WWF می گوید جمعیت های جهانی حیات وحش از سال ۱۹۷۰ بیش از دو سوم کاهش یافته اند

صادر شده در تاریخ: 10/09/2020 - 04:52 گروه سبز WWF روز پنجشنبه گفت اندازه متوسط جمعیت های حیات وحش از سال ۱۹۷

توسط NEWSPISHGAMANNN در 20 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 10/09/2020 - 04:52

گروه سبز WWF روز پنجشنبه گفت اندازه متوسط جمعیت های حیات وحش از سال ۱۹۷۰ در حالی که جنگل ها برای رشد غذا سقوط کردند، دو سوم در سراسر جهان کاهش یافته است و هشدار داد که آسیب رساندن به اکوسیستم ها خطر ابتلا به بیماری های عفونی مانند کوید-۱۹ را افزایش می دهد.

تبلیغات
ادامه

بر اساس گزارش سیاره زنده WWF در سال ۲۰۲۰، تبدیل زمین برای کشاورزی و تجارت حیات وحش دلایل کلیدی افت متوسط ۶۸٪ در سراسر هزاران جمعیت پستانداران، پرندگان، دوزیستان، خزندگان و ماهی ها بین سال های ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۶ بود.

فران پرایس، رهبر تمرین جهانی جنگل در WWF International می گوید: «جنگل زدایی و به معنای بزرگتر، از دست دادن زیستگاه - که با نحوه تولید و مصرف مواد غذایی رانده می شود - عامل اصلی این کاهش چشمگیر است.»

پرایس انگشت را در کشاورزی تجاری در مقیاس بزرگ عمدتاً در بخش های استوایی و زیر استوایی ها از جمله تولید روغن نخل، سوا و گوشت گاو نشانه گرفت.

در سال 2019، جنگل های بارانی گرمسیری - که حفظ آنها برای مهار تغییرات آب و هوایی بسیار مهم در نظر گرفته شده است - در نرخ یک زمین فوتبال در هر شش ثانیه ناپدید شد، با توجه به داده ها از خدمات نظارت جهانی جنگل دیده بان.

طرفداران محیط زیست می گویند حفظ جنگل های موجود و بازگرداندن جنگل های آسیب دیده خطر سیل را کاهش می دهد، با ذخیره کربن بیشتر به محدود کردن گرم شدن کره زمین کمک می کند و از تنوع زیستی محافظت می کند.

گزارش WWF با کمک حدود ۱۲۵ کارشناس، تقریباً ۲۱٬۰۰۰ جمعیت نزدیک به ۴۴۰۰ گونه مهره دار را ردیابی کرد و مروری کلی بر وضعیت جهان طبیعی داد.

کسانی که در آب شیرین زندگی می کنند دچار کاهش 84 درصدی شدند، اشاره کرد. پرایس می گوید دیگر بدترین حیات وحش شامل گوریل های زمین های پایین شرقی در جمهوری دموکراتیک کنگو و طوطی خاکستری آفریقایی در غنا بود.

مارکو لمبرتینی، مدیر کل دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو

بافرهای جنگلی

دانشمندان می گویند سرعت سریع جنگل زدایی نیز عامل عمده ای در گسترش بیماری های مشترک انسان و انسان - که از حیوانات به انسان منتقل می شوند - مانند ویروس کرونا جدید است.

پرایس به بنیاد تامسون رویترز گفت: «با جنگل زدایی و افزایش حیات وحش، تعاملات دام-انسان، شانس سرریز بیماری های مشترک انسان مانند ابولا مانند کاوید-۱۹ بیشتر است.»

"جنگل ها واقعا به عنوان بافر عمل می کنند تا آن بیماری ها را از انسان دور نگه دارند - و هر چه بیشتر آنها را نابود کنیم، شانس بیشتری وجود دارد که ما می خواهیم چیزی را رها کنیم که بتواند اثرات وخیمی بر بشریت داشته باشد."

اگر جهان با کسب و کار به طور معمول در طول دهه آینده ادامه دهد، زیان در حیات وحش دهه ها طول می کشد تا معکوس شود و جمعیت ها کمتر احتمال احیا دارند. او از تعهدات و تلاش های جسورانه دولت ها و شرکت ها خواست تا زنجیره های تامین جهانی پایدارتر شوند.

وی افزود: مصرف کنندگان همچنین باید اثرات عادات خرید خود را بر طبیعت درک کنند و مسئولانه تر بخرند.

به طور جداگانه، محققان دانشگاه آفورد روز پنجشنبه گفتند راه حل های مبتنی بر طبیعت - مانند بازگرداندن جنگل ها و حرا - کلید کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی هستند.

در آنچه به گفته آنها اولین بررسی سیستماتیک شواهد در مورد راه حل های مبتنی بر طبیعت در سراسر جهان بود، دریافتند که تقریبا 60 درصد از آنها فشارهای مربوط به آب و هوا مانند سیل، فرسایش خاک و از دست دادن تولید مواد غذایی را کاهش داده اند.

الکساندر چاوسون، نویسنده مطالعه می گوید: «این فقط در مورد درخت کاری و حذف گازهای گلخانه ای نیست.»

او در بیانیه ای اعلام کرد: «در بسیاری از موارد، مداخلات مبتنی بر طبیعت می تواند به جوامع کمک کند تا با موج اثرات تغییرات آب و هوایی که در طول ماه های گذشته دیده ایم، از امواج گرمایی رکوردشکن گرفته تا آتش سوزی ها و طوفان ها سازگار شوند.»

گزارش WWF شامل ۲۰ مقاله از سوی کارشناسان چین تا مکزیک بود که از فعالان جوان، نویسندگان و دانشگاهیان گرفته تا رهبران کسب و کار، روزنامه نگاران و رهبران بومی گرفته شده بود و در مورد چگونگی درک یک سیاره سالم برای مردم و طبیعت می نوشتند.

در میان آنها، طبیعت گرای محترم بریتانیایی دیوید اتنبورو از مردم خواست تا «با طبیعت کار کنند تا علیه آن».

پخش کننده کهنه کار نوشت: زمان تمرکز خالص بر منافع ملی گذشته بود و بین المللی گرایی اکنون رویکرد مورد نیاز برای رسیدن به تعادل بهتر برای این سیاره بود.

وی افزود: ملت های ثروتمندتر خیلی طول کشیده اند و اکنون زمان دادن آن رسیده است.

(رویترز)

...

tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب