ترکیه می گوید Haftar نیروهای باید برداشت از سرت برای ماندگار لیبی آتش بس

صادر شده در: 20/06/2020 - 16:08اصلاح: 20/06/2020 - 16:08 ترکیه در روز شنبه گفت: خلیفه Haftar را در افغانستان

توسط NEWSPISHGAMANNN در 31 خرداد 1399

صادر شده در: اصلاح:

ترکیه در روز شنبه گفت: خلیفه Haftar را در افغانستان و لیبی نیاز به خروج از استراتژیک شهر سرت برای یک آتش بس پایدار و متهم فرانسه از "jeopardising" ناتو امنیتی با حمایت او.

تبلیغات

ابراهیم Kalin این سخنگوی ریاست جمهوری گفته است که ترکیه با پشتیبانی از موقعیت سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده دولت توافق ملی (GNA) در طرابلس و سرت و Al-Jufra باید تخلیه توسط Haftar نیروهای برای "آتش بس پایدار."

لیبی فرو رفته در هرج و مرج پس از یک حمایت غرب 2011 قیام سرنگون دیرین دیکتاتور Moamer Kadhafi تنها به ترک رقیب جنگ سالاران مبارزه برای کنترل نفت این کشور ثروت و نقشه کشی در قدرت های بین المللی به جنگ زوال یافت و سرازیر شد.

ترکیه جعلی است, روابط قوی با GNA سر Fayez al-Sarraj ارسال پیچیده هواپیماهای بدون سرنشین و سیستم های دفاع هوایی است که به کمک او دفع Haftar اخیر توهین آمیز است.

یک سطح بالا ترکی هیئت از جمله Kalin خارجه و رئیس اطلاعات پرداخت یک سفر به طرابلس روز چهارشنبه در یک سفر اعلام نشده.

Kalin گفت: برقراری آتش بس در لیبی امکان پذیر خواهد بود اگر همه رفت و بازگشت به مواضع خود در سال 2015 اشاره به توافق رسیده است که در سال.

"این موقعیت GNA و ما از آن پشتیبانی می کند چرا که در حال حاضر Haftar نیروهای با استفاده از مکان های استراتژیک خود را به عنوان سکوی پرتاب موشک علیه حکومت مشروع" گفت: Kalin.

"آنها همچنین با استفاده از این اماکن برای استفاده از نفت لیبی منابع برای تامین مالی خود جنگ است."

او هشدار داد در برابر یک آتش بس با عجله.

"عجله زودرس آتش بس را نمی خواهد منجر به آنچه ما می خواهیم برای رسیدن به تمام لیبی وجود دارد."

Kalin همچنین متهم فرانسه از "jeopardising" ناتو امنیت با حمایت از Haftar که نیروها انجام یک حمله به طرابلس از سال گذشته است.

"در لیبی ما در حال حمایت از دولت مشروع و دولت فرانسه حمایت نامشروع warlord و jeopardising ناتو امنیت مدیترانه امنیت شمال آفریقا امنیت و لیبی ثبات سیاسی" او گفت:.

(AFP)



tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن