از برلین به نیوزیلند, در اعتراض به مرگ جورج فلوید گسترش بین المللی

صادر شده در: 01/06/2020 - 13:42بروز رسانی: 01/06/2020 - 13:42 به تظاهرات علیه پلیس به قتل جورج فلوید در سراس

توسط NEWSPISHGAMANNN در 12 خرداد 1399

صادر شده در: بروز رسانی:

به تظاهرات علیه پلیس به قتل جورج فلوید در سراسر ایالات متحده در روزهای اخیر معترضان در شهرستانها در سراسر جهان نیز در زمان گوشته به نگرانی سیستمیک نژادپرستی و خشونت پلیس در ایالات متحده و در خانه است.

تبلیغات

بسیاری از مردم را تماشا کرده اند با رشد اتمی در ناآرامی های مدنی در آمریکا پس از آخرین در یک سری از قتل پلیس غیر مسلح سیاه مردان و زنان است. فلوید درگذشت در مه 25 در مینیاپولیس پس از یک افسر پلیس kneeled در Floyd گردن برای تقریبا نه ساعت از جمله چند دقیقه پس از او بی توجه. افسر درک چوین شده است از کار اخراج شده و به اتهام قتل. سه دیگر افسران که با او بودند نیز از کار اخراج شدند.

برخی از 4000 نفر در راهپیمایی در نیوزیلند بزرگترین شهرستان, Auckland در روز دوشنبه در اعتراض به قتل جورج فلوید و همچنین برای ایستادن در برابر خشونت پلیس و نژادپرستی در کشور خود را دارند. تظاهرکنندگان راهپیمایی به کنسولگری آمریکا که در آن آنها kneeled در اعتراض به برگزاری آگهی ها با شعارهایی مثل "من نمی توانم نفس بکشم" (کلمات صحبت فلوید درست قبل از مرگ او) "این ویروس واقعی است که نژاد پرستی" و "Black Lives Matter". صدها نفر بیشتر پیوست تظاهرات مسالمت آمیز و vigils در جای دیگر در نیوزیلند که در آن روز شنبه بود و روز تعطیل عمومی.

در یک گردهمایی در مرکز لندن روز یکشنبه هزاران نفر ارائه شده حمایت خود را از آمریکا تظاهرکنندگان شعار "نه عدالت بدون صلح!" و با تکان دادن پلاکارد درخواست "چگونه بسیاری از بیشتر است؟"

صدها نفر از معترضان با حضور در سفارت آمریکا در برلین را برای دومین روز یکشنبه شعار "Black Lives Matter".

در برزیل, صدها نفر از مردم در اعتراض به جنایات پلیس علیه سیاه مردم در ریو دو ژانیرو از طبقه کارگر محلات شناخته شده به عنوان فقیر نشین. پلیس با استفاده از گاز اشک آور برای متفرق کردن آنها.

ضد نژاد پرستی در اعتراض به انحطاط را به درگیری بین مونترال پلیس و تظاهرکنندگان با پلیس اعلام کرد این تجمع غیر قانونی پس از آنها می گویند پرتابه پرتاب شد و در افسران که در پاسخ با اسپری فلفل و گاز اشک آور. برخی از ویندوز بودند شکست و آتش سوزی شد.

>> سازمان دیده بان همچنین: تظاهرات مخالفان جنگ در سراسر جهان برای نشان دادن همبستگی خود با جورج فلوید

دیپلماتیک بازی

در برخی از کشورها ناآرامی تبدیل شد به یک فرصت برای تضعیف گذشته ما انتقاد از سوابق خود را در حقوق مدنی. تلویزیون دولتی ایران بارها و بارها پخش تصاویر از ما ناآرامی و ایران سخنگوی وزارت امور خارجه عباس موسوی خواست دولت آمریکا برای جلوگیری از خشونت است.

"به مقامات آمریکایی و پلیس: توقف خشونت علیه مردم خود و اجازه دهید آنها را تنفس" موسوی گفت: در یک کنفرانس خبری در تهران در روز دوشنبه. او همچنین گفت: مردم آمریکا که "جهان ایستاده است با شما". ایران آمده است تحت انتقاد شدید بین المللی برای خود خشونت سرکوب تظاهرات پس از یک رقابت 2009 انتخابات و ادامه سرکوب مخالفان است.

روسیه را متهم کرد که ایالات متحده از داشتن سیستماتیک حقوق بشر مشکلات.

و تحت کنترل دولت رسانه ها در چین شاهد تظاهرات از طریق منشور از نمایش آمریکایی در هنگ کنگ تظاهرات ضد دولتی که چین به مدت طولانی گفت: ما را تشویق کرده است. حزب حاکم کمونیست روزنامه گلوبال تایمز گفت: کارشناسان چینی اشاره کرده بود که ما سیاستمداران ممکن است فکر می کنم دو بار قبل از اظهار نظر دوباره در هنگ کنگ دوباره اضافه کرد که چنین کلمات "ممکن است نتیجه معکوس".

رسمی کره شمالی Rodong Sinmun روزنامه در روز دوشنبه همچنین گزارش داد در این تظاهرات گفت که معترضان را "به شدت محکوم" یک پلیس "بی قانون و بی رحمانه به قتل" از یک شهروند سیاه پوست.

(FRANCE 24 با AP)



tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن