تجمع هزاران نفر در تايلند در اعتراض به اصلاحات دمکراتيک

صادر شده در تاریخ: 19/09/2020 - 12:04 هزاران معترض در پايتخت تايلند روز شنبه عليه دولت رهبر سابق کودتا و نخست

توسط NEWSPISHGAMANNN در 29 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 19/09/2020 - 12:04

هزاران معترض در پايتخت تايلند روز شنبه عليه دولت رهبر سابق کودتا و نخست وزير Prayuth Chan-ocha تظاهرات کردند و بسياری نيز خواستار اصلاحاتی در سلطنت قدرتمند شدند.

تبلیغات
ادامه

"پایین با فئودالیسم، زنده باد مردم،" یکی از شعارها بود.

اعتراضات از اواسط ماه ژوئيه برای درخواست حذف دولت، قانون اساسی جديد و انتخابات در حال ساخت است. آن ها همچنین با انتقاد از سلطنت شاه ماها وجیرئالنگکورن تابوهای دیرینه ای را شکسته اند.

پليس گفت دست کم پنج هزار نفر در محوطه دانشگاه تیمسات تجمع کرده اند که مدت ها به عنوان کانون مخالفت با تشکیلات نظامی و سلطنت طلب، و صحنه قتل عام معترضان در سال ۱۹۷۶ ديده می شد.

تجمع ضد دولتی تایلند در حالی که معترضان خواستار انتخابات تازه هستند

در زیر باران سبک، معترضان بر روی صنام لوآنگ، فضای عمومی مقابل کاخ بزرگ که مراسم دولتی به طور سنتی در آن برگزار می شود، سرازیر شدند.

آرنون نامپا، وکیل مدافع حقوق بشر که به عنوان یکی از چهره های پیشرو در جنبش اعتراضی ظهور کرده است، در توییتر خود گفت: «امروز مردم خواستار حمایت از قدرت خود خواهند شد.»

۱۹ سپتامبر سالگرد کودتا علیه آکسین شیناواترا نخست وزیر وقت پوپولیست در سال ۲۰۰۶ است. در میان معترضان بسیاری از پیروان پیراهن قرمز او، کهنه سربازان درگیری یک دهه پیش با پیراهن های زرد طرفدار استقرار بودند.

او می گوید: «من اینجا هستم تا برای آینده فرزندان و نوه هایم بجنگم. امیدوارم تا زمانی که من بمیرم آزاد شوند.» تاسوان سوبتای 68 ساله، یک لباس قرمز با طلسم هایی دور گردنش برای دفع گلوله ها گفت.

تا کنون اعتراضات مسالمت آمیز بوده است. بزرگترين تا به امروز ماه گذشته بيش از ده هزار نفر را به خود جلب کرد، اما سازمان دهندگان اين بار انتظار بيشتری دارند.

استقرار در زیر آتش

سیاست تایلند سال هاست که با چالش هایی برای تأسیس سلطنت طلب و نظامی توسط سیاستمداران با حمایت رای دهندگان فقیر شهری و روستایی، و اخیراً توسط معترضان دانشجویی مشخص شده است.

ارتش که خود را مدافع نهادهای اصلی کشور به ویژه سلطنت اعلام می کند، بارها با استناد به نیاز به حفظ ثبات، برای سرنگونی دولت های غیرنظامی پا گذاشته است.

Prayuth گفته است که دولت به اعتراضات به عنوان نوعی آزادی بیان اجازه خواهد داد اما خواسته های اصلاح سلطنت قابل قبول نیست.

یکی از رهبران اعتراضی به نام پانوپونگ "مایک" جادونوک به جمعیت گفت: «ما برای قرار دادن سلطنت در جای مناسب می جنگیم، نه لغو آن.»

یک دانشجوی ۲۰ ساله که از ترس انتقام، نام خود را تنها به عنوان وان داد، گفت وقت آن رسیده است که سلطنت را اصلاح کنیم. او می گوید: «این مشکلی است که مدت هاست زیر فرش جاروب شده است. اين بايد همينجا تموم بشه"

معترضان خواستار خراش یک قانون اعلیحضرت لسه علیه انتقاد از سلطنت هستند. آن ها همچنین به دنبال کاهش قدرت های مشروطه پادشاه و کنترل او بر ثروت کاخ و واحدهای ارتش هستند.

روز پنجشنبه Prayuth به معترضان از بالا بردن خطرات گسترش رمان کروناویروس هشدار داد و از آنها خواست بحران سلامت را در برابر سیاست قرار دهند.

معترضان هنگامی جیدر شدند که یک افسر پلیس به گروهی از آن ها گفت که به دلیل خطر انتقال ویروس تنها می توانند یک ساعت بمانند. پليس گفت روز شنبه ۱۰ هزار افسر را مستقر می کند.

(رویترز)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن