جانسون می گوید اتحادیه اروپا به دنبال شکستن بریتانیا در حالی که قانونگزاران به لایحه باشگاه فوتبال رای می دهند

صادر شده در تاریخ: 14/09/2020 - 21:18 بوریس جانسون نخست وزیر این کشور روز دوشنبه اتحادیه اروپا را متهم کرد که

توسط NEWSPISHGAMANNN در 24 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 14/09/2020 - 21:18

بوریس جانسون نخست وزیر این کشور روز دوشنبه اتحادیه اروپا را متهم کرد که تهدید به شکستن بریتانیا کرده است، چرا که او از قانونگزاران خواست از لایحه جنجالبرانگیز برای لغو بخش هایی از پیمان «یانگ» که تنها در سال گذشته با بروکسل صورت گرفت، حمایت کنند.

تبلیغات
ادامه

او پیش از اولین رای نمایندگان مجلس در مورد لایحه بازار داخلی بریتانیا صحبت می کرد که تهدید به اقدام قانونی در بروکسل و خشم در خانه را برانگیخته است چرا که آشکارا به دنبال نقض قوانین بین المللی است.

جانسون خطاب به مجلس عوام ادعا کرد که اتحادیه اروپا از ترتیبات در معامله «یانگ» به معنای حفاظت از صلح در ایرلند شمالی به عنوان «اهرم» در مذاکرات تجاری جاری استفاده می کند.

وی گفت: آنها تهدید می کنند که مرزهای تعرفه ای را در سراسر کشور خودمان کنده کاری می کنند، سرزمین خودمان را تقسیم می کنند، جغرافیای بسیار اقتصادی بریتانیا را تغییر می دهند.

جانسون گفت که لایحه جدید "ایجاد یک شبکه ایمنی قانونی" با اجازه دادن به وزرا به بر بخش هایی از معامله باشگاه فوتبال چین برای "تضمین یکپارچگی بریتانیای ما".

لایحه بازار داخلی بریتانیا

✅ حاکمیت بریتانیا را حفظ می کند
✅ برای کسب و کار پیشی می دهد
✅ تعهد ما به مردم ایرلند شمالی را حفظ می pic.twitter.com/1yBsTW0hIF

— نخست وزیر بریتانیا (@10DowningStreet) سپتامبر 14, 2020

اتحاديه اروپا خواستار آن شده است که اين لايحه پيش از پايان ماه پس گرفته شود و با عصبانیت اصرار دارد که بريتانيا بايد تعهدات خود را رعايت کند.

این ردیف روابط را ترش کرده است چرا که هر دو طرف برای امضای قرارداد تجاری جدید قبل از پایان سال مسابقه می دهند و احتمال یک استراحت عمیقاً مختل کننده را پس از چهار دهه ادغام بالا می برد.

این لایحه همچنین تهدید به شورش ها و استعفاها را در میان نمایندگان محافظه کار خود جانسون برانگیخته است، در حالی که تمام نخست وزیران سابق زنده بریتانیا هشدار دادند که او خطر به هم زدن شهرت بین المللی این کشور را به خطر انداخته است.

جانسون روز دوشنبه اذعان کرد که "برخی از مردم از استفاده از این قدرت ها احساس ناراحتی خواهند کرد -- و من این احساسات را خودم به اشتراک می گذارم".

ما می خواهیم یک رابطه بزرگ در آینده و یک قرارداد تجارت آزاد با اتحادیه اروپا - اما اگر آنها به دنبال تقسیم ما به آنجا نخواهند رسید.

ما باید از حاکمیت و یکپارچگی بریتانیای خود محافظت کنیم. pic.twitter.com/N3wNh4ROvV

— بوریس جانسون (@BorisJohnson) سپتامبر 14, 2020

او گفت در صورت توافق یک معامله تجاری اتحادیه اروپا به اختیارات لغو پیمان «یانگ» نیاز نخواهد بود.

وی گفت: اما کاری که اکنون نمی توانیم انجام دهیم تحمل وضعیتی است که همتایان اتحادیه اروپا ما به طور جدی بر این باورند که قدرت شکستن کشور ما را دارند.

"اون توهم بايد به طور شايسته اي از هم بپا بشه"

'شکست او'

پارلمان بریتانیا سال ها را صرف نبردهای تلخی در مورد چگونگی خروج از اتحادیه اروپا در پی رای همه پرسی شوک ۲۰۱۶ کرد - بخش عمده ای از آن بر سر ترتیبات ایرلند شمالی استدلال می کرد.

جانسون اواخر سال گذشته با مهر و موم کردن قرارداد طلاق با بروکسل، که از آن برای کسب يک پيروزی ۸۰ کرسی در يک انتخابات عمومی ماه دسامبر استفاده می کرد، توقف موقت بن بست را متوقف ساخت.

بریتانیا در ماه ژانویه به طور رسمی اتحادیه اروپا را ترک کرد اما همچنان تحت یک دوره گذار تا پایان سال جاری به قوانین خود مقید است، چرا که تلاش می کند در مورد یک معامله تجارت آزاد با بلوک مذاکره کند.

داونینگ استریت هفته گذشته ادعا کرد که معامله باشگاه فوتبال چین "با سرعت" مورد توافق قرار گرفت و مشکلات مربوط به جنبه های این پیمان در مورد ایرلند شمالی پیش بینی نشده بود.

جانسون روز دوشنبه پيشنهاد کرد بروکسل عمدا از ترتيباتی که می بيند اين استان همچنان از برخی قوانين اتحاديه اروپا پيروی می کند، به عنوان راهی برای باز نگه داشتن مرز با جمهوری ايرلند سوء استفاده می کند.

يک مرز باز کليد توافق جمعه خوب سال ۱۹۹۸ است که صلح را پس از دهه ها خشونت فرقه ای که بيش از ۳۵۰۰ کشته برجا گذاشت، به ايرلند شمالی آورد.

اما اد ميليبند سخنگوی مخالف کار گفت جانسون اين توافق را امضا کرد و اکنون بايد راهی برای کار کردن آن پيدا کند.

چه بی کفایتی. چه شکست حکمرانی. بوریس جانسون نمی تواند ترزا می را سرزنش کند، نمی تواند جان میجر را سرزنش کند، نمی تواند قضات را سرزنش کند، نمی تواند کارمندان دولتی را سرزنش کند، نمی تواند دوباره وزیر کابینه را برکنار کند. فقط يه نفر مسئوله اون من در عوام امروز : pic.twitter.com/pGqZFiNdoS

— اد میلیبند (@Ed_Miliband) سپتامبر 14, 2020
...


tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن