سربازان مالی در کمین کشته شدند در حالی که جونتا پیش از مذاکرات انتقالی با فشار مواجه است

صادر شده در: 04/09/2020 - 16:20اصلاحشده: 04/09/2020 - 16:23 منابع امنيتی و محلی روز جمعه گفتند دست کم ۱۰ سربا

توسط NEWSPISHGAMANNN در 14 شهریور 1399

صادر شده در: 04/09/2020 - 16:20اصلاحشده: 04/09/2020 - 16:23

منابع امنيتی و محلی روز جمعه گفتند دست کم ۱۰ سرباز مالی در يک کمین شبانه در منطقه مرکزی نا ثبات این کشور در نزدیکی مرز موریتانی کشته شدند. مرگ و میر در حالی صورت گرفت که جونتا مالی پیش از مذاکرات آخر هفته برای چکش زدن یک طرح انتقالی با فشار رهبران سیاسی و مدنی مواجه است.

تبلیغات
ادامه

آخرین حمله در منطقه گوایر در نزدیکی مرز موریتانی سومین بار بود که نیروهای امنیتی مالی از زمان قدرت قدرت توسط ارتش در کودتایی در ۱۸ اوت متحمل خسارات سنگینی شدند.

بر اساس یک گزارش وزارت امنیت داخلی، در این حمله ۱۰ سرباز از جمله یک افسر ارشد کشته شدند و چهار خودرو به آتش کشیده شدند.

یک مقام منتخب از منطقه گوایر این تلفات را تأیید کرد. این مقام مسئول تلفنی به خبرگزاری فرانسه گفت: «شب ها شلیک ها مانع از خوابیدن ما می شد، شبیه بمب بود، خانه هایمان می لرزید.»

يک مدير محلی که به شرط ناشناس ماندن صحبت می کرد گفت مردان سوار بر موتورسيکلت از روز دوشنبه در اين منطقه بوده اند.

گفته می شود چهار سرباز مالی در ۲۷ اوت در کمین جهادی در نزدیکی شهر مرکزی موپتی، پیش از کشته شدن ۲۰ جنگجوی دشمن، کشته و ۱۲ سرباز دیگر زخمی شدند. ارتش گفت تلفات عمده تجهيزات را نيز متحمل شده است.

پنج روز پيش از آن، چهار سرباز هنگامی کشته شدند که خودروی آنها با بمبی در مرکز مالی، منطقه ای بی ثبات و متنوع قومی که به شدت تحت تاثير شورش جهادی قرار گرفته است، مورد اصابت قرار گرفت.

اخبار مربوط به آخرين کشته شدگان در حالی منتشر شد که رهبران جامعه سياسی و مدنی مالی روز شنبه برای گفتگو در باماکو پايتخت و ديگر شهرها برای چکش زدن يک طرح انتقالی در پی کودتای ۱۸ اوت که ابراهيم بوباکار کيتا رئيس جمهوری را سرنگون کرد، می روند.

ماه عسل برای جونتا

پس از به دست گرفتن قدرت برای تحسین گسترده در ماه گذشته، جونتا مالی با یک بررسی واقعیت با قدرت های منطقه ای و بین المللی مواجه شده است که خواستار بازگشت سریع به حکومت غیرنظامی و سیاستمداران محلی و اتحادیه های معلمان انتقاد از رسیدگی جونتا به روند انتقال تا کنون است.

در ۱۸ اوت، جمعیت تشویق کننده برای استقبال از انتخاب کیتا که به دلیل عدم رسیدگی به خشونت شبه نظامیان مورد انتقاد قرار گرفت، به خیابان ها ریختند و ادعا کردند فساد سطح بالا و اقتصاد متزلزل است.

جونتا، کمیته ملی رستگاری مردم (CNSP)، اکنون با فشار مواجه است تا نشان دهد می تواند بهتر عمل کند - چالشی که با تحریم های اقتصادی اعمال شده توسط همسایگان غرب آفریقا پس از کودتا دشوارتر شده است.

اولین نشانه ماه عسل ممکن است به پایان رسید آخر هفته گذشته زمانی که ائتلاف که منجر به اعتراضات علیه Keïta قبل از کودتا -- و مشتاقانه استقبال مداخله ارتش -- انفجار CNSP برای نداشتن رهبران خود را به مذاکرات اولیه در مورد انتقال دعوت شده است.

عیسی کائو اندجیم، یکی از رهبران اعتراضی می گوید: «امروز همه در مورد آنها تردید دارند.» "CNSP باید بپذیرد که آنها باید با مردم صحبت کنند."

ما ميخوايم سخنراني هاي خوب تموم بشه

سپس روز پنجشنبه اتحادیه های معلمان که امسال بر سر خواسته های پرداختی قابل توجه بوده اند، CNSP را متهم کردند که در اظهار نظرهای مربوط به مذاکرات حقوق و دستمزد مردم را گمراه کرده و گفته اند اقدامات آن یادآور دولت کیتا است.

در باماکو، بسیاری از مردم امیدوارند سرنگونی کیتا منجر به اصلاحات مورد نیاز شود اما به وعده های عالی رهبران خود نیز تردید دارند.

آداما دارا، کارمند دولتی می گوید: «ما مالی ها اقدامات ملموس می خواهیم که بتواند منجر به تغییر واقعی شود.» "ما می خواهیم سخنرانی های خوب به پایان برسد تا تغییری را که به شدت به آن امیدوار هستیم آغاز کنیم."

(فرانسه 24 با خبرگزاری فرانسه و رویترز)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب