فرانسه ارائه پیش نویس قانون برای بازگشت استعمار به دوران آثار به کشورهای آفریقایی

صادر شده در: 16/07/2020 - 15:56ویرایش: 16/07/2020 - 15:59 دولت فرانسه ارائه پیش نویس قانون شنبه را قادر می س

توسط NEWSPISHGAMANNN در 26 تیر 1399

صادر شده در: ویرایش:

دولت فرانسه ارائه پیش نویس قانون شنبه را قادر می سازد فرانسه به بازگشت برخی از آثار فرهنگی گرفته شده از کشورهای آفریقایی در طول دوران استعمار.

تبلیغات

قانون آن را به مجلس برای در نظر گرفتن مراکز انتقال مالکیت چندین آفریقایی اشیاء از جمله صابر قرض داده به سنگال در سال گذشته است.

در حال حاضر سابق فرانسه نخست وزیر ادوارد فیلیپ ارائه شمشیر به رئیس جمهور سنگال Macky Sall در ماه نوامبر در اختیار گرفت. رسانه های فرانسه توصیف کرده اند صابر به عنوان یک تاریخی قابل توجهی سلاح که متعلق به همکاران El Hadj عمر قد یک قرن 19 رهبر نظامی و محقق مسلمان که حکومت کوتاه مدت امپراتوری.

فرانسه نیز متعهد به بازگشت 26 اشیاء است که استعمار فرانسه نیروهای غارت در سال 1892 از یک کاخ سلطنتی در غرب کشور آفریقایی بنین و نگهداری می شدند در موزه Branly-ژاک شیراک در پاریس. قانون پیشنهادی مراکز تنها در این اشیاء از بنین و سنگال.

رئیس جمهور فرانسه امانوئل پاکسازی برای اولین بار اعلام کرد قصد دارد برای بازگرداندن این آثار فرهنگی در سال 2018 پس از گزارش او سفارش از محققان دانشگاهی. قانون جدید تصریح می کند که این اشیاء باید برگشت داده شده در عرض یک سال از زمانی که قانون به اثر می رود.

موزه ها مانند پاریس' لوور و لندن موزه بریتانیا باید برعلیه مخالف قوانین است که می تواند نیاز آنها را به ارسال آثار فرهنگی بازگشت به کشور خود با این استدلال که چنین سیاست هایی را خالی غربی موزه ها.

اما منتقدان غرب استعماری دوران مجموعه استقبال کرده اند پاکسازی افزایشی حرکت می کند. فرانسوا Verges یک محقق در گنجینه فرهنگ و نژاد و استعمار در حال انتظار برای ادامه راه.

"وجود دارد یک مقدار کار بزرگتر از جبران باقی می ماند که باید انجام شود," او گفت: آسوشیتد پرس. او با اشاره به 2018 دولت-سفارش مطالعه که شمارش حداقل 90 000 آفریقایی آثار باقی مانده در موزه های فرانسه.

Verges همچنین سوالات در چه حدی جبران خواهد شد با قدردانی از استعمار فرانسه. جمله بندی از لایحه calls آثار "هدیه" از ژنرال که Verges می گوید آن را یک تعبیری.

"سوال این است که چقدر این restitutions کمک به تعمیر و نه یک erasure," او گفت:.

(AP)



tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن