میلیون ها کودک در سراسر اروپا بازگشت به مدرسه با ماسک صورت اجباری

صادر شده در تاریخ: 01/09/2020 - 17:38 ميليون ها دانش آموز روز سه شنبه در حالی به کلاس در فرانسه، بلژيک و انگل

توسط NEWSPISHGAMANNN در 11 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ:

ميليون ها دانش آموز روز سه شنبه در حالی به کلاس در فرانسه، بلژيک و انگلستان بازگشتند که مدارس اروپائی با احتياط در ميان افزايش موارد کروناویروس در چند کشور بازگشايی شدند، با ماسک صورت اغلب اجباری است.

تبلیغات

مقامات از سوی والدين و معلمان آتش کشيده اند و نگران ند که دوری سخت گيرانه اجتماعی و ديگر اقدامات حفاظتی برای جلوگيری از موج دوم کويد-۱۹ کافی نباشد.

اما بسیاری از دولت ها اصرار دارند که خطر بیشتر این است که جوانان از دست دادن در درس های بسیار مهم در فرد، و نگه داشتن بچه ها در خانه برای یادگیری از راه دور قرار می دهد بیش از حد بزرگ بار بر پدر و مادر کار است.

گاوین ویلیامسون، وزیر آموزش و پرورش بریتانیا می گوید: «من دست کم نمی گيرم که چند ماه گذشته چقدر چالش برانگيز بوده است، اما می دانم بازگشت کودکان به مدرسه، نه تنها برای آموزش و پرورش بلکه برای توسعه و بهزيستی آنها چقدر مهم است.»

سازمان آموزش و پرورش سازمان ملل متحد یونسکو هشدار داد که تنها نیمی از حدود ۹۰۰ میلیون دانش آموز ابتدایی و متوسطه که از ماه اوت تا اکتبر مدرسه را دوباره راه اندازی می کنند، در واقع اجازه بازگشت به کلاس های درس را خواهند داشت.

آدری آزولای، مدیرکل آژانس اواخر روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: «چندین نسل با تهدید تعطیلی مدارس مواجه هستند که صدها میلیون دانش آموز را نگران می کند و ماه ها به طول انجامید.»

در فرانسه حدود ۱۲٫۴ میلیون دانش آموز روز سه شنبه بازگشتند که ماسک های مورد نیاز برای همه معلمان و همچنین دانش آموزان بیش از ۱۱ سال بود.

ماری که اولین سال راهنمایی خود را در شهر مارسی در جنوب فرانسه آغاز می کرد، می گوید: «این من را آزار نمی دهد که ماسک بپوشم، حتی اگر کمی احساس عجیبی داشته باشد.»

اما بسیاری از معلمان کمتر مشتاق بودند. جولی سیاتا که در مدرسه مارسی دیگری به تدریس زبان انگلیسی می گوید: «چگونه می توانیم با کودکان ارتباط برقرار کنیم وقتی نیمی از صورت شما پشت ماسک پنهان شده است؟»

"خطر صفر نداره"

دانش آموزان همچنين روز سه شنبه در بلژيک بازگشتند که يکی از بالاترين نرخ های مرگ و مير کروناویروس را در اروپا متحمل شده است.

ماسک برای افراد ۱۲ ساله و بالاتر مورد نیاز است، و باید در یک مورد حفاظتی یا کیسه نگهداری شود.

مارتین به زودی ۱۳ ساله می شود، در حالی که به مدرسه در بروکسل می رفت، افزود: «شما نمی توانید خطر آلوده شدن ماسک را در هنگام در نظر گرفتن آن برای خوردن داشته باشید.»

در انگلستان و ولز، که در آن افتتاحیه و همچنین زمان شروع در حال سرسام آور این هفته برای جلوگیری از جمعیت در حمل و نقل عمومی و زمین های بازی، معلمان اصرار پدر و مادر برای جلوگیری از ماندن با پدر و مادر دیگر پس از رها کردن.

دولت بریتانیا پس از معکوس کردن دوره هفته گذشته برای اعلام اینکه ماسک های چهره پس از همه توصیه خواهد شد تا افزایش پرونده های جدید کوید-۱۹ را ریشه کن کند، با طوفان انتقادهایی نسبت به بازگشایی مدارس مواجه شده است.

مدارس آلمان ماه گذشته بازگشایی شدند، مانند بسیاری در اسکاتلند که کنترل سیستم مدرسه خود را در دست دارد.

ماسک ها همچنين در يونان اجباری خواهد بود، که انتظار می رود کودکان روز دوشنبه به مدرسه بازگردند، در حالی که اسپانيا زمانی که کلاس ها هفته آينده از سر گرفته می شوند، به همه دانش آموزان ۶ و بالاتر نياز خواهد داشت که ماسک بپوشند.

کودکان در اسپانیا نیز باید فاصله ۱٫۵ متری (۵ فوتی) از یکدیگر را حفظ کنند، و از آنها خواسته می شود که دست های خود را حداقل پنج بار در روز بشویند.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا به رادیو کادنا سر گفت: «من معتقدم پدران، مادران و جامعه آموزش و پرورش می توانند مطمئن باشند که پسران و دختران شان، آن کارمندان مدرسه، در مدارس بسیار امن تر از جاهای دیگر خواهند بود.»

وی اذعان کرد: اما خطر صفر وجود ندارد، چرا که اسپانیا نیز از افزایش هشدار دهنده تعداد موارد کروناویروس در هفته های اخیر خبر داد.

در ایتالیا، جایی که این ویروس برای اولین بار در اروپا زده شد، نگرانی ها در حال رشد است که بازگشایی مدرسه تعیین شده برای 14 سپتامبر می تواند بیش از حد مخاطره آمیز با وجود ماسک و زمان باز کردن سرسام آور و کافه تریا ثابت کند.

سه منطقه در جنوب ايتاليا در حال حاضر دهانه ها را تا پايان ماه جاری عقب رانده اند.

(AFP)



tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب