ایالت نیویورک مرگ مرد سیاه پوست را پس از استفاده پلیس از خویشتن داری 'هود تف' بررسی می کند

صادر شده در تاریخ: 03/09/2020 - 16:42 دادستان کل ايالت نيويورک در حال تحقيق در باره مرگ ماه مارس يک سياه پوست

توسط NEWSPISHGAMANNN در 13 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 03/09/2020 - 16:42

دادستان کل ايالت نيويورک در حال تحقيق در باره مرگ ماه مارس يک سياه پوست پس از آن است که تصاوير ويديوئی در اين هفته از او در حال هود شدن توسط پليس و رو به رو شدن اجباری در جاده ای به وجود آمد.

تبلیغات
ادامه

مرگ دانیل پرود پس از آن علنی شد که خانواده اش روز چهارشنبه یک کنفرانس خبری برگزار کردند، چرا که خشم در آمریکا بر سر رفتار پلیس با سیاه پوستان در سراسر کشور بالا می رود.

پرود ۴۱ ساله یک هفته پس از بازداشت درگذشت، اما بستگان و دیگر فعالان خواستار اقدام قانونی علیه افسران درگیر شده اند.

در بیانیه دادستان کل لتیتیا جیمز آمده است: «واحد تحقیقات و دادسرای ویژه دفتر من در حال حاضر فعالانه در حال بررسی این حادثه است.»

"ما به طور خستگی ناپذیری کار خواهیم کرد تا شفافیت و پاسخگویی را که همه جوامع ما سزاوار آن هستند، فراهم کنیم."

اون مرد بي دفاعه

برادر پرود به خبرنگاران گفت او به پلیس زنگ زد تا برادرش را در ۲۳ مارس پس از آن که دچار یک اپیزود بهداشت روانی شد و پیچ خورده بود، برهنه، در خارج از خانه بازداشت کند.

"من یک تماس تلفنی برای برادرم برای دریافت کمک قرار دادم. نه برای برادرم که لینچ شود.» برادر پرود، جو پرود، در این کنفرانس خبری گفت. "چگونه او را دیدم و به طور مستقیم نمی گویند، "مرد بی دفاع است، باک برهنه بر روی زمین است. اون قبلا ً دستبند زده. بيخيال. چند برادر دیگر باید برای جامعه بمیرند تا بفهمند که این باید متوقف شود؟»

ویدئوها یک پرود برهنه را نشان می دهد که وقتی پلیس از او می خواهد روی زمین بیاید و دست هایش را پشت سرش بگذارد، تبعیت می کند. پرود در حالی که چند لحظه با بارش برف سبک روی پیاده رو با دستبند می نشیند، آشفته و فریاد می زند. او فریاد می زند: «اسلحه ات را به من بده، به آن نیاز دارم.»

پس از آن ماموران پلیس یک «هود تف» سفید بر سر او قرار دهند، دستگاهی که قصد داشت از افسران در برابر بزاق یک بازداشتی محافظت کند. در آن زمان نیویورک در روزهای اولیه همه گیر کروناویروس بود.

پرود بلافاصله خواستار حذف هود، فیلم ها نشان می دهد.

مأموران سر پرود را به خیابان می کوبند و یک افسر که وایت است با هر دو دست سرش را در برابر پیاده رو پایین نگه می دارد و می گوید «آرام باش» و «تف نکن». یک افسر دیگر زانو را روی پشتش قرار می دهد.

پرود سپس هوشیاری خود را از دست داد و مأموران قبل از اینکه به بیمارستان منتقل شود سعی کردند او را احیا کنند. اما او یک هفته بعد هنگامی که حمایت از زندگی خاموش شد درگذشت.

کالبدشکافی قتل ناشی از 'عوارض آسفیکسی' را می داند

به گزارش روزنامه محلی، Rochester Democrat and Chronicleراچستر دموکرات و کرونیکل کالبدشکافی مرگ را قتل ناشی از «عوارض آسفیکسی در تنظیم خویشتن داری فیزیکی» نامیدم.

در این گزارش همچنین به سطح پایینی از PCP دارو در خون پرود اشاره شده و آن را به عنوان یک عارضه فهرست کرده است.

به نقل از این روزنامه، اشلی گانت، سازمان دهنده جامعه می گوید: «با او غیر انسانی و بدون عزت رفتار می شد.»

"این افسران کسی را کشته اند و هنوز هم در جامعه ما گشت زنی می کنند."

از زمان مرگ در ماه مه جورج فلوید به دست یک پلیس در مینیاپولیس، چندین شهر آمریکا از اعتراضات زیر چتر جنبش ماده زندگی های سیاه تکان داده شده اند.

مخالفان این جنبش نیز اعتراض کرده اند که بارها منجر به درگیری های خشونت آمیز و سوق دادن قانون و بالا رفتن دستور کار انتخابات ریاست جمهوری نوامبر شده است.

(فرانسه 24 با خبرگزاری فرانسه و AP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب