کوید-۱۹: دولت فرانسه از ترس موج دوم به یک استراتژی محلی تکیه می کند

صادر شده در تاریخ: 13/09/2020 - 14:08 با تسریع همه گیر کروناویروس در فرانسه، ژان کاست کستر نخست وزیر می خواهد

توسط NEWSPISHGAMANNN در 23 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 13/09/2020 - 14:08

با تسریع همه گیر کروناویروس در فرانسه، ژان کاست کستر نخست وزیر می خواهد به رویکرد منطقه ای تکیه کند. او روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که «بیشتر اقدامات نباید از پاریس تصمیم گیری شود». این یک استراتژی بسیار متفاوت به یکی از تصویب شده در ماه مارس زمانی که کل فرانسه تحت قفل قرار داده شد. یان-سدریک هانسن، پزشک و عضو انجمن پزشکی بلایای فرانسه، آن را به فرانسه ۲۴ توضیح می دهد.

تبلیغات
ادامه

نخست وزیر فرانسه در جریان سخنرانی خود در ۱۱ سپتامبر ارزیابی نگران کننده ای از تکامل بحران سلامت کوید-۱۹ انجام داد. Castex اشاره کرد که وجود داشته است "بدتر شدن روشن" از گسترش ویروس در فرانسه و آن را "در شدت کاهش یافته است" و "هنوز هم با ما برای برخی از ماه ها خواهد بود".

اما کاست از تحمیل هرگونه اقدامات ملی جدید کوتاهی کرد و گفت هدف فرانسه این است که «از یک قفل عمومی اجتناب کند» و موفق شود از طریق دوری اجتماعی، ماسک پوشی و آزمایش رمپ شده با ویروس زندگی کند.

با 42 بخش در منطقه قرمز نشان می دهد سطوح بسیار بالایی از عفونت، دولت بانکداری به جای خودمختاری مقامات منطقه ای برای مقابله با موج دوم Covid-19، استراتژی کاملا متفاوت از یکی در تاریخ 17 مارس زمانی که دولت تحمیل قفل ملی است.

برای Castex، آن را در حال حاضر به "مقامات بهداشت محلی و نمایندگان منتخب به ماشه اقدامات کاهش خطر اضافی، به ویژه در پوشیدن ماسک، تجمع در فضاهای عمومی، رویدادهای بزرگ و یا ساعات باز کردن برای مغازه های خاص".

یان-سدریک هانسن، پزشک و عضو انجمن پزشکی بلایای فرانسه معتقد است که این رویکرد ضروری است و می تواند به پل «قطع ارتباط بین اقدامات [ملی] و واقعیت روی زمین» کمک کند.

فرانسه 24: آیا می توانیم در مورد این تغییر در رویکرد دولت نسبت به مدیریت محلی تر صحبت کنیم؟

یان-سدریک هانسن: تا به حال مدیریت دولت از بحران بسیار بالا به پایین بوده است و در حال حاضر تمایل به مقابله با مشکلات به صورت محلی وجود دارد. روشن است که اولویت دولت ادامه حرکت کشور به جلو و حفاظت از شهروندان خود است، اما پذیرش این که خطر بیشتری برای ضعیف ترین ها وجود دارد. البته جنبه اقتصادی فوق العاده است اما نمی تواند تنها بارومتر تصمیم گیری های سیاسی باشد وگرنه خطر فاجعه بیشتر را اجرا می کنیم، همان طور که در آمریکا دیده ایم.

در عین حال آگاهی رو به رشدی از اثرات مضر قفل شدن وجود داشته است. حتی اگر موثرترین روش مبارزه با ویروس باشد، چه از نظر پیوندهای اجتماعی و چه حتی سلامت، تأثیر سنگینی بر زندگی شهروندان دارد. در خانه های سالمندان برخی افراد بر اثر عواقب قفل شدن جان خود را از دست داده اند. این موضوع جدی است که باید در نظر گرفته شود.

آیا مناطق بهتر قادر به ارزیابی و مدیریت این بحران بهداشتی هستند؟

دو جنبه بسیار متمایز از این نیاز به تمایز. استراتژی سلامت باید ملی باشد، توسط دولت تصمیم گرفته شود و به مقامات محلی در سراسر کشور منتقل شود. از سوی دیگر اجرای آن باید با مشورت با متخصصان محلی در این زمینه انجام شود.

تا به حال این رویکرد بسیار همگن بوده است، سازمان های بهداشتی منطقه ای از دستورالعمل ها پیروی می کردند و گاهی جا کمی برای بحث وجود داشت.

من شاهد این وضعیت بودم که مقام بهداشتی از یک آسایشگاه خواست تا در یک روز همه ساکنان را آزمایش کند و سپس موارد مثبت را منزوی کند. دویست نفر از ساکنان بودند که باید اهمیت رویه ای را که برای آن ها و نزدیکانشان و پیامدهایی که می توانست بر آینده شان داشته باشد، داشته باشند. برخی از آنها باید نقل مکان کرد، هر چند اتاق خواب در یک خانه سالمندان بسیار بیشتر از یک فضای زندگی است، بر خلاف در یک اتاق بیمارستان است.

در پایان با وجود فشار مقامات بهداشتی، این روند یک هفته طول کشید. این نمونه خوبی از قطع ارتباط بین دستورات رسمی و واقعیت روی زمین است. تمایل به دادن قدرت تصمیم گیری بیشتر به مناطق گامی در مسیر درست است، حتی اگر به نظر من مقیاس هنوز بیش از حد بزرگ باشد. نماینده بخش باید قادر به تصمیم گیری قوی، محلی بر اساس تجزیه و تحلیل اپیدمیولوژیک از گردش خون ویروس است.

>> Covid-19 در خانه های سالمندان فرانسه: 'خداحافظی باعث می شود همه تفاوت'

به گفته مقامات بهداشتی در حال حاضر بیش از ۷۰۰ خوشه در خاک فرانسه در حال بررسی است. دولت هیچ گونه قفل محلی شده ای را اعلام نکرده است، اما این احتمال را رد نمی کند. فکر ميکني لازم باشن؟

همانطور که قبلا گفتم، من معتقدم که قفل کردن بهترین درمان در برابر گسترش ویروس است. اما هنوز هم باید عاقلانه مورد استفاده قرار گیرد، چرا که اگر 10 درصد جمعیت آلوده را داشته باشید و 100 درصد مردم را محدود کنید، اقدامی غیرضروری را بر 90 درصد جمعیت تحمیل می کنید.

قفل شدن محلی شده این امکان را می دهد که مناطق بسیار هدفمندی را که ویروس در آن ها گردش زیادی می کند، منزوی کند، حامل ها را به سرعت شناسایی کند و اقدامات لازم را اعمال کند. ما به مطالعات جریان جمعیت بسیار دقیق در فرانسه دسترسی داریم. به جای اینکه همه را آزمایش کنیم، باید در معرض ترین افراد، یا کسانی که بیشترین حرکت را می کنند، شناسایی کنیم و آنها را به عنوان یک اولویت آزمایش کنیم.

تا مدت ها دولت نمی خواست گزینه قفل شدن محلی را در نظر بگیرد، تاخیر بزرگی در این کار وجود داشت اما فکر می کنم به هنجار تبدیل خواهد شد. این روش ضروری است، اما باید فهمید که نشان دهنده چالش های لجستیکی بسیار پیچیده و متنوع است.

اگر مثلا ً خوشه ای را در یک کارخانه شناسایی کنیم، آیا باید جلوی بازگشت کارکنان به خانه را ب گرفت؟ سیاستمداران باید بین احترام به آزادی فردی و نیاز به مهار همه گیر قضاوت کنند. سوال حفظ خدمات اساسی نیز به وجود خواهد آمد، زیرا اگر یک نیروگاه آب آشامیدنی به عنوان منبع واگیردار شناخته شود، بستن آن امکان پذیر نخواهد بود.

همه این مسائل را نمی توان با دستورالعمل های ملی مورد رسیدگی قرار داد و باید از طریق مشاوره به صورت موردی به آن پرداخته شود.

این مقاله از اصل به زبان فرانسوی ترجمه شده است.

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن