روس ها در سایه مسمومیت نیروی دریایی به نظرسنجی های منطقه ای می روند

صادر شده در: 13/09/2020 - 07:19 روس ها روز يکشنبه در نظر سنجی های منطقه ای تحت الشعاع مسموميت الکسی نوالنی ره

توسط NEWSPISHGAMANNN در 23 شهریور 1399

صادر شده در: 13/09/2020 - 07:19

روس ها روز يکشنبه در نظر سنجی های منطقه ای تحت الشعاع مسموميت الکسی نوالنی رهبر اصلی اپوزيسيون رای می دهند، بحران اقتصادی که توسط کروناویروس و اعتراضات عمده در برخی مناطق تشديد شده است.

تبلیغات
ادامه

در ۴۱ منطقه این کشور، روس ها به فرمانداران و مجالس منطقه ای و همچنین در چهار انتخابات توسط نمایندگان ملی و دیگر نظرسنجی ها رای می دهند.

یک سال پیش از انتخابات پارلمانی، رای گیری به عنوان آزمونی کلیدی از ماشین انتخاباتی کرملین در میان جوشیدن خشم عمومی از سقوط درآمدها و دردسر اقتصادی دیده خواهد شد.

تاتیانا استانوایا، رئیس شرکت تحلیل آر پولیتیک گفت نتایج نظرسنجی ها به کرملین کمک خواهد کرد تا مشخص کند که آیا حزب حاکم نامحبوب متحد روسیه نیاز به اصلاح دارد یا خیر و اگر انتخابات پارلمانی باید به جلو رانده شود.

استانوایا به خبرگزاری فرانسه گفت مسمومیت ناوالنی همچنین می تواند رای دهندگان را تحت تأثیر قرار دهد و «اثرات متناقضی» به همراه داشته باشد.

پس از تخلیه او از سیبری به برلین، پزشکان آلمانی گفتند ناوالنی با یک عامل عصبی نوویچوک مسموم شده است.

همکاران او بر این باورند که استفاده از سلاح شیمیایی ممنوعه نشان می دهد که تنها دولت روسیه می تواند مسئول باشد.

استانوایا می گوید با ناوالنی در یک بیمارستان آلمانی و غایب در صحنه سیاسی روسیه، کمپین «رای گیری هوشمندانه» که او راه اندازی کرده بود، ممکن است تضعیف شود.

به رهبری ناوالنی، مخالفان امیدوارند با ترویج رای گیری تاکتیکی سلطه کرملین بر زندگی سیاسی روسیه را به چالش بکشند و از روس ها خواستند از قوی ترین نامزد رای گیری برای شکست دادن حزب حاکم حمایت کنند.

استانووا افزود: از سوی دیگر اتفاقی که برای ناوالنی افتاد باعث شوک شد.

دشمن ارشد ولاديمير پوتين رئيس جمهوری روسيه برای ترويج "رای گيری هوشمندانه" هنگامی که مريض شد، در سيبری بوده است.

نظرسنجی های سه روزه

با مواجه شدن روسیه متحد با بحران محبوبیت عمیق، انتخابات در این کشور برای اولین بار در طول سه روز برگزار می شود و برخی از حوزه های رای گیری رو باز خواهند بود.

رای گيری زودهنگام از روز جمعه آغاز شد و روز اصلی رای گيری روز يکشنبه است.

طرح جنجال برانگیز رای گیری سه روزه برای اولین بار در تابستان امسال مورد آزمایش قرار گرفت، زمانی که رای گیری ملی در مورد اصلاحات قانون اساسی که امکان ماندن پوتین در قدرت را تا سال ۲۰۳۶ نیز در طول چند روز برگزار کرد، برگزار شد.

در آن زمان کرملین تمام توقف ها را برای تقویت مشارکت و مراکز رای گیری موقت - که اغلب در رسانه های اجتماعی مورد تمسخر قرار می گرفت - در سراسر کشور، از جمله در اتوبوس ها، چادرها و روی نیمکت های خیابانی، بیرون کشید.

این اقدامات رسماً برای نگهبانی در برابر کروناویروس معرفی شد، اما مخالفان سازمان دهندگان رای را به تقلب در رای گیری دسته جمعی متهم کردند.

در آنچه برخی ناظران معتقدند یکی دیگر از پلیدهای کرملین برای رقیق کردن رای مخالفان است، نامزدها نیز برای چهار حزب جدید کم شناخته شده ایستاده اند.

'نه گفتن به رژیم'

یکی از بالاترین کمپین ها در نووزیبرسک صورت گرفته است که رئیس دفتر ناوالنی در سومین شهر بزرگ روسیه، سرگئی بویکو، مخالفان مقابله با روسیه متحد و حزب کمونیست را گرد هم آورد.

ائتلاف "Novosibirsk 2020" او حدود ۳۰ نامزد قوه مقننه شهر را مطرح کرده و با کمک داوطلبان صندوق مبارزه با فساد ناوالنی کمپین کرده است.

بویکو به خبرگزاری فرانسه گفت: این تلاشی است برای متحد کردن مخالفان، همه افرادی که به رژیم فعلی «نه» می گویند.

در يک فشار نهائی پيش از نظر سنجی ها، تيم نوالنی از روس ها خواست حزب حاکم را از قدرت خارج کنند.

این تیم گفت: هر معاونی بهتر از یکی از اعضای روسیه متحد است.

وی با اشاره به شهر دور شرقی خاباروفسک افزود: انتخابات می تواند برنده شود.

ده ها هزار نفر در دو ماه گذشته بر سر دستگیری فرمانداری که در سال ۲۰۱۸ یک رئیس جمهور از حزب حاکم را شکست داد، به خیابان های آنجا ریختند.

پرونده فرماندار سابق خاباروفسک و جنبش اعتراضی در بلاروس همسایه روسیه هر دو تظاهرات کوچکی را در همبستگی در شهرهای روسیه برانگیخته اند و پیشنهاد می کنند پتانسیل فزاینده ای برای رای گیری اعتراضی وجود دارد.

(AFP)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب