ترامپ به معامله تیک تیک تیک با والمارت و اوراکل برکت می دهد

صادر شده در: 20/09/2020 - 04:38 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت پس از تهدید به ممنوعیت برنامه متعلق به چین

توسط NEWSPISHGAMANNN در 30 شهریور 1399

صادر شده در: 20/09/2020 - 04:38

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت پس از تهدید به ممنوعیت برنامه متعلق به چین در ماه اوت، از معامله ای حمایت می کند که به تیک تیک تیک اجازه ادامه فعالیت در آمریکا را خواهد داد.

تبلیغات
ادامه

او در کاخ سفید به خبرنگاران گفت از معامله با مالک تیک تیک تیک بایت دنس، اوراکل و والمارت برای ایجاد یک شرکت جدید حمایت می کند که عملیات تیک تیک تیک آمریکا به نام تیک تیک گلوبال را بر عهده خواهد گرفت.

خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: اوراکل مسئول فناوری کلیدی و مسئولیت های امنیتی برای حفاظت از تمام داده های کاربر آمریکا خواهد بود. تصویب معامله منوط به بسته شدن با اوراکل و والمارت و مستندات و شرایط لازم برای تصویب توسط" کمیته سرمایه گذاری خارجی در ایالات متحده است.

وزارت بازرگانی گفت : در روز شنبه آن را توسط یک هفته به تاخیر خواهد افتاد سفارش است که قرار بود به اثر اواخر یکشنبه است که الفبا Inc 's Google و شرکت اپل را از ارائه TikTok در فروشگاه های برنامه ایالات متحده خود را متوقف کند.

فردی در این باره توضیح داد که دولت یک هفته به طرفین فرصت داده است تا این معامله را ببندند.

انتظار می رود سهامداران آمریکایی 53 درصد تیک تیک گلوبال را کنترل کنند، فردی که در این باره توضیح داده است، در حالی که سرمایه گذاران چینی 36 درصد را در دست خواهند داشت.

ترامپ گفت که این شرکت جدید «کاملاً توسط اوراکل و والمارت کنترل خواهد شد ... همه کنترل اوراکل و والمارت است."

اوراکل گفت که آن را 12.5٪ سهم در TikTok جهانی را.

TikTok گفت : تحت این معامله ، اوراکل و والمارت خواهد شد شرکت در TikTok جهانی قبل از IPO دور تامین مالی که در آن آنها می توانند تا 20 ٪ سهم تجمعی در این شرکت را.

80٪ باقی مانده توسط ByteDance برگزار خواهد شد اما مشخص نیست که آیا سهام ByteDance در TikTok جهانی خواهد شد به سرمایه گذاران ByteDance توزیع زمانی که TikTok جهانی گنجانیده شده است ، با توجه به منبع.

سرمایه گذاران آمریکایی در حال حاضر مالک حدود ۴۰٪ بایت دنس هستند.

TikTok گفت که آن را "خوشحال است که پیشنهاد توسط TikTok، اوراکل، و والمارت نگرانی های امنیتی دولت ایالات متحده را حل و فصل و حل و فصل سوالات در اطراف آینده TikTok در ایالات متحده است."

TikTok گفت اوراکل تبدیل خواهد شد این شرکت "ارائه دهنده فن آوری مورد اعتماد، مسئول میزبانی تمام داده های کاربر ایالات متحده و تامین امنیت سیستم های کامپیوتری مرتبط برای اطمینان از الزامات امنیت ملی ایالات متحده به طور کامل راضی است."

ترامپ حمایت شدیدی از معامله ای که به گفته او ۲۵ هزار شغل آمریکایی ایجاد خواهد کرد، ارائه داد. ترامپ گفت: من به این معامله برکت داده ام. "من معامله را در مفهوم تایید می کنم."

حدود ۱۰۰ میلیون آمریکایی از تیک تیک تیک استفاده می کنند و مقامات آمریکایی نسبت به داده های کاربر و پتانسیل دسترسی چین به آن داده ها ابراز نگرانی کرده اند.

ترامپ به خبرنگاران گفت: امنیت صد در صد خواهد بود.

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه گزارش داد که تیک تیک گلوبال اکثریت مدیران آمریکایی، یک مدیر ارشد اجرایی آمریکا و یک کارشناس امنیتی در این هیئت را خواهد داشت.

ByteDance موافقت کرده است به پادمان های امنیتی قابل توجهی در داده های کاربران ایالات متحده با مسکن اوراکل تمام داده ها و گرفتن حق بازرسی کد منبع TikTok.

والمارت بلافاصله اظهار نظر نکرد.

ترامپ در این هفته ابراز آ آزار کرد که وکلای دولتی به او گفتند که درخواست «تکه ای» از هر گونه قیمت فروش تیک تیک تیک برای خزانه داری مجاز نیست.

وی گفت به عنوان بخشی از اين معامله يک صندوق آموزش و پرورش ۵ ميليارد دلاری آمريکا وجود خواهد داشت. ترامپ گفت: این سهم آنهاست که من درخواست کرده ام.

وی گفت اين شرکت جديد به احتمال زياد در تگزاس گنجانیده خواهد شد و دست کم ۲۵ هزار کارمند دارد.

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه گزارش داد که بایت دنس در حال برنامه ریزی یک پیشنهاد عمومی اولیه آمریکا از تیک تیک وک گلوبال است. تشکیل پرونده IPO برای TikTok جهانی خواهد بود در بورس ایالات متحده و می تواند در حدود یک سال آمده است ، منابع گفت ، درخواست ناشناس ماندن به دلیل این موضوع محرمانه است.

این منبع می گوید انتظار می رود بخشی از درآمد حاصل از IPO برای تأمین مالی صندوق آموزش و پرورش 5 میلیارد دلاری مورد استفاده قرار گیرد. بایت دنس و اوراکل بلافاصله به درخواست های مربوط به اظهار نظر پاسخ ندادند.

چین هنوز باید این معامله را تصویب کند. ترامپ گفت: خواهیم دید که آیا همه اینها اتفاق می افتد یا نه.

گرگ ابوت فرماندار تگزاس پیش از این در توییتر گفته بود که در مورد این معامله با ترامپ صحبت کرده است. ابوت گفت: «من به او اطلاع می دهم که اگر معامله تگزاس را تأیید کند، محل مناسبی برای مقر خواهد بود.»

(رویترز)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب