ماکرون رئيس جمهوری فرانسه می گويد لبنان قول داده است ظرف دو هفته کابينه تشکيل دهد

صادر شده در: 01/09/2020 - 09:56اصلاحشده: 01/09/2020 - 10:00 رهبران لبنان قول داده اند ظرف دو هفته دولت جديدی

توسط NEWSPISHGAMANNN در 12 شهریور 1399

صادر شده در: اصلاحشده:

رهبران لبنان قول داده اند ظرف دو هفته دولت جديدی تشکيل دهند و امانوئل ماکرون رئيس جمهوری فرانسه روز سه شنبه پس از گفتگو با بلوک های سياسی که يک روز پيش از آن نخست وزير جديدی را تعيين کردند، ديدار کردند.

تبلیغات

ماکرون در سخنرانی خود در بیروت گفت: «چیزی که من خواسته ام، آنچه همه احزاب سیاسی بدون استثنا در اینجا به آن متعهد شده اند، این است که تشکیل این دولت بیش از یک دو هفته طول نخواهد کشید.»

وی گفت کابينه متشکل از «شخصيت های شايسته» خواهد بود و نهادی «مستقل» با پشت حمایت احزاب سياسی خواهد بود.

مصطفی ادیب که از سال ۲۰۱۳ سفیر لبنان در برلین بود، روز دوشنبه به عنوان دومین نخست وزیر جدید این کشور از زمان استعفای سعد حریری در برابر اعتراضات دسته جمعی در ماه اکتبر نام برده شد.

ادیب اکنون باید یک دولت اصلاح گرا را در زمان ثبت شده در یک کشور بحران زده تشکیل دهد که این روند معمولاً ماه ها طول می کشد.

به گفته ماکرون، ادیب «تنها می تواند با تشکیل سریع یک دولت ماموریتی که از حرفه ای ها، قوی ترین تیم ممکن تشکیل شده است، مشروعیت به دست آورد».

ماکرون دو روز پس از انفجار انبار در بیروت در ۴ اوت که دست کم ۱۹۰ نفر را کشت، در این منطقه گشت و گذار کرد. وی روز دوشنبه وارد بيروت شد تا تلاش های بازسازی را پيگيری کند و نياز به اصلاحات فوری در ملت خاورميانه را که زير وزن يک بحران فلج کننده اقتصادی در حال فروريختن است، به خانه چکش بزند.

رئيس جمهوری فرانسه روز سه شنبه صدسالگی لبنان را با کاشتن درخت سرو، نشان کشور، در يک ذخيره جنگلی در شمال بیروت مشخص کرد. او سپس پیش از انجام مذاکراتی با رهبران جناح های سیاسی لبنان، در بندر ویران شده بیروت گشت و گذار کرد.

(فرانسه 24 با خبرگزاری فرانسه)

وبلاگ ما را در زیر بخوانید تا ببینید که چگونه حوادث در بیروت در روز سه شنبه اول سپتامبر آشکار شد.



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن