ترکیه برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا به redesignate یاد ایاصوفیه به مسجد

صادر شده در: 02/07/2020 - 06:09اصلاح: 02/07/2020 - 06:09 ترکیه دادگاه ارائه خواهد شد انتقادی حکم پنج شنبه در

توسط NEWSPISHGAMANNN در 12 تیر 1399

صادر شده در: اصلاح:

ترکیه دادگاه ارائه خواهد شد انتقادی حکم پنج شنبه در مورد اینکه آیا استانبول سمبل برجسته و سابق کلیسای ایاصوفیه می تواند طراحی مجدد به عنوان مسجد حاکم است که می تواند التهاب و تنش با غرب است.

تبلیغات

ششم-قرن عمارت -- یک آهنربا برای گردشگران در سراسر جهان با معماری خیره کننده -- شده است یک موزه از سال 1935 باز به مؤمنان از همه مذاهب است.

با وجود گاه به گاه تظاهرات توسط گروه اسلامی اغلب فریاد می زدند: "اجازه زنجیر شکستن و باز کردن ایاصوفیه" برای نماز و در خارج از سایت میراث جهانی یونسکو مقامات تا کنون نگهداری ساختمان یک موزه است.

این ایاصوفیه برای اولین بار ساخته شده به عنوان یک کلیسای مسیحی امپراتوری بیزانس در قرن ششم بود اما تبدیل به یک مسجد پس از دولت عثمانی و فتح قسطنطنیه در 1453.

تبدیل ایاصوفیه به موزه تبدیل شد کلید اصلاح پست-ترکی عثمانی مقامات زیر مدرن بنیانگذار جمهوری مصطفی کمال آتاتورک.

اما خواستار آن برای خدمت دوباره به عنوان یک مسجد را مطرح خشم در میان مسیحیان و تنش بین دشمنان تاریخی و مضطرب متحدان ناتو ترکیه و یونان است.

ترکیه شورای دولت ارائه خواهد شد حاکم بر وضعیت آن یا در همان روز و یا در عرض دو هفته رسمی "آناتولی" گزارش داد.

'مشخصات بالا نماد'

رئیس جمهور رجب طیب اردوغان در ماه گذشته گفت: این تصمیم بود برای دادگاه-شناخته شده به عنوان Danistay -- اضافه کرد: "گام های لازم گرفته خواهد شد پس از حکم."

اما اردوغان که قبلا حاکی از آن زمان به تغییر نام ایاصوفیه به مسجد گفت: آن را به حال شده است یک "اشتباه بسیار بزرگ" برای تبدیل آن به یک موزه در نظرات قبل از انتخابات شهرداری ها در سال گذشته است.

"این Danistay تصمیم گیری خواهد شد به احتمال زیاد سیاسی است. هر نتیجه آن خواهد بود و در نتیجه دولت را به شور و مشورت" گفت: Asli اصلی آیدین همکار در شورای اروپا در روابط خارجی.

اما او افزود: دولت خواهد بود توزین تعدادی از مسائل از جمله روابط با یونان و اروپا و آمریکا که در آن "دین یک امر مهم".

آنتونی اسکینر از ارزیابی ریسک شرکت Verisk Maplecroft گفت: تبدیل ایاصوفیه به مسجد خواهد "کشتن حداقل دو پرنده با یک سنگ" برای اردوغان: او می تواند تهیه کردن به خود را اسلامی و ملی پایه و حفظ اگر نه تشدید تنش با یونان در حالی که همه به دنبال بازیگران ترکیه به عنوان یک قدرت توانمند.

"اردوغان نمی تواند پیدا کردن یک مطلب با مشخصات بالا و قوی نماد از ایاصوفیه برای رسیدن به همه این اهداف در یک بار" او به خبرگزاری فرانسه گفت.

رهبر ترکیه در سال های اخیر قرار داده شده تا کنون تاکید بیشتر بر جنگ که منجر به شکست بیزانس توسط عثمانی با اسراف جشن هر سال برگزار می شود به علامت فتح.

در ماه مه از روحانیون قرائت نماز در این موزه به مناسبت سالگرد پس از اولین قرآن تلاوت در سال 85 در داخل ایاصوفیه در سال 2015.

در سال 2016 دولت مذهبی پخش کانال یک قرآن, تلاوت های مختلف ارشد, ترکی, روحانی در داخل موزه در هر روز از ماه رمضان.

ترکها تقسیم

یونان از نزدیک زیر آینده بیزانس میراث فرهنگی در ترکیه و حساس است به این موضوع به عنوان آن را می بیند خود را به عنوان مدرن به جانشینی ارتدوکس مسیحی بیزانس.

فرهنگ یونانی وزیر لینا Mendoni که با ارسال نامه ای از اعتراض به یونسکو در هفته گذشته گفت: حرکت "rekindles ملی و مذهبی و تعصب" و تلاش برای "کاهش بنای جهانی درخشش".

او دولت را متهم به استفاده از این اثر تاریخی "به خدمت سیاسی داخلی منافع" با این استدلال که تنها یونسکو به حال قدرت برای تغییر ایاصوفیه وضعیت.

این موضوع نیز پس از نزدیک در واشنگتن است.

وزیر خارجه آمریکا مایک Pompeo در یکشنبه خواست ترکیه برای حفظ ایاصوفیه به عنوان یک موزه و به اطمینان حاصل شود آن را در دسترس برای همه است.

"ایالات متحده انداز یک تغییر در وضعیت ایاصوفیه به عنوان کاهش میراث قابل توجهی از این ساختمان و آن بینظیر توانایی... برای خدمت به بشریت به عنوان یک بسیار مورد نیاز پل بین کسانی که متفاوت ایمان به سنت ها و فرهنگ ها."

اما ترکها تقسیم می شوند بیش از آن در آینده وضعیت.

Mahmut Karagoz های استانبول, کفاش, 55, رویاهای او می تواند یک روز دعا در زیر گنبد ایاصوفیه.

"این است که یک میراث ما اجداد عثمانی. من امیدوارم که نماز ما شنیده خواهد شد این دلتنگی باید به پایان رسیده است" او به خبرگزاری فرانسه گفت.

اما سنا Yildiz اقتصاد دانش آموز معتقد است که ایاصوفیه باید در حفظ آن موزه ،

"این است که جایگاه مهمی برای مسلمانان بلکه برای مسیحیان و برای همه کسانی که عشق تاریخ" او گفت:.

(AFP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن