رئیس چارلی هبدو به دادگاه می گوید: «چیزی برای پشیمان شدن نیست» از کارتون های حضرت محمد

صادر شده در تاریخ: 09/09/2020 - 20:06 مدیر فعلی هفته نامه طنز چارلی هبدو فرانسه که هدف قتل عام مردان مسلح اسل

توسط NEWSPISHGAMANNN در 19 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 09/09/2020 - 20:06

مدیر فعلی هفته نامه طنز چارلی هبدو فرانسه که هدف قتل عام مردان مسلح اسلامگرا در ژانویه ۲۰۱۵ بود، روز چهارشنبه گفت این مجله به خاطر انتشار کاریکاتورهای محمد پیامبر اسلام که مسلمانان سراسر جهان را خشمگین می کرد، «چیزی برای پشیمانی» ندارد.

تبلیغات
ادامه

چهارده همدست مظنون در پاریس در طول قتل عام های ۷ تا ۹ ژانویه ۲۰۱۵ در چارلی هبدو و یک سوپرمارکت یهودی که در مجموع ۱۷ کشته بر جای گذاشت و کشور را شوکه کرد، محاکمه می شوند.

منتقدان که به عنوان قهرمان آزادی مطبوعات از سوی هواداران دیده می شوند، چارلی هبدو را متهم کردند که زمانی که کاریکاتورهای محمد را در سال ۲۰۰۶ منتشر کرد، از یک خط عبور کرده و خشم مسلمانان را در سراسر جهان برانگیخت.

لوران سوریسو کارگردان چارلی هبدو معروف به «ریس» و خود که خود در این حمله به شدت از شانه زخمی شده بود، به دادگاه گفت: «من نمی خواهم به خودسرانه دیوانه وار متعصبان وابسته باشم.»

وی افزود: «چیزی برای پشیمانی وجود ندارد» در انتشار کاریکاتورها.

او می گوید: «چیزی که من پشیمانم این است که ببینم مردم برای دفاع از آزادی چقدر کم می جنگند. اگر ما برای آزادی خود مبارزه نکنیم، مثل یک برده زندگی می کنیم و یک ایدئولوژی مرگبار را ترویج می کنیم.»

ده نفر در داخل دفاتر چارلی هبدو از جمله ژان کابوت معروف به کابو ۷۶ ساله، ژرژ وولینسکی ۸۰ ساله و استفان "چارب" شاربونیر ۴۷ ساله که از جشن گرفته شده ترین کاریکاتوریست های فرانسه بودند کشته شدند.

"مثل بازداشت خانه"

سوریسو ۵۳ ساله که جانشین چارب به عنوان رئیس این نشریه شد، اصرار داشت که آزادی «چیزی نیست که از آسمان رها شود».

"ما بدون اینکه تصور کنیم روزی آزادی های ما زیر سوال خواهد رفت، بزرگ شدیم."

وی با یادآوری وحشت از حمله برادران چریف و گفت کوآچی گفت: احساس فوری پس از حمله این است که شما به دو نیم بریده شده اید و از بخشی از خودتان محروم بودید.

سوریسو هم اکنون تحت حفاظت شبانه روزی زندگی می کند. "انگار تحت بازداشت در خانه هستم."

چارلی هبدو هفته گذشته مثل همیشه سرپیچی کرد و کاریکاتورهای محمد پیامبر اسلام را دوباره منتشر کرد و محکومیت جدیدی را از دولت هایی از جمله ایران، پاکستان و ترکیه ترسیم کرد.

او می گوید: «اگر ما از حق انتشار این کارتون ها دست کشیده بودیم، این به این معنی است که ما در این کار اشتباه می کردیم» در درجه اول گفت.

انتظار می رود محاکمه که از دوم سپتامبر آغاز شد، تا ماه نوامبر ادامه يابد و يکی از فصل های دردناک تاريخ فرانسه را بازگشايی کند حتی اگر کسانی که در دادگاه به سر می برند، تنها به همدستان مظنون مهاجمان، که در پی قتل عام توسط پليس کشته شدند، بازگشايی شود.

(AFP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن