حمله مرگبار جهادی روستای کامرون را هدف قرار داد که میزبان آوارگان بود

صادر شده در تاریخ: 04/09/2020 - 02:56 يک بمب گذار انتحاری روز سه شنبه هفت غيرنظامی را در يک روستا که آوارگان

توسط NEWSPISHGAMANNN در 14 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 04/09/2020 - 02:56

يک بمب گذار انتحاری روز سه شنبه هفت غيرنظامی را در يک روستا که آوارگان را در نوک شمالی ناموزون کامرون هم مرز با نيجريه آواره کرده بود، کشت، که حملات مرگباری در آن رو به افزايش بوده است.

تبلیغات
ادامه

این افسر پلیس با اعلام بمب گذاری روز سه شنبه در پی حمله بوکو حرام به یک روستا افزود: مردم فرار کردند و جوانی که با مواد منفجره بسته شده بود آنها را تعقیب کرد و خود را منفجر کرد.

دولت کامرون از اصطلاح بوکو حرام برای اشاره سست به گروه جهادی نیجریه ای به همین نام و همچنین گروه فراری دولت اسلامی غرب آفریقا (ISWAP) استفاده می کند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفت که «این حمله را که منجر به کشته شدن هفت غیرنظامی و زخمی شدن ۱۴ نفر دیگر در روستای کویاپه شد، با قاطعیت محکوم می کند.

آژانس پناهندگان می گوید: «حمله انتحاری بمب گذاری شده در نزدیکی کولوفتا، نزدیک مرز با نیجریه صورت گرفت، جایی که حدود ۱۸ هزار آواره داخلی در طول هفت سال گذشته به دنبال امنیت بوده اند.»

شمال دور کامرون که نواری فقیرانه از زمین بین چاد و نیجریه است، از سال ۲۰۱۳ هدف منظم یورش ها و یورش های بوکو حرام بوده است.

این گروه جهادی شورش خود را در نیجریه در سال ۲۰۰۹ پیش از سرازیر شدن به کامرون، نیجر و چاد همسایه آغاز کرد.

به گزارش سازمان ملل متحد، بيش از سی هزار نفر را کشته است و سه ميليون نفر را مجبور به فرار از خانه های خود کرده است.

الیویه گیوم آبجو، نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در کامرون می گوید: «ما از این حملات بی معنی به افرادی که از روستاهای شان پاره شده اند، وحشت زده ایم و از خشونت هایی که باندهای مسلح در منطقه خشمگین می کنند فرار می کنیم، تنها پس از آن که تازه به جای دیگری پناه دادند، دوباره از امنیت محروم می شوند.»

وی گفت: کشتار غیرنظامیان بی گناه باید متوقف شود. ما از گروه های مسلح می خواهیم که به حقوق و زندگی جمعیت های غیرنظامی احترام بگذارند."

این حمله یک ماه پس از آن صورت گرفت که ۱۸ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۵ نفر توسط یک گروه مسلح در محل Nguetchewe IDP مجروح شدند. به گفته مقامات، دو بمب گذار انتحاری جوان در اين حملات دست داشته اند.

بوکو حرام از ماه ژانويه تاکنون نزديک به ۹۰ حمله در کامرون انجام داده است.

به گفته مقامات نیجریه، در ۲۵ اوت ISWAP به یک جزیره کامرونی در نزدیکی مرز نیجریه حمله کرد که به گفته مقامات نیجریه ای ۱۴ نفر کشته شدند.

کارشناسان امنیتی می گویند ISWAP گرفتن و نفوذ خود را در اطراف دریاچه چاد، یک منطقه گسترده و باتلاقی نیز توسط نیجر و چاد به اشتراک گذاشته شده است، گسترش می دهد.

(AFP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن