فرانسه پرده برداری € 100 میلیارد اقتصاد 'راه اندازی مجدد' طرح نجات

صادر شده در تاریخ: 03/09/2020 - 12:59 دولت فرانسه که با عفونت های ویروسی resurgent مواجه است، روز پنجشنبه از

توسط NEWSPISHGAMANNN در 13 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 03/09/2020 - 12:59

دولت فرانسه که با عفونت های ویروسی resurgent مواجه است، روز پنجشنبه از جزئیات یک طرح بازیابی 100 میلیارد یورویی (118 میلیارد دلار) با هدف ایجاد شغل، صرفه جویی در کسب و کارهای مبارز و بیرون کشیدن این کشور از بدترین رکود اقتصادی خود پس از جنگ جهانی دوم پرده برداری کرد.

تبلیغات
ادامه

ژان کاستک نخست وزیر این کشور پس از آن که جلسه کابینه از بسته محرکی حمایت کرد که سال آینده به عنوان بخشی از یک طرح بهبودی به ارزش 100 میلیارد یورو وعده 160 هزار شغل جدید را داده بود، به خبرنگاران گفت: جاه طلبی و اندازه این طرح تاریخی است.

به نام "راه اندازی مجدد فرانسه"، این طرح شامل تزریق پول برای بازگرداندن تولید لوازم پزشکی به کارخانه های فرانسه، توسعه انرژی هیدروژن، آموزش جوانان برای مشاغل قرن بیست و یکم و استخدام کارکنان بیشتر در دفاتر بیکاری است.

استفان کارول، سردبیر کسب و کار فرانسه ۲۴ توضیح داد: «این فهرست گسترده ای از اقدامات در این طرح است، پول به بسیاری از مکان های مختلف می رود.» وی می گوید: «اما دولت فرانسه آن را به زیر سه سرفصل اصلی شکسته است. یکی ، برای شغل ، از جمله برنامه های اجتماعی و مراقبت های بهداشتی -- که در حدود € 35 میلیارد یورو است. یکی دیگر ، این است که برای حمایت از کسب و کار و سرمایه گذاری در کسب و کار -- که 35 میلیارد یورو دیگر است. و 30 میلیارد یوروی گذشته به سمت سرمایه گذاری در گذار سبز، سرمایه گذاری در فناوری های جدید و همچنین در نوسازی فرایندها می رود."

استفان کارول فرانسه 24 طرح نجات اقتصادی دولت را شکست

محرک برابر با ۴ درصد تولید ناخالص داخلی است، به این معنی که فرانسه بیش از هر کشور بزرگ اروپایی دیگر به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی پول نقد عمومی را به اقتصاد خود شخم می زند.

رکود اقتصادی این کشور که با انقباض سه ماهه دوم تولید ناخالص داخلی ۱۳٫۸ درصد مشخص شده است که مصادف با قفل شدن کاوید-۱۹ این کشور بود و قرار است در سال ۲۰۲۰ به عنوان یک کل ۱۱ درصد افت تولید کند، یکی از عمیق ترین های اروپا نیز بوده است.

طرح محرک فرانسه با دیگر کشورهای اروپایی متفاوت بود زیرا تمرکز آن بر ایجاد کسب و کار و «نگه داشتن مردم در اشتغال، حفظ درآمد و تداوم هزینه های مصرف کننده، مهم ترین راننده اقتصاد» است، کارول را توضیح داد.

"جاه طلب اما کاملا در دسترس ما"

کاستک گفت دولت مالیات های بالای کشور را در حال حاضر برای پرداخت هزینه بقیه بالا نخواهد برد، اما به جای آن اوراق قرضه خزانه داری جدیدی صادر خواهد کرد.

پس از آن که فرانسه یک طرح بیکاری موقت دسته جمعی را تأمین مالی کرد تا مردم را از دست دادن شغل خود در میان قفل شدن کروناویروس باز دارد، برونو لو مایر، وزیر دارایی قول داد که «حداکثر» را برای کارگران و کسب و کارها ادامه دهد.

این طرح ، گفت : Castex ، بود "بلند پروازانه اما کاملا در دسترس ما".

افزایش بودجه چهار برابر مقدار فرانسه صرف بیش از یک دهه پیش برای مقابله با بحران مالی جهانی است، و می آید در بالای صدها میلیارد در حال حاضر در پاسخ همه گیر اولیه صرف شده است.

امانوئل ماکرون رئیس جمهوری آمریکا در توئیت خود نوشت: «زمان راه اندازی مجدد رسیده است.»

Le temps est aujourd'hui venu de la relance.

— امانوئل ماکرون (@EmmanuelMacron) یدلایمخیرات 2020 اوت 28

طرح بازیابی با هدف قرار دادن ماکرون طرفدار کسب و کار فشار در مسیر، با کاهش در حال حاضر پرچم در مالیات کسب و کار به ارزش € 10 میلیارد یورو سالانه و تازه بودجه عمومی را به افزایش به بخش های صنعتی، ساخت و ساز و حمل و نقل فرانسه است.

'دورانی از دست رفته'

بخش عمده ای از طرح جدید بخش شرکت ها را هدف قرار می دهد، از جمله با کمک ۳۵ میلیارد یورویی، بخش عمده ای از آن به شکل کاهش مالیات.

اما فیلیپ مارتینز، رئیس اتحادیه چپ گرای CGT، دولت را به دلیل عدم استخراج وعده هایی از شرکت هایی که در مقابل شغل ها را نجات خواهند داد، تقصیر کرد.

"اونا به اير فرانس و رنو پول دادن و براي چي؟ کاهش شغل . آیا پول عمومی برای همین است؟»

کمپين کنندگان گفتند ۳۰ ميليارد يورو که برای انتقال سبز مشخص شده است، خيلي کم است، و از دولت خواست در مقابل کمک های دولتی خواستار تعهدات زيست محيطی شرکت ها شود.

ژان فرانسوا جیلیارد، رئیس صلح سبز فرانسه می گوید: «دولت در حال ارائه یک طرح بهبودی از دورانی رفته است که بسیار کمتر از آن چیزی است که به نظر می رسد.»

او می گوید: «هیچ چیز در مورد قطع ترافیک جاده ای یا هوایی وجود ندارد، هیچ چیز در مورد هیچ کاهش گوشت، تخم مرغ یا تولید لبنیات که برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مورد نیاز خواهد بود، وجود ندارد.»

(فرانسه 24 با خبرگزاری فرانسه و AP)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن