جمهوری آفریقای مرکزی را سرنگون رهبر Bozizé به اجرا برای رئيس جمهور دوباره

صادر شده در: 25/07/2020 - 20:12 آفریقای مرکزی را رئیس جمهور سابق فرانسوا Bozizé روز شنبه اعلام کرد او را در

توسط NEWSPISHGAMANNN در 4 مرداد 1399

صادر شده در:

آفریقای مرکزی را رئیس جمهور سابق فرانسوا Bozizé روز شنبه اعلام کرد او را در انتخابات ریاست جمهوری در ماه دسامبر در معرض خطر رای در یک کشور فقیر است که ویران شده توسط جنگ داخلی پس از سقوط او در سال 2013 است.

تبلیغات

Bozizé که در بازگشت از تبعید در اوگاندا در اواسط ماه دسامبر انتخاب شد و به نامزد حزب خود در کنگره در بانگوئی.

"من رسما قبول وظیفه شما اختصاص داده اند من," او گفت: حامیان او اعلام خواهد اجرا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در ماه دسامبر.

رئيس جمهور سابق در زمان قدرت پس از کودتای سال 2003 قبل از اینکه سرنگون خود را 10 سال بعد توسط Michel احتمال کناره گیری رئیس عمدتا مسلمان Seleka شورش در عمدتا مسیحی کشور است.

از آن فقیر کشور محاط به خشکه است spiralled به خونریزی مشخص شده توسط باطل intercommunal خشونت است.

فرانسه مداخله نظامی در آن مستعمره سابق از سال 2013 تا 2016 به فشار Seleka سیم پیچ پایین این عملیات پس از Faustin-Archange Touadera رئیس جمهور انتخاب شد.

Touadera حاکم امروز با حمایت از عملیات حفاظت از صلح سازمان ملل اما در بسیاری از کشور های کنترل سابق شورشیان و شبه نظامیان.

تحریم های سازمان ملل

دولت امضا قرارداد صلح در فوریه 2019 با 14 گروه های مسلح که به طور معمول ادعا می کنند برای دفاع از منافع خاص جوامع و یا ادیان.

خشونت است پس به طور کلی فروکش کرده اما هنوز هم وجود دارد و خونین و شعله ور شدن یو پی اس به طور معمول موجب مبارزه با بیش از منابع است.

مبارزه مجبور است حدود یک چهارم از این کشور 4.7 میلیون نفر به ترک خانه های خود.

Bozizé است که هنوز تحت تحریم توسط سازمان ملل متحد برای نقش خود در بحران 2013 که در طی آن او را متهم به حمایت از مسیحی anti-Balaka اند.

در پایان ماه ژانویه گفت که "هیچ چیز" خواهد او را به جلوگیری از در حال اجرا به عنوان یک نامزد در رئیس جمهور انتخابات و این که او از سازمان ملل متحد به نظر انداختن تحریم ها علیه او.

Bozizé خواهد شد به احتمال بسیار زیاد اجرا در برابر وقت Touadera که نامزدی نشده است رسما اعلام کرد حتی اگر ناظران آن را به عنوان یک یقین است.

(FRANCE 24 با AFP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن