پوتین می گوید روسیه برای اولین بار واکسن Covid-19 را تصویب کرد، لقب 'Sputnik V'

صادر شده در تاریخ: 11/08/2020 - 13:56تغییریافته: 11/08/2020 - 13:59 ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز سه

توسط NEWSPISHGAMANNN در 21 مرداد 1399

صادر شده در تاریخ: تغییریافته:

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه گفت که روسیه به اولین کشور جهان تبدیل شده است که پس از کمتر از دو ماه آزمایش انسانی، تصویب نظارتی را به واکسن COVID-19 اعطا کرد، این حرکت توسط مسکو به عنوان شواهدی از تبرک علمی آن مورد تگرگ قرار گرفت.

تبلیغات

واکسن هنوز باید آزمایش های نهایی را تکمیل کند، و نگرانی برخی کارشناسان را در سرعت تصویب آن بالا ببرد، اما شرکت تجاری روسی Sistema گفته است که انتظار دارد تا پایان سال آن را به تولید انبوه ببخشد.

سازمان بهداشت جهانی روز سه شنبه گفت که هر گونه مهر تایید بر نامزد واکسن COVID-19 نیاز به یک بررسی سخت و سخت داده های ایمنی دارد.

طارق جازارویک سخنگوی آژانس بهداشت سازمان ملل متحد در جلسه خبری آنلاین خود در ژنو به خبرنگاران گفت: «ما با مقامات بهداشتی روسیه در ارتباط نزدیک و بحث و گفتگو با توجه به احتمال پیش صلاحیت سازمان جهانی بهداشت در مورد واکسن در حال انجام است.

"پیش از صلاحیت هر واکسن شامل بررسی و ارزیابی سخت از تمام داده های ایمنی و اثربخشی مورد نیاز."

پوتین می گوید روسیه برای اولین بار واکسن Covid-19 را تصویب کرد، لقب 'Sputnik V'

جاسارویچ می گوید: «ما با سرعتی که چندین واکسن نامزد در حال توسعه بوده اند تشویق می شود و آن طور که همیشه می گفتیم، امیدواریم برخی از این واکسن ها ثابت شود که ایمن و کارآمد هستند»

"شتاب پیشرفت به معنی به خطر انداختن ایمنی نیست، "او گفت.

داوطلبان برای واکسن می خواستند

یک منبع به رویترز ماه گذشته گفت: "به کارگران روسی که بیماران COVID-19 را درمان می کنند، شانس داوطلب شدن برای واکسیناسیون در هفته های آینده پیشنهاد خواهد شد.

تصویب مقررات راه را برای تلقیح جمعی از جمعیت روسیه هموار و مقامات امیدوارند که آن را اجازه خواهد داد اقتصاد، که توسط fallout از ویروس، به عقب برگردند به ظرفیت کامل.

کیریل دمیتریوف، رئیس صندوق ثروت مستقل روسیه، از توسعه به عنوان یک «لحظه ٔ تاریخی اِسِبُنیک» که قابل مقایسه با پرتاب ۱۹۵۷ شوروی از اسputnik 1، اولین ماهواره جهان است، نام می بردید.

واکسن با نام "Sputnik V" در بازارهای خارجی به بازار عرضه خواهد شد، او گفت. رسانه های دولتی اخبار را شیپور کرده اند.

اما سرعت حرکت روسیه، تصویب واکسن قبل از انجام مراحل نهایی کارآزماییهای بالینی برای آزمایش ایمنی و اثربخشی به پایان میرسه، برخی دانشمندان را نگران کرده است، که از ترس مسکو ممکن است اعتبار ملی را قبل از ایمنی قرار دهد.

پوتین که در یک نشست دولتی در تلویزیون دولتی صحبت می کرد، این نگرانی ها را رد کرد و گفت واکسن، که توسط موسسه گامالیای مسکو توسعه یافته بود، امن است و حتی به یکی از دخترانش هم اداره شده است.

پوتین گفت: "من می دانم که این کار کاملا موثر، شکل ایمنی قوی، و تکرار می کنم، آن را تصویب کرده است تمام چک مورد نیاز،" پوتین گفت.

او گفت که امیدوار است تولید انبوه به زودی آغاز شود.

مرحله سوم محاکمه

تصویب واکسن توسط وزارت بهداشت می آید قبل از شروع یک محاکمه بزرگتر شامل هزاران نفر از شرکت کنندگان، معمولا به عنوان یک مرحله سوم محاکمه شناخته می شود.

چنین کارآزماییهایی که نیاز به میزان خاصی از شرکت کنندگان در ابتلا به ویروس برای مشاهده اثر واکسن دارند، به طور معمول پیش سازهای ضروری برای دریافت تاییدیه تنظیمی واکسن محسوب می شود.

انجمن سازمان های کارآزمایی بالینی مستقر در مسکو (ACTO)، یک سازمان تجاری که نماینده برترین داروهای جهان در روسیه است، این هفته از وزارت بهداشت خواست تا تصویب را به تعویق بیندازد تا آن محاکمه نهایی با موفقیت به پایان رسید.

در نامه ای به وزارت خانه، گفته شده که خطرات بالایی در ارتباط با ثبت یک دارو قبل از آن اتفاق افتاده است.

"در طول این مرحله است که شواهد اصلی از اثر بخشی واکسن جمع آوری شده است، و همچنین اطلاعات در مورد واکنش های نامطلوب است که می تواند در گروه های خاصی از بیماران ظاهر می شود: افراد با ایمنی ضعیف شده، افراد مبتلا به بیماری های همزاد و غیره، گفت: ".

برخی از کارشناسان بین المللی نیز سرعت تصویب واکسن روسیه را زیر سوال می بره.

پیتر کرمسنر از بیمارستان دانشگاه یئوبنگن در حال حاضر واکسن COVID-19 CureVac را در کارآزمایی های بالینی آزمایش می کند، می گوید: «به طور معمول شما نیاز به تعداد زیادی از افراد دارید که قبل از تایید واکسن آزمایش می شود.

در این رابطه، فکر می کنم بی پروا است که این کار را انجام دهم (آن را تأیید کنید) اگر بسیاری از مردم قبلاآزمایش نشده اند."

دانکن متیوز، استاد حقوق مالکیت معنوی در دانشگاه ملکه مری لندن، گفت: اخبار مربوط به یک واکسن بالقوه COVID-19 قرار بود مورد استقبال قرار گرفت، "اما ایمنی باید در اولویت قرار داشته باشد".

"سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و آژانس داروهای اروپا (EMA) دارای مراحل تصویب سریع برای استفاده اضطراری بشردوستانه و ما نیاز به شواهدی که روسیه اتخاذ رویکرد به همان اندازه محتاطانه، گفت: "متیوس در نظر ایمیل.

بیش از 100 واکسن احتمالی در سراسر جهان در حال توسعه هستند تا سعی کنند همه گیر COVID-19 را متوقف کنند. حداقل چهار نفر در مرحله سوم نهایی آزمایش های انسانی هستند، با توجه به داده های سازمان WHO.

(فرانسه 24 با رویترز)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن