Colbert, Gallieni De Gaulle... ارقام در مرکز فرانسه مجسمه بحث

صادر شده در: 18/06/2020 - 15:51بروز رسانی: 18/06/2020 - 15:51 از رهبران مؤتلفه در آمریکا به تاجران برده در ا

توسط NEWSPISHGAMANNN در 29 خرداد 1399

صادر شده در: بروز رسانی:

از رهبران مؤتلفه در آمریکا به تاجران برده در انگلستان مجسمه از کسانی که با لینک به تبعیض نژادی قرار داده شده اند توسط معترضان در سراسر جهان در هفته های اخیر. در فرانسه این مجسمه از چهره های درگیر در این کشور استعماری گذشته است که هدف قرار داده شده است اعم از قرن 17 دولتمرد به یک رئیس جمهور سابق.

تبلیغات

مجسمه جوزف Gallieni یک فرمانده نظامی در مستعمرات بود به حملات خود هدف قرار داده بود که آن را با رنگ این هفته با کلمات "در موزه".

Gallieni نظامی حرفه ای را دیدم او را سرکوب قیام در برابر حکومت استعماری در سودان و فرانسه در هندوچین. در سال 1896 منصوب شد فرماندار ماداگاسکار که در آن او بدنام است برای سرکوب یک مقیاس بزرگ قیام اغلب با استفاده از تاکتیک های وحشیانه از جمله کار اجباری و خلاصه اعدامها.

مجسمه ژان باپتیست کلبر خارج از فرانسه در شورای ملی نیز تبدیل به یک نقطه کانونی در بحث بر سر برداشت از بناهای تاریخی به استعمار آمار و ارقام. کلبر بهترین و شناخته شده به عنوان مرد پشت کد نوآر (سیاه و سفید کد) یک حکم قضایی است که در شرایط تعریف شده از برده داری در مستعمرات.

آن شامل قوانین است که گفت: فراری بردگان باید گوش خود را قطع و مارک و کلیسای کاتولیک رم بود که تنها مذهب مجاز برای بردگان است.

شارل دوگل در ضمن برای بسیاری در فرانسه یک قهرمان ملی که منجر رایگان فرانسه در برابر نازی ها در جنگ جهانی دوم است.

بعد به عنوان رئیس جمهور او کمک کرد تا پایان جنگ خونین در مستعمره فرانسه از الجزایر در نهایت منجر به الجزایر استقلال.

اما این هفته یک مجسمه نیم تنه از دوگل در Hautmont شمال فرانسه بود مخدوش با کلمه "برده-راننده" نوشته شده بر روی مجسمه در قانون محکوم محلی و ملی سیاستمداران است.

با وجود اختلاف بیش از اینها و ده ها تن از دیگر مجسمه ها در فرانسه رئیس جمهور فرانسه امانوئل پاکسازی بدل شده خود را حذف.

"جمهوری فرانسه را پاک هر پرونده یا نام از تاریخ خود," او گفت: در یک سخنرانی تلویزیونی نشانی در روز یکشنبه. "این را نکنید که هر یک از کار خود را. آن را نمی خواهد سرنگونی مجسمه."



tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب