اروپا به آب های بریتانیا حمایت کند.

اتحادیه اروپا به ویژه بر اطمینان از اینکه کسب و کارهای مستقر در بریتانیا در نتیجه قوانین اجتماعی، زیست محیطی یا یارانه ای لاکسر در بریتانیا مزیت ناعادلانه ای ندارد، اصرار داشته است.

کسب و کارهای بریتانیایی نگران فروپاشی در مذاکراتی هستند که می تواند تعرفه ها و دیگر مانع هایی را ببیند که در آغاز سال آینده به تجارت با اتحادیه اروپا سیلی خورده است. اگرچه بریتانیا بلوک را در 31 ژانویه ترک کرد، اما در یک دوره گذار است که به طور موثر می بیند آن را به قوانین اتحادیه اروپا تا پایان سال جاری پایبند است. بحث ها در مورد موافقت با رئوس گسترده رابطه تجاری از آغاز سال ۲۰۲۱ است.

بیشتر اقتصاددانان فکر می کنند که هزینه های یک نتیجه «بدون معامله» به طور نامتناسبی بر بریتانیا سقوط خواهد کرد.

طرفداران باشگاه فوتبال چین گفته اند که یکی از مزایای بی بند و بار کردن اقتصاد بریتانیا از اتحادیه اروپا این است که به این کشور اجازه می دهد تا معاملات تجاری را با هر کسی که می خواهد امضا کند - اتحادیه اروپا به نمایندگی از تمام اعضای خود در مورد معاملات تجاری مذاکره می کند.

نگرانی از روابط تجاری آینده در حالی صورت می گیرد که اقتصاد بریتانیا همچنان از رکود عمیق ناشی از تعطیلی کسب و کارها برای محدود کردن همه گیر کروناویروس بهبود می یابد.

دفتر آمار ملی می گوید که اقتصاد در ماه ژوئیه با نرخ ماه به ماه 6.6 درصد رشد کرد چرا که بسیاری از بخش ها پس از ماه ها بیکار بودن شروع به بازگشایی کردند. با وجود این افزایش، اقتصاد ۱۱٫۷٪ کوچکتر از آنچه در ماه فوریه بود باقی مانده است.

اقتصاددانان فکر می کنند بهبودی متوسط خواهد بود چرا که عفونت های ویروسی جدید دوباره برداشت کرده اند و دولت را به قرار دادن محدودیت های جدید در گردهمایی های اجتماعی و سفر هدایت می کند.

پایان بلندی طرح حمایت از حقوق و دستمزد و افزایش عدم قطعیت بیش از یک معامله تجاری با اتحادیه اروپا نیز انتظار می رود که بر رشد وزن و در نتیجه، اکثر اقتصاددانان فکر می کنند اقتصاد سال حدود 8٪ کوچکتر از آن قبل از همه گیر به پایان خواهد رسید.

کالوم پیکرینگ، اقتصاددان ارشد بانک برنبرگ می گوید: «خطر بزرگ برای upswing بریتانیا همچنان یک خروج بی نظمی سخت از بازار واحد اتحادیه اروپا باقی مانده است.»

(AP)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب