در یک تاریخی اول بارسلونا مقابل بایرن مونیخ محاکمه بیش از سال 1989 کودتا

صادر شده در: 20/07/2020 - 16:59بروز رسانی: 20/07/2020 - 17:03 سودان سابق رئیس جمهور عمر البشیر سرنگون میان ی

توسط NEWSPISHGAMANNN در 31 تیر 1399

صادر شده در: بروز رسانی:

سودان سابق رئیس جمهور عمر البشیر سرنگون میان یک قیام سال گذشته رفت و در دادگاه روز سه شنبه کودتای نظامی که وی را به قدرت بیش از سه دهه پیش است.

تبلیغات

بشیر 76 است که در حال حاضر پشت میله های زندان برای فساد می تواند با مجازات مرگ روبرو اگر اتهام او در سال 1989 کودتا علیه دولت منتخب دموکراتیک نخست وزیر سدک al-Mahdi.

ده ها تن از مردم عمدتا بشیر را هواداران با تجمع در مقابل ساختمان دادگاه در پایتخت خارطوم به عنوان رئیس جمهور سابق به ارمغان آورده بود از زندان و رسیدگی رو در جریان است.

در همین حال تلویزیون دولتی پخش قاضی افتتاح آزمایشی بدون نمایش فیلم از بشیر.

دادگاه می آید به عنوان سودان پس از انقلاب دولت انتقالی راه اندازی کرده است یک سری از اصلاحات به امید به طور کامل دوباره جامعه بین المللی است.

سودان نیز متعهد به دست بیش از بشیر به دادگاه جنایی بین المللی به صورت آزمایشی در جنایات جنگی و نسل کشی اتهامات مربوط به درگیری های دارفور که در سمت چپ 300,000 نفر کشته و میلیون ها آواره در یک زمین سوخته مبارزه 2003 شورش.

این اولین بار است که در تاریخ مدرن جهان عرب است که معمار کودتا می رود در دادگاه اگر چه این مرد لقب درست مغز پشت, نظامی سرنگونی, Hassan Turabi ملی اسلامی درگذشت در سال 2016.

"این دادگاه می تواند به هر کسی که تلاش می کند برای از بین بردن قانون اساسی سیستم" گفت: Moaz Hadra یکی از وکلا که منجر به فشار به مورد را به دادگاه.

"این را حفظ سودان دموکراسی است. در این راه ما امیدواریم که برای پایان دادن به دوران putsches در سودان است."

بشیر در بارانداز با 10 پرسنل نظامی و شش غیرنظامی از جمله معاون سابق رئیس جمهور علی عثمان طه و Bakri حسن صالح و همچنین وزرای سابق و فرمانداران.

همه آنها به اتهام داشتن رسم به 30 ژوئن 1989 زمانی که کودتای ارتش دستگیر سودان از رهبران سیاسی به حالت تعلیق پارلمان و دیگر نهادهای دولتی از بسته شدن فرودگاه و اعلام کرد که کودتای ناموفق در رادیو.

بشیر بود که بعد از افزایش به رتبه کلی, ماند, در قدرت برای 30 سال قبل از سرنگون در 11 آوریل سال گذشته پس از چند ماه بی سابقه جوانان-رهبری تظاهرات خیابانی

اولین کودتا محاکمه

Hadra به خبرگزاری فرانسه گفت که بشیر و صالح "باید کاملا حاضر به همکاری با این کمیسیون از پرس و جو, اما آنها خواهد شد در حال حاضر در دادگاه".

وکیل گفت: متهم هستند به اتهام جرایم از جمله فصل 96 از سال 1983 قانون مجازات اسلامی که شده بود را لغو کرد توسط Bashir و حمل است که مجازات اعدام را برای تلاش برای از بین بردن نظم مبتنی بر قانون اساسی.

Hadra گفت که "این اولین بار است که کسی که در راه اندازی یک کودتا خواهد شد و به عدالت به ارمغان آورد" در سودان که دیده است سه کودتا d'etat پس از آن در سال 1956 استقلال خود را از بریتانیا.

یکی از 150 دفاع وکلا هاشم al-گلی شارژ که بشیر و دیگران را "سیاسی محاکمه" برگزار می شود "در یک محیط خصمانه در بخشی از سیستم قضایی علیه متهمان".

"در واقع این دادگاه است که در جنبش اسلامی و تنها هدف آن است که به ارائه آن را به عنوان یک تروریست, جنبش, اما ما باید آماده دفاع و ما را اثبات خلاف" گلی تاکید کرد.

او استدلال بشیر به سرنگونی مهدی صورت گرفت چندان که آن را فراتر از اساسنامه محدودیت ها و باید به همین دلیل دیگر نمی توان با برخورد با دادگاه است.

پلیس سابق به طور کلی صلاح Mattar بود که رئیس امنیت داخلی در سال 1989 استقبال محاکمه پینوشت: چگونه او تا به حال پیش بینی سرنگونی.

"من تا به حال مشاهده حرکات و جلسات ملی اسلامی مقدم شش ماه قبل از کودتا و یک گزارش به وزیر کشور مبارک al-Mahdi اما او نادیده گرفته و آن را" Mattar بازگو کرد.

"پس از کودتا من تعقیب کردن با شش رده بالا افسران پلیس."

محاکمه می گیرد در زمانی که سودان مشترک ملکی-نظامی دولت انتقالی معرفی یک میزبان از اصلاحات و آغاز مجدد مذاکرات صلح با گروه های شورشی.

نخست وزیر Abdalla Hamdok دولت به تازگی لغو قوانین محدود کردن زنان حرکات غیر قانونی عمل ختنه زنان در اوراق یک قانون در برابر ارتداد و آرام ممنوعیت الکل.

خارطوم امیدوار است به زودی برداشته وزارت امور خارجه آمریکا لیست کشورهایی که حامی تروریسم یک مانع قابل توجهی برای دریافت کمک های خارجی و سرمایه گذاری است.

(FRANCE 24 با خبرگزاری فرانسه و آسوشیتدپرس)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن