چین و هند برای تشدید درگیری های مرزی به معامله رسیدند

صادر شده در تاریخ: 11/09/2020 - 06:01 چين و هند گفتند موافقت کرده اند تنش های مجدد را در مرز مورد رقابت خود د

توسط NEWSPISHGAMANNN در 21 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 11/09/2020 - 06:01

چين و هند گفتند موافقت کرده اند تنش های مجدد را در مرز مورد رقابت خود در هیمالیا از تنش خارج کنند و در پی يک نشست ديپلماتيک سطح بالا در مسکو، برای بازگرداندن «صلح و آرامش» گام بردارند.

تبلیغات
ادامه

دو کشور در بیانیه مشترکی اعلام کردند وانگ یی مشاور دولتی چین و اس جیشانکار وزیر امور خارجه هند روز پنجشنبه در مسکو با هم ملاقات کردند و به اجماع پنج امتیازی رسیدند، از جمله توافقاتی که وضعیت مرزی کنونی به نفع آنها نیست و سربازان هر دو طرف باید به سرعت تنش ها را منصرف و کاهش دهند.

اين اجماع که در حاشيه جلسه سازمان همکاری شانگهای صورت گرفت، پس از درگير شدن در منطقه مرزی در غرب هیمالیا در اوائل هفته جاری صورت گرفت.

چین و هند یکدیگر را متهم کردند که در جریان رویارویی به هوا شلیک می کنند، نقض پروتکل طولانی مدت برای استفاده ن کردن از سلاح گرم در مرز حساس.

وزارت امور خارجه چین روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که وانگ در جریان این دیدار به جیشنکار گفت «ضروری این است که بلافاصله تحریکاتی مانند شلیک و دیگر اقدامات خطرناکی را که تعهدات دو طرف را نقض می کند، متوقف کنیم.»

وانگ همچنین به جیشنکار گفت تمام پرسنل و تجهیزاتی که در مرز تجاوز کرده اند باید جابجا شوند و سربازان مرزی دو طرف «باید به سرعت منصرف شوند» تا اوضاع از حالت تنش خارج شود.

این نظرات در تضاد با نمایش اخیر زور توسط ارتش چین است. روزنامه گلوبال تايمز چين، تابلوی با نفوذی که روزنامه رسمی حزب کمونيست حاکم چين منتشر کرده است، روز چهارشنبه گزارش داد ارتش آزادی بخش خلق سربازان، بمب افکن ها و خودروهای زرهی را به مرز انتقال می دهد.

رسانه های دولتی چین نیز به تازگی از مته های پرش مسلحانه توسط چتربازان PLA در تبت خبر داده اند.

روزنامه گلوبال تايمز در سرمقاله ای که اواخر روز پنجشنبه منتشر شد گفت هرگونه گفتگو با هند بايد با "آمادگی جنگی" جفت شود.

این روزنامه می گوید: «طرف چینی باید آمادگی کامل برای اقدام نظامی در هنگام شکست تعامل دیپلماتیک را داشته باشد و سربازان خط مقدم آن باید بتوانند به موارد اضطراری پاسخ دهند، و در هر زمان آماده مبارزه باشند.»

وی می گوید: «هند اعتماد غیرطبیعی به مقابله با چین دارد. قدرت کافی ندارد. اگر هند توسط نیروهای ملی گرای افراطی ربوده شود و همچنان سیاست رادیکال چین خود را دنبال کند، بهای سنگینی خواهد پرداخت.»

(فرانسه 24 با رویترز)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن