مخالفت مالی پیشنهاد جونتا در مورد دوره گذار را رد کرد

صادر شده در تاریخ: 13/09/2020 - 15:20 تقسيمات روز يکشنبه پس از آن که جونتا حاکم طرحی را اعلام کرد که به يک ره

توسط NEWSPISHGAMANNN در 23 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 13/09/2020 - 15:20

تقسيمات روز يکشنبه پس از آن که جونتا حاکم طرحی را اعلام کرد که به يک رهبر نظامی اجازه خواهد داد بر يک دوره انتقالی ۱۸ ماهه نظارت کند، بين رهبران کودتای نظامی مالی و جنبش اپوزيسيون سياسی اين کشور عميق تر شد.

تبلیغات
ادامه

در حالی که دو طرف در ابتدا در خواست خروج ابراهیم بوباکار کیتا رئیس جمهور سابق متحد بودند، از زمانی که او در کودتای ۱۸ اوت پس از ماه ها تظاهرات خیابانی مخالفان خلع شد، مسیرهای آن ها به طور فزاینده ای واگرا شده است.

روز يکشنبه ائتلاف اپوزيسيون معروف به M5-RFP علنا به طرح جونتا که روز شنبه پس از سه روز گفتگو در باره آينده سياسی مالی اعلام شد، اعتراض کرد.

در بیانیه M5-RFP آمده است: "سند نهایی خوانده شده در مراسم اختتامیه با مذاکرات گروه های مختلف، از جمله انتخاب اکثریت انتقال به رهبری یک غیرنظامی همخوانی نداشت."

جونتا پیشنهاد کرد که این انتقال یا توسط یک رهبر نظامی یا غیرنظامی رهبری شود که این احتمال را باز می کند که افسران نظامی که قدرت را به دست گرفته اند می توانند تا ۱۸ ماه دیگر تا زمان سازماندهی انتخابات در راس کار باقی بمانند.

بلوک منطقه ای ۱۵ کشوری غرب آفريقا معروف به اکواس هشدار داده است که تا روز سه شنبه جونتا بايد يک رهبر غيرنظامی را برای رئيس يک دوره انتقالی يک ساله تعيين کند وگرنه کشور می تواند با تحريم های بيشتری روبرو شود. اکواس هم اکنون نقل و انتقالات مالی به این کشور را متوقف کرده و مرزهای خود را با مالی بسته است.

سرهنگ آسيمی گويتا رهبر جونتا گفت پس از آن که رهبران نظامی موافقت کردند دوره انتقال را به ۱۸ ماه پس از پيشنهاد ابتدا سه سال کاهش دهند، به حمايت جامعه بين المللی اميدوار است.

(AFP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن