گاز اشک آور به سوی معترضان مهاجر در جزیره یونانی لسبوس شلیک شد

صادر شده در تاریخ: 12/09/2020 - 14:49 پليس ضد شورش يونان روز شنبه در حالی که تنش ها در پی آتش سوزی فاجعه باری

توسط NEWSPISHGAMANNN در 22 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 12/09/2020 - 14:49

پليس ضد شورش يونان روز شنبه در حالی که تنش ها در پی آتش سوزی فاجعه باری که در اين هفته از طريق بزرگترين اردوگاه مهاجران اروپا پاره شد، به سوی پناهجويان معترض در جزيره لسبوس گاز اشک آور شليک کرد.

تبلیغات
ادامه

هزاران پناهجو از روز چهارشنبه که اردوگاه موريا در حملات آشکار آتش سوزی منهدم شد، در لسبوس خشن خوابیده اند و خانواده ها زير پتو ها هود می کنند و در درگاه ها يا جاده ها می خوابند.

درگيری ها روز شنبه در نزديکی يک اردوگاه موقت جديد که توسط مقامات يونانی ساخته شده بود و صدها مرد جوان برای اعتراض در آن جمع شده بودند، روی داد، برخی به سوی پليس ضد شورش که با گاز اشک آور پاسخ می دادند، سنگ پرتاب کردند.

آتش سوزی در اوائل روز در نزديکی محاصره پليس بايد توسط تيپ آتش نشانی خاموش می شد.

تنش بعد از اينکه مقامات سعي کردن اردوگاه جديدي راه اندازی کنن شروع شد

"آزادی!" گفت: یک نشانه دست نویس که توسط یک معترض برگزار شد. دیگری گفت: ما می خواهیم موریا را ترک کنیم.

وی تصریح کرد: ما به صورت مسالمت آمیز علیه اردوگاه جدید اعتراض می کردیم و پلیس گاز اشک آور علیه ما پرتاب کرد. نوزادم گاز را در چشمانش داشت!» زولا، زن کنگو که نوزاد ۵ ماهه اش را حمل می کرد، به خبرگزاری فرانسه گفت.

"در موریا می توانستیم بیایم و برویم اما این (اردوگاه جدید) مثل یک زندان خواهد بود".

به گفته مهاجران، برخی از افرادی که به دلیل گاز اشک آور از مشکلات تنفسی رنج می برند، در آمبولانس ها برده شدند.

پاپوچ، مرد کنگو به خبرگزاری فرانسه گفت: «سه نفر غش کرده اند و به بیمارستان برده شده اند».

تنش

به گفته گروه های مدافع حقوق، تلاش های شبانه روزی برای یافتن سرپناه موقت برای بیش از ۱۱ هزار نفر که در اثر تخریب اردوگاه موریا بی خانمان شده اند، هنوز ناکافی بود.

دیده بان حقوق بشر روز شنبه در بیانیه ای هشدار داد: «در حالی که اکنون هزاران نفر در تپه های اطراف موریا یا در خیابان ها خشن خوابیده اند، تنش بین ساکنان محلی، پناهجویان و پلیس رو به افزایش است.»

اردوگاه موریا که به دلیل ازدحام جمعیت و شرایط بهداشتی ناخوشایند آن مرتباً مورد انتقاد سازمان ملل متحد و گروه های مدافع حقوق قرار گرفته بود، سه شنبه شب و چهارشنبه در آتش سوزی های پی در پی سوزانده شد.

مقامات مهاجران را مسئول فروغ ها می نامند که اولین شکست اندکی پس از آن است که ۳۵ نفر آزمایش مثبتی برای کروناویروس انجام دادند و با اقدامات انزوا مواجه بودند.

بسیاری از پناهجویان عمدتا افغان ماه ها را در شرایط ناامیدانه ای در این جزیره گذرانده اند، به این امید که بیهوده اجازه عبور محکم از مرزهای اروپا را داشته باشند.

نوتيس ميتاراچی وزير مهاجرت يونان روز شنبه گفت اردوگاه جديد، در چند کيلومتری موريا در مکانی در نزديکی دريا، بعدا روز شنبه با ظرفيت سه هزار نفر افتتاح خواهد شد.

میتاراچی به تلویزیون اسکای گفت: آزمایش های سریع برای کروناویروس در ورودی انجام خواهد شد.

الکساندروس راگاواس، سخنگوی وزارت مهاجرت گفت پناهجویان آسیب پذیر اولین کسانی خواهند بود که در خانه قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: اولویت را به خانواده ها خواهیم داد. چادرهای شش ساله خواهد بود و اردوگاه توسط قومیت ها از هم جدا خواهد شد. روند حرکت مردم از امروز آغاز خواهد شد.»

اعتراض های محلی

گروه های داوطلب محلی در تأمین آب و غذا به پناهجویان با مشکل مواجه شده اند.

گروهی از مهاجران اردوگاه سابق در فیس بوک با اشاره به اینکه برخی افراد حتی در زیر درختان گورستان محلی یونان سرپناه پیدا کرده اند، گفتند: «ما در خاک یا در جاده زیر آسمان باز می خوابیم.»

خوابیدن در کنار جاده و در پارکینگ ها، مردان، زنان و کودکان از هر آنچه که می توانند در مزارع نزدیک پیدا کنند استفاده کرده اند و تارپائولین ها را بر روی شاخه های درخت و ریدز در پیشنهاد حریم خصوصی و حفاظت از خورشید ضرب و شتم می چرخانند.

شهردار محلی تلاش برای ساخت اردوگاه های موقت جديد را «غير واقعی» رد کرده است و ساکنان سعی کرده اند با راه اندازی راه بندان ها، ساخت اردوگاه های جديد را متوقف کنند.

از هليکوپترهای ارتش و سرويس آتش نشانی برای دور زدن موانع استفاده شده است.

استراتیس کیتلیس شهردار میتیلین روز جمعه به تلویزیون آنتن گفت: «هر فکر برای بازسازی این نوع چیزها باید فراموش شود.»

«جامعه جزیره دیگر نمی تواند... به دلایل سلامت، انسجام اجتماعی، امنیت ملی.»

مصائب خانواده های رشته دار، دیگر کشورهای اروپایی را بر آن داشته است که پیشنهاد گرفتن صدها پناهجو، به ویژه جوانان بدون همراه را ارائه دهند.

اما یونان مدت هاست که شکایت کرده است که گذشته از تأمین بودجه، شرکای اتحادیه اروپا برای کمک بیش از حد کم انجام داده اند.

تلاش ها در گذشته برای ایجاد یک سیستم سهمیه بندی که می دید همه کشورهای اروپایی با گرفتن پناهندگان از یونان موافقت می کنند، به دلیل مخالفت دولت های راست گرا به ویژه در لهستان و مجارستان دست و پنجه نرم کرده است.

"آتش سوزی برجسته شکست اتحادیه اروپا 'رویکرد کانون' در جزایر (یونانی) ، که منجر به مهار هزاران نفر از مردم... با هدف بازگشت آنها به ترکیه، که از آن عبور می کردند."

(AFP)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب