اتیوپی می گوید آن رسیده است برای اولین بار در سال هدف برای پر کردن تفرقه مگا سد

صادر شده در: 21/07/2020 - 21:44ویرایش: 21/07/2020 - 21:54 اتیوپی روز سه شنبه گفت که آن سال اول هدف رسیده است

توسط NEWSPISHGAMANNN در 1 مرداد 1399

صادر شده در: ویرایش:

اتیوپی روز سه شنبه گفت که آن سال اول هدف رسیده است برای پر کردن یک مگا-سد آبی رودخانه نیل است که به تنش ها دامن زده و با پایین دست همسایگان مصر و سودان است.

تبلیغات

اعلام از نخست وزیر Abiy احمد را نشان داد به اندازه کافی آب انباشته شده بود برای فعال کردن اتیوپی به آزمون سد را دو توربین -- یک نقطه عطف مهم در راه به سمت در واقع تولید انرژی است.

اما آن را به خطر انداخته نقشه کشی خشم هر دو قاهره و خارطوم که تا به حال اصرار داشت که یک توافق سه جانبه در سد عملیات توان قبل از آدیس آبابا آغاز آبگیری در سد مخزن.

"آن را تبدیل به آشکار بیش از دو هفته گذشته در فصل بارانی که GERD اول سال پر دست آورد و سد در دست ساخت است که در حال حاضر overtopping," Abiy دفتر در بیانیه ای گفت: استفاده از مخفف گراند رنسانس اتیوپی سد.

این پروژه شده است یک منبع تنش در حوضه رودخانه نیل تا کنون پس از اتیوپی را شکست و زمین بر روی آن در سال 2011.

مصر و سودان مشاهده این سد به عنوان یک تهدید حیاتی منابع آب اتیوپی در حالی که آن را ضروری است برای آن برق و توسعه است.

اتیوپی اعلام شد که رهبران آفریقایی برگزار شد یک جلسه مجازی سهشنبه به تلاش برای حل و فصل اختلاف یک فرایند است که در حال نظارت اتحادیه آفریقا.

در یک پست توییتر پس از جلسه Abiy شده "مثمر ثمر" که یک "درک مشترک رسیده در ادامه ویژگی های بحث بر پر کردن".

سودان آب وزیر یاسر عباس در ضمن به خبرنگاران گفت که خارطوم را رد کرد "هر یک جانبه گام از یک کشور". هیچ واکنش فوری از مصر است.

در بیانیه ای در اوایل سه شنبه کمیسیون اتحادیه آفریقا رئیس موسی Faki Mahamat گفت که "مطلقا ضروری" که در اتیوپی و مصر و سودان "به توافق آمده است که حفظ منافع همه احزاب".

توربین تست

اتیوپی به مدت طولانی در نظر گرفته شده برای شروع به پر کردن سد مخزنی در این ماه در وسط آن فصل بارانی.

هفته گذشته مقامات اتیوپی اذعان کرد که آب جمع آوری در سد مخزن هر چند مقامات گفتند که این "طبیعی" بخشی از روند ساخت و ساز.

در این بیانیه از Abiy دفتر سهشنبه مشخص نیست که آیا سال اول هدف ضربه شده بود از طریق یک "طبیعی" روند و یا از طریق سایر مراحل را برای تسریع در پر کردن.

یک مقام رسمی در محل سد صحبت به خبرگزاری فرانسه خواست نامش فاش نشود تاکید کرد که این روز را سد پلچک باز مانده و آب در ادامه به جریان پایین دست.

"وجود دارد هیچ بسته شدن هیچ چیز" این مقام گفت که باران های سنگین به معنای آب بیش از ظرفیت پلچک بود "جمع".

مخزن دارای ظرفیت 74 میلیارد متر مکعب هر چند هدف برای اولین بار از سال به طور قابل توجهی کمتر از آن در 4.9 میلیارد متر مکعب.

هدف این است که به نگه داشتن اضافی 13.5 میلیارد متر مکعب در سال دوم.

(AFP)



tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب