هزاران نفر در حالی فرار می کنند که آتش سوزی بزرگترین اردوگاه مهاجران یونان را ویران می کند

صادر شده در تاریخ: 09/09/2020 - 07:37 هزاران مهاجر بامداد روز چهارشنبه از آتش سوزی گريختند که از طريق يک اردو

توسط NEWSPISHGAMANNN در 19 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 09/09/2020 - 07:37

هزاران مهاجر بامداد روز چهارشنبه از آتش سوزی گريختند که از طريق يک اردوگاه شلوغ تحت قفل شدن کروناویروس در جزيره لسبوس يونانی پاره شد، اما گزارشی از تلفاتی در دست نيست.

تبلیغات
ادامه

یک مقام وزارت مهاجرت گفت اردوگاه موریا که میزبان بیش از ۱۲ هزار نفر است ، «احتمالاً به طور کامل نابود شده است» و دولت برای یافتن سرپناه جایگزین برای مهاجرانی که در خیابان های خارج از اردوگاه جمع شده بودند، تلاش می کند.

علت آتش سوزی ها هنوز معلوم نيست اما مقامات در حال تحقيق هستند که آيا عمدا آغاز شده اند يا نه. آتن لسبوس را در شرایط اضطراری قرار داد و نیروهای کمکی پلیس را به این جزیره که درست از ترکیه نهفته است فرستاد تا به حفظ نظم کمک کند.

این آتش سوزی درست پس از نیمه شب و تا سپیده دم روز چهارشنبه بیشتر اردوگاه توده ای تکان دهنده از ظروف و چادرهای سوخته بود که چند نفر از طریق آوار برای دارایی های خود جستجو می کردند.

محل نگهداری ۳۵ مهاجری که در این هفته آزمایش مثبتی برای COVID-19 انجام دادند، ناشناخته بود و این نگرانی ها را افزایش داد که ممکن است این ویروس را در این جزیره گسترش دهند.

"نه تنها یک بلکه بسیاری از آتش سوزی در اردوگاه وجود دارد. مهاجران در تلاش برای خاموش کردن آتش سوزی ها به سمت آتش نشانان سنگ پرتاب کردند. علت آن در دست بررسی است.» کنستانتین تئوفیلوپولوس، رئیس تیپ آتش نشانی شمال اژه به تلویزیون ERT گفت.

اين اردوگاه هفته گذشته پس از آن که يک پناهجو آزمايش مثبت کرد، تحت قرنطينه قرار گرفت. مقامات تا شامگاه دوشنبه ۳۵ عفونت را تائيد کرده بودند.

گزارش های اولیه حاکی از آن بود که آتش سوزی ها در مکان های مختلف در اردوگاه گسترده پس از آن آغاز شد که مقامات سعی کردند برخی از افرادی را که آزمایش مثبتی برای COVID-19 انجام داده بودند، منزوی کنند.

"اردوگاه تخليه شده است. همه این افراد در جاده ملی به سمت (شهر) میتیلینی هستند.» پاناگیوتیس دلیجیانیس، شاهد موریا می گوید.

"پلیس وجود دارد که اجازه نمی دهد آنها را از طریق وجود دارد. این افراد چپ و راست در میادین می خوابند.» گروه های امداد مدت هاست که از شرايط در اردوگاه که ميزبان بيش از چهار برابر ظرفيت اعلام شده خود است، انتقاد کرده اند. آنها می گویند اجرای دوری اجتماعی و اقدامات بهداشتی اساسی در آنجا غیرممکن است.

'خارج از کنترل'

سرویس حفاظت مدنی می گوید لسبوس به دلایل بهداشت عمومی به مدت چهار ماه تحت وضعیت اضطراری قرار گرفت که به آن اجازه می دهد تمام نیروها را برای حمایت از جزیره و پناهجویان مبعوث کند.

استراتیس کیتلیس شهردار میتیلینی گفت مهاجران باید برای جلوگیری از گسترش COVID-19 در کشتی ها جابجا یا در خانه قرار دهند.

آرگیریس سیوریس پلیس به تلویزیون اوپن گفت: «وضعیت از کنترل خارج شده بود.» پلیس مجبور شده است حدود ۲۰۰ نفر را که قرار بود به کشورهای خود بازنگرده شوند آزاد کند.

کیریاکوس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان جلسه اضطراری کابینه را در مورد این وضعیت برگزار کرد و وزرای مهاجرت و کشور به سمت لسبوس رفتند.

استلیوس پتساس سخنگوی دولت به تلویزیون دولتی ERT گفت کسانی که در اردوگاه موریا زندگی می کنند به دلیل شیوع کروناویروس اجازه خروج از جزیره را ن خواهند داشت.

يلوا جوهانسون کميسر امور خانگی اتحاديه اروپا گفت اتحاديه اروپا موافقت کرده است بودجه انتقال فوری ۴۰۰ کودک و نوجوان بدون همراه به سرزمين اصلی يونان را تامين کند.

هيکو مااس وزير امور خارجه آلمان آتش سوزی ها را «يک فاجعه انسانی» توصيف کرد و گفت کشورهای عضو اتحاديه اروپا بايد آماده باشند برخی از پناهندگان را از اردوگاه بگيرند.

لسبوس در سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ در خط مقدم یک جنبش دسته جمعی پناهندگان و مهاجران به اروپا قرار داشت.

(رویترز)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن