جاری شدن سيل مرگبار در سراسر منطقه سهل آفريقا

صادر شده در تاریخ: 10/09/2020 - 07:16 سيل های ثبت شده در هفته های اخير آسيب های شديدی به سراسر منطقه ساحل وار

توسط NEWSPISHGAMANNN در 20 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 10/09/2020 - 07:16

سيل های ثبت شده در هفته های اخير آسيب های شديدی به سراسر منطقه ساحل وارد آورده است و ده ها کشته و ده ها هزار نفر را از سودان به سنگال بی خانمان کرده است.

تبلیغات
ادامه

به گفته وزارت کشور، سودان سخت ترين کشور ضربه خورده بوده است که دست کم ۱۰۲ کشته و ده ها هزار خانه ويران يا آسيب ديده است. مقامات وضعيت اضطراری سه ماهه اعلام کرده اند و دولت بيش از ۱۵۰ ميليون پوند سودانی (۲٫۷۳ ميليون دلار آمريکا) را برای کمک به قربانيان سيل اختصاص داده است.

یکی از ساکنان خرطوم می گوید: «هرگز اینقدر تخریب نشده است.»

در نیجر بیش از ۶۰ نفر جان خود را از دست داده اند و بسیاری دیگر آواره شده اند. خانواده ها در چند محله نيمی پايتخت روز يکشنبه پس از آن که يک لوئی در ساحل راست رودخانه نيجر در پی باران های شديد منفجر شد، مجبور به تخليه شدند.

در سنگال، یک فرونپور هفت ساعته منطقه اطراف داکار پایتخت را روزها زیر آب گذاشت و شش نفر را کشت. مکی سال رئیس جمهور سنگال در واکنش به آنچه وزیر آب این کشور آن را «بارندگی استثنایی» نامید، طرح کمک های اضطراری را فعال کرد.

دولت روز چهارشنبه گفت اخيرا سيل در پی روزها باران های شديد در سراسر کشور، از جمله پايتخت، دست کم ۱۳ نفر را کشت و ۱۹ نفر ديگر را در بورکيناسو مجروح کرد.

کارشناسان می گويند جنگل زدایی در امتداد ساحل رودخانه ها جاری شدن سيل را در سراسر منطقه ساحل و سراسر جهان بدتر کرده است. جنگل ها از فرسایش خاک جلوگیری می کنند و به عنوان بافر در برابر سیل عمل می کنند، در حالی که زمین های بی ثمر کمتر قادر به نگه داشتن آب از باران های شدید هستند.



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن