ماکرون از پوتین خواست تا "اقدام به قتل" حریف ناوالنی را روشن کند

صادر شده در: 14/09/2020 - 11:35اصلاحشده: 14/09/2020 - 11:39 الیز می گوید امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه،

توسط NEWSPISHGAMANNN در 24 شهریور 1399

صادر شده در: 14/09/2020 - 11:35اصلاحشده: 14/09/2020 - 11:39

الیز می گوید امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، روز دوشنبه از ولادیمیر پوتین همتای روسی خود خواست پس از آن که آزمایش های فرانسه استفاده از عامل عصبی نوویچوک را تأیید کرد، به فوریت بر «اقدام به قتل» چهره مخالف الکسی نوالنی روشن کند.

تبلیغات
ادامه

ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد که ماکرون در مذاکرات تلفنی به پوتین گفت که «ضروری است که تمام نور ها، بدون تاخیر، در مورد شرایط این اقدام به قتل و اینکه چه کسی مسئول است» سیخ شود.

او همچنین به پوتین اطلاع داد که تحلیل خود فرانسه نتیجه گیری آلمان را تأیید کرده است که ناوالنی توسط نوویچوک «در خلاف هنجارهای بین المللی در مورد استفاده از سلاح های شیمیایی» مسموم شده است.

کرملین می گوید پوتین به نوبه خود به ماکرون گفت که مطرح کردن اتهامات بی اساس علیه روسیه در مورد مسمومیت مشکوک ناوالنی «نامناسب» است.

بر اساس خواندن کرملین از این تماس، رهبر روسیه گفت کشورش می خواهد آلمان نتایج آزمایش پزشکی گرفته شده از ناوالنی را تحویل دهد.

'بررسی مستقل'

دولت آلمان روز دوشنبه گفت آزمايشگاه ها در فرانسه و سوئد يافته های خود را تائيد کرده اند که الکسی نوالنی رهبر اپوزيسيون روسيه با يک عامل اعصاب نويچوک مسموم شده است.

استفن سیبرت سخنگوی صدراعظم آنگلا مرکل در بیانیه ای اعلام کرد که آلمان از فرانسه و سوئد «برای بررسی مستقل شواهد آلمانی (مسمومیت با نوویچوک) بر اساس نمونه های جدید آقای نوالنی که در برلین درمان دریافت می کند، خواسته است.

سیبرت می گوید: «نتایج این بررسی در آزمایشگاه های تخصصی در فرانسه و سوئد هم اکنون در دسترس است و شواهد آلمانی (مسمومیت نوویچوک) را تأیید می کند.

وی گفت آلمان هنوز منتظر نتيجه ارزيابی جداگانه ديده بان جهانی سلاح های شيميائی OPCW است.

با این حال سیبرت بر اساس یافته های این سه آزمایشگاه اروپایی گفت آلمان «درخواست خود را از روسیه برای اعلام اعلامیه ای در مورد وقایع» پرونده ناوالنی تجدید می کند.

وی افزود: ما در مورد گام های بیشتر با شرکای اروپایی خود در ارتباط نزدیک هستیم.

منتقد ۴۴ ساله کرملین و کمپین کننده مبارزه با فساد پس از سوار شدن به یک هواپیما در سیبری در ماه گذشته بیمار شد و پیش از پرواز به برلین در آنجا بستری شد.

آلمان دو هفته پیش گفت «شواهد بی پرده ای» وجود دارد که نشان می دهد او با نوویچوک مسموم شده است اما روسیه با عصبانیت این یافته ها را رد کرده است و می گوید پزشکان آن اثری از سم پیدا نمی کنند.

[محتوای جاسازی شده]

'پوچ'

بیمارستان خیریه برلین می گوید ناوالنی اکنون از کما ناشی از پزشکی بیرون آمده و به سخنرانی واکنش نشان می دهد.

کرملین تلاش برای سرزنش دولت روسیه برای مسمومیت را «پوچ» تقبیح کرده و گفته است می خواهد بداند چه اتفاقی افتاده است.

سياستمداران غربی گفته اند به نظر می رسد اين حادثه به دستور دولت بوده است و از مسکو خواسته اند عدم دخالت خود را ثابت کند.

همکاران ناوالنی بر این باورند که استفاده از نوویچوک نشان می دهد که تنها دولت روسیه می تواند مسئول باشد.

این پرونده باعث شده است که روسیه خواستار انجام تحقیقات شفاف یا خطر تحریم ها شود، اما این کشور تحقیقات جنایی را باز نداده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز جمعه گفت روسیه «زمانی که کشورهای دیگر به ما دیکته می کنند که چه رویه های قانونی باید شروع کنیم و چه زمانی» را رد کرد.

او اصرار داشت که روسیه "دفاکتو" در حال بررسی این حادثه است، اما نمی تواند یک پرونده جنایی را «بر اساس آزمایش های طرف آلمانی، به ویژه هنگامی که در آزمایشگاه های نظامی آلمان انجام می شود» باز کند.

مقامات روسيه می خواهند ناوالنی را در بيمارستان برلين خود مورد بازجویی قرار دهند و پليس حمل و نقل سيبری که حرکات ناوالنی را پس گرفته است، روز جمعه گفتند روسيه درخواستی را برای افسران خود و يک "کارشناس" برای سايه کردن تحقيقگران آلمانی آماده خواهد کرد.

(فرانسه 24 با خبرگزاری فرانسه و رویترز)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب