عراق پس از صدام حسین: دو قدرت رقابت برای نفوذ

صادر شده در: 31/07/2020 - 11:48 در بهار سال 2003 صدام حسین و رژیم سرنگون شد. عراق پس از آن تا به حال به بازس

توسط NEWSPISHGAMANNN در 11 مرداد 1399

صادر شده در:

در بهار سال 2003 صدام حسین و رژیم سرنگون شد. عراق پس از آن تا به حال به بازسازی خود را با حضور نیروهای مسلح که در حال پایان دادن به دیکتاتوری. اما پس از خروج نیروهای آمریکا در 2010-11 عراق دولت هرگز موفق به دفاع از قدرت خود, خروج از کشور به تبدیل شدن به یک منطقه از رقابت نفوذ بین ما و همسایه ایران است. ما نگاهی به در نزدیک به 20 سال از عراق در تاریخ: یک دولت تحت دوقلو ایرانی و آمریکایی ،

تبلیغات

ده سال پیش در ماه اوت سال 2010 نیروهای ایالات متحده شروع به خروج از عراق پس از هفت سال از اشغال پس از جنگ به رهبری این ائتلاف که سرنگونی صدام حسین دیکتاتوری در مارس 2003. این خروج به معنای شد موثر آزادسازی عراق است.

عراق یک صفحه شطرنج جغرافیای سیاسی

اما دولت اوباما متارکه از عراق به طور موثر به سمت چپ میدان باز برای ایران و شیعه حامیان در یک کشور تقسیم شده است که در حال حاضر شبیه یک غول صفحه شطرنج جغرافیای سیاسی. آمریکایی ها با اهل سنت و شیعیان همه خود قرار می گیرد آلت آیا به عنوان بنیادگرایان دولت اسلامی (IS) که تبدیل به یک خطر در تمامی منطقه را تهدید میکند.

آمریکایی ها به عراق بازگشت, به طور غیر مستقیم از سال 2014 اقدام در چارچوب ائتلاف بین المللی علیه این گروه است.

>> سازمان دیده بان خبرنگاران ما نشان می دهد: در قلب عراق قیام

در این زمینه یک جنگ سرد جدید این جمعیت به خیابان به صدای آن شنیده می شود. جوان عراقی شده اند مبارزه از اکتبر 2019 برای شهروندان عراقی پیمان رد همه اشکال از فرقه گرایی و دخالت خارجی و خواستار یک زندگی عزت و آزادی های فردی و موثر "آزادی" از عراق است.



tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن