هفتار ليبی موافقت کرد محاصره نفت را با شرايط لغو کند

صادر شده در تاریخ: 18/09/2020 - 14:50 خليفه هفتر فرمانده شرق ليبی روز جمعه گفت نيروهای او اجازه خواهند داد تو

توسط NEWSPISHGAMANNN در 28 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 18/09/2020 - 14:50

خليفه هفتر فرمانده شرق ليبی روز جمعه گفت نيروهای او اجازه خواهند داد توليد نفت پس از محاصره هشت ماهه از سر گرفته شود و يک سياستمدار ارشد در طرابلس گفت کميته ای برای اطمينان از توزيع عادلانه درآمدها تشکيل خواهد شد.

تبلیغات
ادامه

با این حال، شرکت ملی نفت که بخش انرژی لیبی را اداره می کند، یک شبه گفت تا زمانی که تأسیسات نفتی غیر نظامی نشده باشد، ماجوره را به زور بر صادرات بلند نخواهد کرد.

بانک مرکزی لیبی مستقر در طرابلس در این هفته اعلام کرد محاصره نیروهای شرقی تا کنون 9 میلیارد دلار درآمد از دست رفته لیبی هزینه داشته است. توقف به مانع بزرگی برای تلاش های جديد برای جستجوی مسيری به جلو در مذاکرات صلح پس از فروريختن حمله هفتار به طرابلس در ماه ژوئن تبديل شده است.

لیبی و بسیاری از نهادهای دولتی آن سال هاست که بین دولت به رسمیت شناخته شده بین المللی توافق ملی (GNA) در طرابلس و ارتش ملی لیبی هفتار (LNA) در شرق منشعب شده اند.

هفتار در یک پخش تلویزیونی گفت: تصمیم گرفته شد تولید و صادرات نفت با تمام شرایط لازم و اقدامات رویه ای که توزیع عادلانه درآمدهای مالی آن را تضمین می کند، از سر گرفته شود.

در طرابلس، احمد مایتیگ، معاون نخست وزیر GNA، بلافاصله پس از سخنرانی هفتار بیانیه ای صادر کرد و گفت که «تصمیم گرفته شده است» تولید نفت را از سر گیرد و افزود این امر شامل کمیته جدیدی برای نظارت بر توزیع درآمد خواهد بود.

وی گفت این کمیته بین دو طرف برای تهیه بودجه و انتقال وجوه برای پوشش پرداخت ها و مقابله با بدهی های عمومی هماهنگی خواهد کرد.

فيز السراج نخست وزير GNA روز چهارشنبه گفت قصد دارد تا پايان ماه اکتبر از مقام خود کناره گير شود و تحليلگران گفته اند اين امر منجر به سوارکار سياسی در ميان ديگر چهره های ارشد طرابلس خواهد شد تا جانشین او شوند.

[محتوای جاسازی شده]

با این حال، نه هفتر و نه مایتیگ خطاب به حضور LNA و نیروهای خارجی متفقین در تاسیسات تولید و صادرات نفت، که NOC گفته است باید پس گرفته شود تا ایمنی کارکنان خود را قبل از از سرگیری خروجی از سر بگیرد.

(رویترز)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن