نیروی دریایی روسیه مسموم شده توسط عامل اعصاب، آلمان می گوید، با استناد به 'اثبات بی پرده'

صادر شده در تاریخ: 02/09/2020 - 16:12 دولت آلمان می گويد آزمايش های انجام شده بر روی نمونه های گرفته شده از ا

توسط NEWSPISHGAMANNN در 12 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 02/09/2020 - 16:12

دولت آلمان می گويد آزمايش های انجام شده بر روی نمونه های گرفته شده از الکسی نوالنی رهبر اپوزيسيون روسيه، حضور نويچوک عامل اعصاب دوران شوروی را نشان می داد.

تبلیغات
ادامه

ناوالنی، سیاستمدار و بازپرس فساد که یکی از سرسخت ترین منتقدان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است، در پروازی که در ۲۰ اوت از سیبری به مسکو بازگشت، بیمار شد و پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر اومسک سیبری برده شد.

او بعدها به بیمارستان چاریت برلین منتقل شد، جایی که پزشکان هفته گذشته گفتند نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد او مسموم شده است.

استفن سیبرت، سخنگوی صدراعظم آنگلا مرکل، روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که آزمایش یک آزمایشگاه نظامی ویژه آلمان اثبات «یک عامل عصبی شیمیایی از گروه نوویچوک» را نشان داده است.

نوویچوک، عامل اعصاب دوران شوروی، برای مسموم کردن سرگئی اسکریپال جاسوس سابق روسیه و دخترش در بریتانیا مورد استفاده قرار گرفت. این مهارکننده کولین استراز، بخشی از کلاس مواد است که پزشکان در چاریت در ابتدا در Navalny یکسان است.

سیبرت گفت دولت آلمان شرکای خود را در اتحادیه اروپا و ناتو از نتایج آزمایش آگاه خواهد کرد. او گفت که با توجه به پاسخ روسیه «در مورد پاسخ مشترک مناسب» با شرکای خود مشورت خواهد کرد.

ائتلاف های ناوالنی در روسیه اصرار کرده اند که او عمداً توسط مقامات این کشور مسموم شده است، اتهاماتی مبنی بر اینکه کرملین آن را به عنوان «سر و صدای خالی» رد کرده است.

پزشکان روسی که ناوالنی را در سیبری درمان می کردند بارها با نتیجه گیری بیمارستان آلمان رقابت کرده اند و می گویند مسمومیت را به عنوان تشخیص رد کرده اند و آزمایش های آنها برای مواد سمی منفی برگشته است.

(AP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن