جمهوری دموکراتیک کنگو را از وزیر دادگستری سوال توسط پلیس بیش از پیشنهاد juidical اصلاحات

صادر شده در: 27/06/2020 - 21:09اصلاح: 27/06/2020 - 21:09 جمهوری دموکراتیک کنگو را وزیر دادگستری بود به طور خ

توسط NEWSPISHGAMANNN در 8 تیر 1399

صادر شده در: اصلاح:

جمهوری دموکراتیک کنگو را وزیر دادگستری بود به طور خلاصه بازداشت شده در شنبه آخرین پیچ و تاب و در یک بحران پیشنهاد اصلاحات قضایی است که باعث خشونت آمیز تظاهرات خیابانی. او منتشر شد و پس از مواجهه با پلیس برای چند ساعت.

تبلیغات

اقدام علیه Celestin Ya Tunda Kasende یک روز پس از درگیری با رییس جمهور فلیکس Tshisekedi بیش از اعتراض قانونی تغییرات با توجه به وزرا منبع.

اصلاحات پیشنهاد شده توسط حامیان هنوز هم با نفوذ رئیس جمهور سابق Joseph Kabila است باعث آسیب رساندن شکاف در شکننده ائتلاف دولت.

Ya Tunda Kasenda یک وکیل حرفه ای بود و گفته از طریق تلفن در مدت کوتاهی قبل از دستگیری او که حدود ده افسران محاصره کرده خود کینشاسا صفحه اصلی.

"من بی سر و صدا. من عضو دولت من و ایمنی گفت:" وزیر طرفدار Kabila.

او را به دفتر دادستان به گفته نماینده مجلس فلیکس Kabange Numbi. او سوال شد توسط دادستان برای چند ساعت در دادگاه تائید دیوانعالی کشور.

"او منتشر شده است گفت:" کینشاسا است رئیس پلیس Sylvano کسنگو.

بحث اصلاحات شامل طرح های پیشنهادی برای تعریف قدرت از قضات که منتقدان می گویند یک شگرد به پوزه قوه قضائیه.

آنها را به جلو توسط جبهه مشترک برای کنگو (FCC) یک ائتلاف نزدیک به Kabila که باقی مانده در پشت صحنه زور در سیاست های ملی.

FCC نشسته در مضطرب ائتلاف با Tshisekedi اتحاد برای دموکراسی و پیشرفت اجتماعی (UDPS) و حساب آن را برای بسیاری از 66 وزرای دولت به عنوان به خوبی به عنوان نخست وزیر.

بیش از دو روز این هفته قهر تظاهرکنندگان عمدتا UDPS حامیان و برخی از مسلح با بنزین بمب ترافیک مسدود شده در خارج از پارلمان احداث موانع و سوزاندن لاستیک در اعتراض به تغییرات قانونی.

سابق مجلس اوبین Minaku یکی از افراد پشت پیشنهادی اصلاحات در این هفته گفت که هدف از این اصلاحات بود "به تعریف اختیارات وزارت دادگستری تمرینات بیش از قضات".

اما Tshisekedi حزب روز دوشنبه در مورد این طرح به عنوان یک شگرد برای "تضعیف استقلال قوه قضائیه و افزایش قدرت وزارت دادگستری".

(FRANCE 24 با AFP)

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن