بررسی: ویدئوها فاش کردن محل غرق شدن توده در ایران و افغانستان مرز

تبدیل شدن به یک ناظر ده ها تن از افغان مهاجران غیرقانونی پس از عربستان گفته آنها را مجبور به رودخانه در

توسط NEWSPISHGAMANNN در 20 اردیبهشت 1399
ده ها تن از افغان مهاجران غیرقانونی پس از عربستان گفته آنها را مجبور به رودخانه در مرز ایران و افغانستان در آوریل 1. از 57 مردان و پسران در این گروه تنها 12 شناخته شده اند جان سالم به در برد. یکی از بازماندگان گفت: فرانسه 24 ناظران او و دیگران دستگیر و شکنجه توسط ماموران از ایران پست مرزی مشرف به Harirud رودخانه. حساب خود را همراه با تازه کار, ویدئوها گردش در رسانه های اجتماعی در افغانستان اجازه داد که ناظران تیم به دقت اشاره کردن محل مرز ایران پست.

این گروه از مهاجران عبور از افغانستان هرات به ایران و استان خراسان رضوی در اواخر آوریل 30 تراورس Harirud رودخانه در موقت rafts با کمک قاچاقچیان انسان. اما آنها گرفتار شده بودند توسط عربستان که بازداشت آنها در پست خود. پست مرزی مشرف به Harirud رودخانه 20 متر در جنوب شرقی روستای جنت آباد Salehabad County, در ایران و استان خراسان رضوی.

بازماندگان می گویند عربستان تحقیر و ضرب و شتم آنها و سپس آنها را سوار مینی بوس در به نزدیکی رودخانه و آنها را مجبور به آب است. مقامات افغان گفت: 7 مه گفت که آنها تا به حال تایید حداقل 17 و میر - 12 جسد در افغانستان در کنار رودخانه و پایین دست در ترکمنستان - با 28 نفر هنوز هم گم شده است.

ایران مرز فرماندهی گارد در مارس 3 انکار کرد که نیروهای خود را مجبور کرده بود در افغانستان به رودخانه گفت: "فیلم در رسانه های اجتماعی نشان می دهد که اجساد را در رودخانه بانک هستند از مرز ایران و افغانستان". وزارت امور خارجه ایران گفت: با این حال از آن بود که آماده همکاری با دولت افغانستان.

حنیف اتمر افغانستان وزیر امور خارجه گفت: در یک صدای جیر جیر مارس 5: "ما به دنبال این جنایت نابخشودنی را با تمام کشور ما دیپلماتیک به معنی تا زمانی که ما رسیدن به عدالت و عدالت است."

سازمان ملل متحد می گوید بیش از 100,000 افغان در ایران زندگی می کرد Covid-19 شیوع پس از آن ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران در ماه فوریه است. مهاجران در مارس 1, حادثه ظاهرا در میان موجی از افغانها بازگشت به کار در ایران به عنوان ویروس کاسته در هفته های اخیر.

این ویدیو گردش در رسانه های اجتماعی در افغانستان پس از مه 2 نشان می دهد چهار بدن - سه مرد و یک پسر نوجوان در افغانستان بانک از Harirud رودخانه در Gulran ولسوالی ولایت هرات. یک بازمانده گفت: فرانسه 24 ناظران چهار در میان ده ها تن که غرق زمانی که عربستان آنها را مجبور به رودخانه بیشتر بالادست در تاریخ 1 مه سال 2020 است. مشابه تصویری را نشان می دهد همان چهار جسد با چهره های در معرض.

"نگهبانان مرزی خنده شد که ما غرق"

شاه محمد (و نه نام واقعی او) یک بازمانده از این حادثه. او گفت: فرانسه 24 ناظران او قصد بازگشت به ایران برای از سرگیری کار بر روی یک پروژه ساخت و ساز که شده بود متوقف و پس از coronavirus رسید. او گفت که او و بیش از 50 دیگر مردان و پسران عبور به ایران از ذوالفقار ولی در Gulran منطقه از افغانستان در ولایت هرات.

ما عبور از Harirud رودخانه در ذوالفقار منطقه حدود 10 ساعت در روز پنج شنبه 30 آوریل. ما در بشکه بسته شده با طناب است. پس از ما عبور از رودخانه و وارد ایران گشت دستگیر ما و در زمان ما را به خود پست. پست بر روی صخره ای مشرف به رودخانه است. وجود دارد حدود 50 از ما. آنها دستگیر همه ما است. وجود دارد پیر مردان میان ما و کودکان به عنوان جوان 16 و 14 و حتی 11. [توجه داشته باشید: در حالی که اعضای این گروه معتقد بودند در زمان حادثه جوانترین پسر بود 11 تن در هرات بیمارستان که در آن پسر بچه را از بدن گرفته شده بود گفت که او در واقع 13.]

آنها ما را نگه داشته یک شبه در این پست.روز بعد [جمعه مه 1] آنها شروع به توهین کردن به ما. آنها ما را در نوار برهنه. آنها لگد ما را مورد ضرب و شتم ما را با خود تفنگ ته و شلاق. آنها ما را مجبور به حذف علف های هرز در باغ خود را. حدود ظهر آنها لود شده ما بر روی مینی بوس و سوار ما چند دقیقه از پست. آنها به ما گفت که برای عبور از رودخانه و یا آنها را شلیک کنید ما. آنها اخراج برخی از عکس های هشدار دهنده برای ترساندن ما. ما تصمیم به عبور از رودخانه از آنجا که ما فکر می کردند که ما را بکشند.

بسیاری از ما نمی دانم که چگونه به شنا. نگهبانان مرزی خنده شد که ما غرق شدند. ما سعی کردیم به هم بچسبند اما آن را غیر ممکن بود - این زمان خیلی قوی بود. وجود دارد حدود 20 ما که می دانست که چگونه به شنا. که زندگی ما را نجات داد. اما رودخانه در زمان دیگران است. ما قادر به پیدا کردن فقط هشت بدن. من از دست رفته من پول و تلفن همراه. ما راه می رفت چندین کیلومتر برای پیدا کردن کمک کند و در نهایت به هرات.


این 51-ویدئو دوم گردش در شبکه های اجتماعی در افغانستان پس از مه 2 ظاهرا فیلم برداری توسط همان شخص به عنوان دو فیلم نشان دادن بدن. این مرد ظاهرا بازمانده از مارس 1, غرق شدن, نقاط, دوربین نسبت به یک ساختمان در طرف ایرانی مرز و می گوید: "این است که مرز ایران پست که پاسداران ما تحت فشار قرار دادند به رودخانه. در 10 دقیقه و 15 نفر از ما درگذشت. ما در زمان شش جسد از رودخانه است. دیگران ناپدید شد."
 

"آنها فقط می خواستم به کار"

احمد [نه نام واقعی خود را] از دست داده و سه عموزاده در این حادثه: محمد 20, Edris, 19 و Djalil, 16. بدن خود را در میان هشت بدن که یافت شد. او به صحبت France24 در حالی که او گریه:
 
این اولین بار نیست زمان آنها عبور کرده و به ایران است. آنها تا به حال مشغول به کار در ایران برای سال. پس از coronavirus اپیدمی آمار پروژه های ساخت و ساز متوقف در ایران. پسران مجبور به بازگشت به افغانستان است. اما در روزهای اخیر کارفرمایان خود را به آنها تماس گرفته و خواسته آنها را به بازگشت به کار. بنابراین من عموزاده تماس کاسب که به طور منظم آنها را در سراسر مرز.

بدن خود آمد چند روز بعد. من نمی فهمم که چرا ایران و سپاه پاسداران انجام داد که. آنها انسان است ؟ آنها می تواند آنها را مورد ضرب و شتم شکسته, استخوان های خود را زندانی آنها را برای 10 سال - اما نه آنها را بکشند. پسرعموهای من فقط می خواستم به کار برای ایجاد یک زندگی.

"خفگی با آب بود و علت مرگ"

در حالی که ایران و نگهبانان مرزی انکار وادار افغان ها به رودخانه پزشکان که مورد بررسی قرار بدن وجود دارد که می گویند بدون شک در مورد علت مرگ است. دکتر عارف Djalili سخنگوی هرات بیمارستان عمومی گفت: پزشکان وجود دارد بررسی کرده 5 از 17 بدن که بازیابی شده:
ما با دریافت سه بدن در مارس 3 در 6 p. m. و سپس دو بدن در ساعت 10 صبح و از جمله بدن 13-year-old boy.

ما مورد بررسی قرار بدن. ما نیست پیدا زخم گلوله و یا نشانه ای از هر گونه خشونت فیزیکی. وجود دارد برخی از خونریزی در بینی و دهان یکی از متوفی اما ما فکر می کنم آن اتفاق افتاد در رودخانه نه قبل از. خفگی با آب علت مرگ برای همه آنها. ما همچنین درمان دو نفر از بازماندگان است. هر دو تا به حال مشکلات جزئی در سیستم گوارشی خود را به خاطر آنها imbibed گل آلود آب از رودخانه است.

"عربستان یک چراغ سبز برای هر نوع از خشونت"

عبدالله Saljoughi مستقل روزنامه نگار در هرات افغانستان و منطقه می گوید: مستند نشده مهاجران افغان اغلب با بدرفتاری و خشونت به دست ایران پلیس و ماموران مرزی.
 
زمانی که عربستان بازداشت مهاجران غیر قانونی آنها به طور معمول انتقال آنها به اردوگاه های خاص در داخل ایران و سپس اخراج آنها پس از یک یا دو روز در مقام گذرگاه های مرزی بین دو کشور. هر روز ایران deports بین 1000 و 1200 غیر قانونی در افغانستان بود.

این اولین بار است که من تا کنون شنیده ام از عربستان انجام چنین چیزی. اما خشونت علیه در افغانستان معمول است حتی زمانی که آنها در حال اخراج از طریق رسمی روش. توهین, در کونی, whipping, مجبور, کار, مجبور به نوار...ما از شنیدن گزارش از این شیوه غالبا. شده اند وجود دارد جدی تر حوادث در دهه گذشته بیش از حد. برای مثال در سال 2012 عربستان به ضرب گلوله کشته و 13 مهاجران. تجربه ما در این طرف مرز نشان می دهد عربستان باید یک چراغ سبز برای هر نوع خشونت.

کجا این اتفاق می افتد ؟

دو تازه ویدئوها گردش در افغانستان پس از ماه مه 1 حادثه نشان می دهد چهار جسد در کنار رودخانه یک با چهره های پوشانده شده (نگاه کنید به بالا) از سوی دیگر با چهره قابل مشاهده است. یک سوم تصویری (بالا) ظاهرا فیلم برداری توسط همان مرد با پوشیدن لباس سبز ردا زوم بر روی یک ساختمان در سمت دیگر رودخانه به عنوان او می گوید: "این است که مرز ایران پست که پاسداران ما تحت فشار قرار دادند به رودخانه. در 10 دقیقه و 15 نفر از ما درگذشت. ما در زمان شش جسد از رودخانه است. دیگران ناپدید شد."

در حالی که ایران در مرز فرماندهی گارد می گوید: تازه کار, برهنه نشان دادن بدن نمی شد فیلم برداری در منطقه مرزی مقایسه با تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که سومین ویدیو نشان می دهد یک مرز ایران و پست. محل آن و ظاهر مطابق با حساب توسط شاه محمد و سایر بازماندگان.

یک ویدیو گردش در افغانستان در رسانه های اجتماعی ممکن است پس از 2 مدعی یک ایرانی گارد مرزی پست که در آن 57 افغانستان بازداشت شدند و شکنجه. ویدیو, فیلم برداری از طرف افغانستان از مرز را نشان می دهد Harirud رودخانه در کنار آن یک فضای سبز (مشخص شده در سفید) و سپس صخره ها با یک ساختار زمین شناسی خاص (مشخص شده با رنگ قرمز) و در بالای صخره های مدور برج (رنگ آبی مشخص شده) و برخی از درختان (مشخص شده با رنگ نارنجی). دایره برج از ویژگی های مشترک از مرز ایران و پست. یک جستجو در تصاویر ماهواره ای از منطقه مرزی مجاز ناظران تیم برای مطابقت با آنچه که دیده می شود در این ویدئو با یک محل خاص: 20 کیلومتری جنوب شرقی روستای جنت آباد روستای Salehabad county, در ایران و استان خراسان رضوی.

این سه فیلم شامل جغرافیایی سرنخ مانند کوه در پس زمینه است که می تواند همسان با تصاویر ماهواره ای از همان منطقه از Gulran منطقه در افغانستان در استان هرات در سراسر رودخانه از Salehabad شهرستان در ایران است.


tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن