۱۳ دلیل برای اینکه

کاترین لانگفورد ابتدا برای نقش جسیکا تست داد اما عوامل بعد از دیدن بازی او پی بردند که کاترین برای نقش هانا ب

توسط مدیر سایت در 8 اردیبهشت 1402

کاترین لانگفورد ابتدا برای نقش جسیکا تست داد اما عوامل بعد از دیدن بازی او پی بردند که کاترین برای نقش هانا بهترین انتخاب ممکن است. در ورایتی به سریال امتیاز بالایی داد و آن را «درامی موفقیتآمیز» و «بی رحم» دانست. در آیجیان به سریال از ۱۰ نمره ۹٫۲ داد و نوشت: «۱۳ دلیل برای اینکه، اثری شگفتانگیز است. آمارها اعلام میکند که ۱۳ دلیل برای اینکه، یکی از پرتماشاگرترین سریالهایی است که تا کنون نتفلیکس تولید کردهاست. جسیکا همواره در حال فرار از گذشته خود و اتفاق تلخی است که برایش افتاده اما وقتی هانا در یکی از نوارها این موضوع را بیان میکند، او سرانجام مجبور به مواجه با واقعیت میشود. ۱۳ دلیل برای اینکه، ابتدا قرار بود به صورت سینمایی ساخته شود و سلنا گومز نیز در آن نقش هانا بیکر را بازی کند؛ اما پروژه به سرانجام نرسید تا اینکه نتفلیکس وارد پروژه شد و کار ساخت نسخه سریالی از روی رمان جی اشر را کلید این سایت زد. میباشد. این رمان در فهرست کتابهای پرفروش نیویورک تایمز در ژوئیه ۲۰۱۱ به رتبه یک رسید. جف به خاطر شخصیت پاک و دوست داشتنی خود یکی از محبوبترین شخصیتهای داستان به خصوص در رمان محسوب میشود. مارکوس یکی از کسانی است که هانا به خاطرش مجبور به تحمل ضربه روحی میشود.

بهترین و البته تنها دوست کلی است. او یکی از دانش آموزان دبیرستان لیبرتی و دوست صمیمی برایس واکر است. سایروس از دانش آموزان دبیرستان لیبرتی و فردی بسیار عجیب است. یکی از دانش آموزان دبیرستان لیبرتی که از دوستان بسیار صمیمی کلی است. کاپیتان تیم بسکتبال و یکی از محبوبترین بچههای دبیرستان لیبرتی محسوب میشود. ۱۳ دلیل برای اینکه، خصوصاً در فصل اول با استقبال گستردهای سوی منتقدان همراه شد.منتقدان فیلمنامه، کارگردانی، تیم بازیگری و تصویربرداری را از نقاط قوت سریال دانستند و سازندگان را بخاطر پرداختن به سویه تاریک زندگی نوجوانان ستایش کردند. ۱۳ دلیل برای اینکه (انگلیسی: Reasons Why 13) یک سریال اینترنتی آمریکایی در ژانر درام نوجوانان و معمایی است. در سریال به بسیاری از مشکلاتی که نوجوانان به خصوص در سطح دبیرستان با آن درگیر هستند پرداخته میشود. الکس یکی از کسانی که هانا در طول داستان با او وارد رابطه میشود. داستان سریال دربارهٔ دختر نوجوانی به نام هانا بیکر است که پیش از خودکشی دلخراش خود، ۱۳ نوار کاست ضبط کرده و در هرکدام از آنها یکی از دلایل خود برای خودکشی را شرح میدهد. فصل اول، در مجموع، شامل ۱۳ قسمت ۶۰ دقیقهای است. حاشیههای این سکانس آنقدر زیاد بود که حتی شایعه شد نتفلیکس فصل سوم سریال به خاطر اعتراضات کنسل خواهد کرد.

سریال سیزده دلیل برای اینکه بخاطر محتوای بزرگسالانه و وجود صحنههایی همچون مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی و همچنین نشان دادن جزئیاتی از صحنه تجاوز و استفاده از کلمات رکیک و پرداختن به موضوعاتی همچون همجنسگرایی و خودکشی از طرف سیستم نظارت و ارزشیابی تلویزیون درجه سنی "RP18" دریافت کرد. بحثها پیرامون سریال تا مدتها ادامه داشت و بسیاری از روانشناسان نسبت به آن واکنش نشان دادند. او همراه با هانا وارد مدرسه شده و در ادامه تبدیل به بهترین دوست او میشود اما رابطه جسیکا و هانا بر اثر اتفاقاتی بهم میخورد. در سریال شخصیت الکس استاندال با شلیک گلوله به سرش خودکشی میکند اما این اتفاق هرگز در کتاب رخ نمیدهد. رابطه جاستین با هانا بخاطر خطای بزرگی که کرده بود بهم میخورد و بعد هم او با جسیکا وارد رابطه میشود. به خاطر وجود محتوای شدید عاطفی و روانشناسانه موجود در سریال، بسیاری از بازیگران در طول فیلمبرداری با متخصصین امور اجتماعی و روانشناسان گفتگو کردند تا هم به نقشهای خود نزدیک تر شوند و هم اینکه دچار آسیبهای روحی نشوند. مدتی بعد از اعتراضات نتفلیکس بیانیه ای منتشر کرد که در آن از نمایش خشونت موجود در سریال وب سایت شخصی دفاع کرده بود.

او بسته را باز میکند و متوجه میشود سیزده نوار کاست در آن وجود دارد. در سریال نوعی رابطه عاشقانه بین آنها به خصوص از سوی کلی وجود دارد اما در کتاب متوجه میشویم رابطه بین هانا و کلی حداقل در سطح دبیرستان بسیار معمولی است و البته برخلاف سریال این هانا میباشد که عاشق کلی میشود. فصل دوم سریال اما با واکنشهای متوسط و غالباً منفی همراه بود و به خصوص از نظر خشونت تصویری مورد انتقاد قرار گرفت. شباهت چهره دیلان مینت با چهره لوگن لرمان که در فیلم مزایای گوشهگیر بودن نقش چارلی را بازی کرده بود اولین نکتهای بود که توجهات را جلب کرد. کریستن ناوارو که در سریال نقش تونی را بازی کردهاست قبل از شروع فیلمبرداری اقدام به گرفتن گواهینامه و یادگرفتن رانندگی کرد تا خودش شخصاً بتواند موستانگ را براند. اجرای تیم بازیگری، به خصوص بازی کاترین لانگفورد در نقش هانا بیکر و دیلان مینت در نقش کلی جنسن از سوی منتقدان ستوده شد. نکته بعدی حضور کیت والش در سریال بود که در اینجا هم درست مثل فیلم مزایای گوشهگیر بودن نقش مادری را بازی کرده بود که فرزندش مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته شده بود.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد کلیک بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 8 اردیبهشت 1402