آفورد، استراسنکا برای از سرگیری محاکمه واکسن کاوید-۱۹ پس از بیماری بیمار بریتانیایی

صادر شده در تاریخ: 12/09/2020 - 17:02 دانشگاه آفورد می گوید آزمایش های یک واکسن کروناویروس که با شرکت داروساز

توسط NEWSPISHGAMANNN در 23 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 12/09/2020 - 17:02

دانشگاه آفورد می گوید آزمایش های یک واکسن کروناویروس که با شرکت داروسازی AstraZeneca در حال توسعه است، روزها پس از مکث به دلیل عوارض جانبی گزارش شده در یک بیمار در بریتانیا از سر گرفته خواهد شد.

تبلیغات
ادامه

این دانشگاه در بیانیه ای در کارآزمایی های بزرگی مانند این «انتظار می رود برخی از شرکت کنندگان ناخوشایند شوند و هر پرونده ای باید به دقت ارزیابی شود تا ارزیابی دقیق ایمنی تضمین شود.»

گفته می شود در سطح جهانی حدود ۱۸ هزار نفر این واکسن را به عنوان بخشی از محاکمه دریافت کرده اند.

این امر اطلاعات مربوط به بیماری بیمار را به دلایل محرمانه بودن شرکت کنندگان فاش نمی کند اما اصرار داشت که «به ایمنی شرکت کنندگان ما و بالاترین استانداردهای رفتاری در مطالعات ما متعهد است و به نظارت نزدیک بر ایمنی ادامه خواهد داد.»

مکث در آزمایش های مواد مخدر امری عادی است.

این مطالعه پیش از این در ماه ژوئیه برای چند روز متوقف شده بود پس از شرکت کننده ای که واکسن را دریافت کرد دچار علائم عصبی شد؛ معلوم شد که یک مورد تشخیص داده نشده از مولتیپل اسکلروزیس است که با واکسن بی ارتباط بود.

اواخر ماه گذشته، AstraZeneca شروع به جذب 30،000 نفر در ایالات متحده برای بزرگترین مطالعه خود را در مورد این واکسن است. همچنین در حال آزمایش این واکسن در هزاران نفر در بریتانیا، و در مطالعات کوچکتر در برزیل و آفریقای جنوبی است. چندین نامزد واکسن COVID-19 دیگر در حال توسعه هستند.

دکتر Soumya Swaminathan، دانشمند ارشد سازمان بهداشت جهانی، گفت که سازمان بهداشت سازمان ملل متحد بیش از حد نگران مکث در محاکمه واکسن آفورد و AstraZeneca نیست، و آن را به عنوان "یک تماس بیدار" به جامعه جهانی در مورد فراز و نشات اجتناب ناپذیر تحقیقات پزشکی توصیف کرد.

(AP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن