اسرائیل برای تحمیل قفل جدید در سراسر کشور به عنوان موج Covid-19

صادر شده در تاریخ: 13/09/2020 - 20:10 بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز یکشنبه اعلام کرد قفل شدن جدید

توسط NEWSPISHGAMANNN در 24 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 13/09/2020 - 20:10

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز یکشنبه اعلام کرد قفل شدن جدید در سطح کشور در میان افزایش سرسختانه موارد کروناویروس اعمال خواهد شد و انتظار می رود مدارس و بخش هایی از اقتصاد در تلاش برای پایین آوردن نرخ عفونت تعطیل شوند.

تبلیغات
ادامه

از آغاز روز جمعه، آغاز فصل تعطیلات عالی یهودیان، مدارس، رستوران ها و هتل ها تعطیل خواهد شد، در میان کسب و کارهای دیگر، و اسرائیلی ها با محدودیت هایی برای حرکت مواجه خواهند شد.

نتانیاهو در بیانیه ای که در سطح ملی پخش شد، گفت: هدف ما متوقف کردن افزایش (در موارد) و بیماری پایین تر است. او می گوید: «من می دانم که این مراحل به قیمت سختی برای همه ما پیش می آید. این تعطیلاتی نیست که ما عادت داریم.»

سفت شدن اقدامات دومین باری است که اسرائیل در یک قفل فرو می رود، پس از تعطیلی طولانی در بهار. این قفل شدن با پایین آوردن آنچه که تعداد عفونت بسیار پایین تر بود اعتبار, اما آن را ویران در اقتصاد کشور, ارسال بیکاری skyrocketing.

قفل شدن دست کم به مدت سه هفته در جای خود باقی خواهد ماند که در آن نقطه انتظار می رود مقامات در صورت کاهش اعداد، اقدامات را شل کنند. اسرائیلی ها به طور معمول گردهمایی های بزرگ خانوادگی برگزار می کنند و کنیسه ها را در طول سریع مهم یوم کیپور بسته بندی می کنند، تنظیماتی که مقامات می ترسیدند می توانند همه گیری های جدیدی را آغاز کنند.

نقطه چسبیده در مذاکرات دولت بیش از قفل چیزی بود که نماز در طول تعطیلات به نظر می رسد. محدودیت های سختگیرانه در مورد وفاداران، یاکوف لیتزمن، وزیر مسکن اسرائیل را که نماینده یهودیان فراارتدوکس است، بر آن داشت تا از دولت استعفا دهد.

اسرائيل بيش از ۱۵۰ هزار مورد تائيد شده از کروناویروس و بيش از ۱۱۰۰ مورد مرگ داشته است. این کشور با توجه به جمعیت ۹ میلیونی خود، هم اکنون یکی از بدترین همه گیری های جهان را در خود دارد. هم اکنون بیش از ۴۰۰۰ مورد روزانه از این ویروس را می بیند.

اسرائيل به خاطر دست زدن اوليه خود به شيوع بيماری کروناویروس تمجيد کرد و به سرعت برای مهر و موم کردن مرزهای اين کشور حرکت کرد و به نظر می رسد عفونت ها را تحت کنترل در می آورد. از آن زمان به دلیل باز کردن کسب و کارها و مدارس بیش از حد سریع و اجازه دادن به ویروس برای گسترش بدون چک مورد انتقاد قرار گرفته است.

بخش عمده ای از آن انتقادها با هدف نتانیاهو صورت گرفته است که با اعتراض عمومی نسبت به رسیدگی او به این بحران مواجه شده و دیده است که هر هفته هزاران معترض در محل اقامت اورشلیم او فرود می آیند. نتانیاهو در حالی که به خاطر پاسخ قاطعش در پی شیوع بهاری مورد ستایش قرار گرفت، با افزایش عفونت ها در طول تابستان، پریشان سیاست و مسائل شخصی از جمله محاکمه او به اتهام فساد ظاهر شد.

نتانیاهو همچنین به خاطر ظاهر شدن غار به فشار گروه های مختلف علاقه مند، از جمله اخیراً شرکای حاکم فراارتدوکس او، که به نظر می رسید او را متقاعد کرده اند که طرح قفل شدن مشخص و مبتنی بر شهر را که بیشتر جوامع فراارتدوکس و عرب را تحت تأثیر قرار می داد، کنار بگذارد.

نتانیاهو روز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی با اعلام این قفل، از پاسخ خود دفاع کرد و گفت اقتصاد اسرائیل از اولین قفل در حالتی بهتر از بسیاری دیگر از ملت های توسعه یافته بیرون آمده است و در حالی که موارد بالا بود، تعداد مرگ و میر کروناویروس این کشور نسبت به کشورهای دیگر با همه گیری های مشابه کمتر بود.

دولت تقسيم قدرت اين کشور که از دو حزب رقيب که در هدفی اعلام شده برای مبارزه با ويروس به هم پیوستند، نيز برای شيوع جديد چيد شده است. دولت به سوء مدیریت متهم شده است، نتوانسته است هم به بحران های بهداشتی و اقتصادی که توسط این ویروس به دست می آورد و هم کشور را به قفل دوم خود هدایت می کند، به درستی رسیدگی کند.

در همین حال برخی از وزرای دولت به آنچه که آنها آن را یک مردم بی انضباط نامیده اند، انگشت اشاره کرده اند، که آنها را متهم به نقض محدودیت علیه تجمعات عمومی و ماسک پوشیدن کرده اند.

(AP)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب