آتش سوزی های مواج تقریبا شهرهای کالیفرنیا، اورگن و واشینگتن را نابود می کنند

صادر شده در تاریخ: 09/09/2020 - 05:28 آتش سوزی های کنترل نشده ای که با بادهای زیاد و دمای بی سابقه رانده می ش

توسط NEWSPISHGAMANNN در 19 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 09/09/2020 - 05:28

آتش سوزی های کنترل نشده ای که با بادهای زیاد و دمای بی سابقه رانده می شد، روز سه شنبه در سراسر غرب آمریکا شدت گرفت و شهر واشینگتن مالدن را آتش زد و جوامعی را در اورگن و کالیفرنیا تهدید کرد.

تبلیغات
ادامه

آتش نشانان و پاسخ دهندگان اضطراری روز سه شنبه به جستجوی ساکنان مالدن کوچک، در حدود ۳۰۰ مایلی (۴۸۰ کیلومتری) شرق سیاتل، یک روز پس از آن که یک طوفان آتش نشانی ۸۰٪ خانه های آن را به همراه ایستگاه آتش نشانی، اداره پست، سالن شهر و کتابخانه ویران کرد، جستجو کردند.

برت میرز، کلانتر شهرستان ویتمن که شهر ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر در آن قرار دارد، می گوید: «مقیاس این فاجعه واقعاً نمی تواند به صورت کلماتی بیان شود.» "دعا ميکنم همه به موقع برن بيرون"

مايرز به خبرگزاری رويترز گفت آتشی که مالدن را نابود کرد حدود ظهر روز يکشنبه فوران کرد که با بادهای ۴۰ مايل در ساعت (۳۴ گره) رانده شد.

مقامات قبل از اينکه فروغ برسيم دستور تخليه رو دادن آتش سوزی در طول حدود سه ساعت بیشتر شهر را فرا گرفت.

Myers گفت: "آن را فوق العاده سریع حرکت کرد،" Myers گفت.

این آتش سوزی یکی از ده ها فروغ بزرگ در حال سوختن در واشنگتن، اورگن و کالیفرنیا در طول تعطیلات آخر هفته روز کارگر بود، به عنوان حرارت سنج افزایش یافت. درجه حرارت در بخش غربی دره سن فرناندو لس آنجلس در صدر ۱۲۱ درجه فارنهایت (۴۹ سانتیگراد) قرار گرفت.

گاوین نیوزوم فرماندار کالیفرنیا با اشاره به دماهای بالا و همچنین سال ها خشکسالی که میلیون ها درخت را کشته است و سوخت آتش سوزی را فراهم کرده است، گفت: «من هیچ صبری برای انکار کنندگان تغییرات آب و هوایی ندارم.» "آن را به سادگی کاملا ناهماهنگ است ... با واقعیت روی زمین.»

اوج فصل آتش

وزارت جنگلداری و حفاظت از آتش سوزی کاليفرنيا روز سه شنبه گفت حدود ۱۴ هزار آتش نشان با بيش از ۲٫۲ ميليون هکتار (۸۹۰ هزار و ۳۰۸ هکتار) که از فصل آتش سوزی سوخته شده بود، در ماه گذشته با ۲۵ فروغ در کاليفرنيا نبرد کردند که رکورد اين نقطه در سال است. اوج فصل آتش سوزی این ایالت هنوز آغاز نشده است.

آتش سوزی هزاران نفر از ساکنان را مجبور به تخلیه خانه های خود کرد و چندین جنگل ملی را در سراسر ایالت بست.

دود آسمان را تیره کرد و تنفس را تا شمال کانادا و به خوبی پایین ساحل به سمت کالیفرنیای جنوبی دشوار کرد. در پایتخت ایالت ساکرامنتو آسمان خاکستری بود و تنفس آن دشوار بود، چرا که بادهای زیاد در گرد و غبار و دود ناشی از آتش سوزی های متعدد حمل می شدند.

هوا در سراسر بخش عمده ای از دره های ساکرامنتو و سن خواکین، سبد نان کشاورزی این ایالت، توسط دولت «خطرناک» امتیاز داده شد.

آتش سوزی کریک در منطقه فرزنو در مرکز کالیفرنیا که باعث تخلیه اضطراری آخر هفته بیش از ۲۰۰ نفر در تعطیلات در یک مخزن محبوب شد، یک شبه تحت آنچه کال فایر روز سه شنبه آن را «شرایط شدید» نامید، رشد کرد.

سازمان آتش نشانی می گوید این فروغ که از ۴ سپتامبر آغاز شد، جامعه دریاچه شیور را تهدید کرد، در میان دیگران، تا حدودی توسط درختان ضعیف شده بر اثر خشکسالی دامن زد و توسط سویسک پوست مهاجم کشته شد.

تخلیه هلیکوپتر

نيوزوم روز سه شنبه در يک کنفرانس خبری آتش نشانانی را که تخليه هليکوپتر منطقه را رهبری می کردند ستود و گفت آنها ۲۱۴ نفر را در شرايط دودی نجات دادند که ديدن آن را دشوار می کرد.

نیوزوم نجات دهندگان را قهرمانانه خواند و گفت: «آنها خیلی راحت می توانستند برگردند و گفتند دود آن ماموریت را بیش از حد خطرناک کرده است.» وی گفت تلاش های نجات روز سه شنبه ادامه يافت و حدود ۱۶۵ نفر به مسيرهای ايمنی و فرار که به دنبال بيش از ده ها نفر ديگر بودند، پرواز کردند.

کال فایر می گوید تا صبح روز سه شنبه آتش کاملا ً آلوده نشده بود و ۱۴۴ هزار جریب (۵۸۲۷۵ هکتار) را سوزانده بود.

آتش نشانان روی زمین نیز در آسیب بودند.

کریس بارث، سخنگوی فرماندهی آتش نشانی تیم شمال غربی اقیانوس آرام دو می گوید پانزده آتش نشان که با فروغ دیگری در جنگل ملی لس پادرس می جنگند، مجبور شدند در پناهگاه های آتش نشانی شخصی خود که «اقدامی نجات دهنده زندگی و آخرین چاره محسوب می شود» پوشش بگیرند. سه نفر به شدت مجروح شدند، یکی به شدت.

گاز و برق اقیانوس آرام (PG&E) خاموش کردن قدرت به هزاران نفر از ساکنان در 22 شهرستان در کالیفرنیا برای جلوگیری از جرقه از تجهیزات خود را از خاموش کردن آتش سوزی بیشتر.

کال فایر می گوید آتش سوزی در شهرستان سن برناردینو در جنوب شرقی لس آنجلس که به گفته مقامات ناشی از یک دستگاه پیروتکنیک است که در جریان یک مهمانی آشکار جنسیتی مورد استفاده قرار می گیرد، تا صبح روز سه شنبه نزدیک به ۱۱ هزار جریب را سوزانده بود و ۱۶٪ مهار شده بود.

نیوزوم روز یکشنبه به دلیل آتش سوزی ها در شهرستان های فرزنو، مادرا، ماریپوسا، سن برناردینو و سن دیگو وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به گزارش صدا و سیمای عمومی اورگن، در اورگن چندین جامعه تخلیه شدند و اولین روز مدرسه به تعویق افتاد.

(رویترز)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب