Navalny تصویر از بیمارستان برلین ، می گوید که او می تواند نفس کشیدن خود را

صادر شده در: 15/09/2020 - 12:44اصلاحشده: 15/09/2020 - 13:47 الکسی نوالنی سياستمدار اپوزيسيون روسيه روز سه شنب

توسط NEWSPISHGAMANNN در 25 شهریور 1399

صادر شده در: 15/09/2020 - 12:44اصلاحشده: 15/09/2020 - 13:47

الکسی نوالنی سياستمدار اپوزيسيون روسيه روز سه شنبه عکسی را از تخت بيمارستان خود با اين پيام در میان گذاشت که اکنون در پی مسموميت مشکوک خود در ماه گذشته توانست به طور مستقل نفس بکشد.

تبلیغات
ادامه

سلام، اين نوالني ه دلم برای همه شما تنگ شده است.» او در زیرنویس به پیروان اینستاگرام خود نوشت. او می گوید: «من هنوز به سختی می توانم هر کاری بکنم، اما دیروز می توانستم تمام روز را تنها نفس بکشم. در واقع به تنهاي خودم"

ناوالنی ۴۴ ساله دو روز پس از بیمار شدن در یک پرواز داخلی در روسیه در ۲۰ اوت برای درمان در بیمارستان چاریت به برلین پرواز کرد.

یک آزمایشگاه نظامی آلمان مشخص کرد که ناوالنی با نوویچوک، همان طبقه از عامل دوران شوروی که بریتانیا گفته بود در سال ۲۰۱۸ بر روی سرگئی اسکریپال جاسوس سابق روسیه و دخترش در سالیسبری انگلستان مورد استفاده قرار گرفته است، مسموم شده است.

روز دوشنبه دولت آلمان گفت آزمايش های آزمايشگاه ها در فرانسه و سوئد از يافته های آن حمایت می کند.

کرملين در تماس های آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و ديگر رهبران برای پاسخ به پرسش های مربوط به مسموميت سرزنش کرده است و هرگونه دخالت رسمی را تکذيب کرده است.

سرگی لاوروف وزير امور خارجه روسيه غرب را متهم کرده است که از اين حادثه به عنوان بهانه ای برای معرفی تحريم های جديد عليه مسکو استفاده می کند.

دفتر امانوئل ماکرون رئيس جمهوری فرانسه گفت او «نگرانی عميقی نسبت به عمل جنايتکارانه» ابراز داشته است که ناوالنی را روز دوشنبه در تماسی با ولاديمير پوتين رئيس جمهوری روسيه هدف قرار داد.

کرملین گفت پوتین به نوبه خود «بر بی خاصیتی اتهامات بی اساس علیه طرف روسیه تاکید کرد» و بار دیگر تقاضای روسیه از آلمان برای تحویل تحلیل ها و نمونه های مرتبط با این حادثه را تکرار کرد.

مسکو بارها اتهاماتی مبنی بر دست داشتن روسیه در مسمومیت ناوالنی را رد کرده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز سه شنبه گفت مسکو برای پاکسازی آنچه برای ناوالنی اتفاق افتاد باز است اما نیاز به دسترسی به اطلاعات مربوط به پرونده او دارد. وی گفت مسکو نمی فهمد چرا به روسیه همان دسترسی آزمایشگاه های فرانسه و سوئد داده نمی شود که اجازه آزمایش مجدد نمونه های پزشکی ناوالنی را داشتند.

کیرا یارمش سخنگوی ناوالنی روز سه شنبه در یک توییتری تأیید کرد که رهبر اپوزیسیون قصد دارد به روسیه بازگردد. او در پاسخ به پرسش های روزنامه نگاران گفت: «هیچ گزینه دیگری هرگز در نظر گرفته نمی شد.»

(فرانسه 24 با AP، رویترز)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن