ایالات متحده به ممنوعیت TikTok و وی چت دانلود برنامه از یکشنبه

دولت ترامپ وی چت و برنامه به اشتراک گذاری ویدئو TikTok را از فروشگاه های برنامه ایالات متحده با شروع یکشنبه شب

توسط NEWSPISHGAMANNN در 29 شهریور 1399

دولت ترامپ وی چت و برنامه به اشتراک گذاری ویدئو TikTok را از فروشگاه های برنامه ایالات متحده با شروع یکشنبه شب ممنوع خواهد کرد، اقدامی که آمریکایی ها را از دانلود سیستم عامل های متعلق به چین در مورد نگرانی هایی که آنها یک تهدید امنیت ملی است مسدود خواهد کرد.

تبلیغات
ادامه

این ممنوعیت ها که روز جمعه اعلام شد، تنها دانلود ها و به روز رسانی های جدید را تحت تاثیر قرار می دهد و کمتر از آنچه انتظار می رفت، به ویژه برای TikTok، به گروه مادر خود ByteDance برخی از فضای تنفس برای محکم کردن توافق بر سر سرنوشت عملیات ایالات متحده خود را.

وی چت که یک پیام رسانی همه در یک، رسانه های اجتماعی و برنامه پرداخت الکترونیکی است، از روز یکشنبه با محدودیت های شدیدتری مواجه است. کاربران موجود TikTok، از سوی دیگر، تغییر کمی را ببینید تا 12 نوامبر که ممنوعیت برخی از معاملات فنی در لگد زدن، که TikTok گفت که به ممنوعیت موثر است.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: «ما با این تصمیم وزارت بازرگانی مخالفیم، و ناامید شده ایم که می ایستد تا دانلود های جدید برنامه را از روز یکشنبه مسدود کند و استفاده از برنامه TikTok در آمریکا را از ۱۲ نوامبر ممنوع کند.» "ما به چالش کشیدن دستور اجرایی ناعادلانه، که بدون روند دادرسی وضع شد و تهدید به محروم کردن مردم آمریکا و کسب و کارهای کوچک در سراسر ایالات متحده از پلت فرم قابل توجهی برای هر دو صدا و معیشت ادامه خواهد داد."

ویلبر راس، وزیر بازرگانی به شبکه کسب و کار فاکس گفت که «تیک تیک تیک اساسی تا ۱۲ نوامبر دست نخورده خواهد ماند.»

ممنوعیت دانلود های جدید ایالات متحده از برنامه به طور گسترده ای محبوب هنوز هم می تواند توسط رئیس جمهور دونالد ترامپ لغو قبل از آن طول می کشد اثر اگر ByteDance مهر و موم یک معامله با اوراکل است که آدرس نگرانی در مورد امنیت داده های کاربران خود را.

[محتوای جاسازی شده]

جاش هاولی سناتور جمهوری خواه در توییتر خود گفت: «این حرکت درست است - فشار بر پکن را قطع کنید، از آمریکایی ها محافظت کنید.»

دولت ترامپ تلاش برای پاکسازی برنامه های چینی "بی اعتماد" از شبکه های دیجیتال آمریکا را در میان افزایش تنش ها با پکن در مورد طیف وسیعی از مسائل از تجارت و حقوق بشر گرفته تا نبرد برای برتری فناوری افزایش داده است.

ممنوعیت وی چت که توسط بیش از ۱ میلیارد نفر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد، انتقال وجوه یا پردازش پرداخت ها به یا از مردم در ایالات متحده را از طریق آن میله می کند. کاربران همچنین می توانستند از یکشنبه شب شروع به تجربه سرویس کندتر کنند.

وزارت بازرگانی سفارش میله فروشگاه برنامه شرکت اپل، الفبا Inc's گوگل پلی و دیگران از ارائه برنامه ها بر روی هر پلت فرم "است که می تواند از داخل ایالات متحده رسیده است،" یک مقام ارشد بازرگانی به رویترز گفت.

در حالی که این ممنوعیت ها کمتر از آنچه برخی در اصل می ترسیدند چشمگیر است، مقامات بازرگانی گفتند معاملات اضافی می تواند در تاریخ بعد اضافه شود.

سهام اوراکل پس از کاهش ۱٫۶٪ در معاملات پیش از بازار، ۰٫۳٪ پایین بود.

اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا گفت دستور بازرگانی «با محدود کردن توانایی آنها در برقراری ارتباط و انجام معاملات مهم بر روی دو بستر رسانه های اجتماعی، حقوق متمم اول مردم در آمریکا را نقض می کند.»

آن را اضافه کرد همچنین "آسیب رساندن به حریم خصوصی و امنیت میلیون ها نفر از کاربران موجود TikTok و وی چت در ایالات متحده با مسدود کردن به روز رسانی نرم افزار، که می تواند آسیب پذیری ها را برطرف و برنامه ها امن تر است."

مقامات می گویند این دستور شرکت های آمریکایی را از انجام کسب و کار در وی چت در خارج از ایالات متحده منع نمی کند، که از اخبار به شرکت های آمریکایی مانند والمارت و استارباوکس که از برنامه های "مینی برنامه" جاسازی شده وی چت برای تسهیل معاملات و درگیر کردن مصرف کنندگان در چین استفاده می کنند، استقبال خواهد کرد.

سفارش معاملات با کسب و کار دیگر تنسنت هولدینگز مالک وی چت نوار نیست، از جمله عملیات بازی آنلاین آن، و اپل، گوگل و یا دیگران را از ارائه برنامه های TikTok یا وی چت در هر نقطه در خارج از ایالات متحده ممنوع نیست.

این ممنوعیت ها در پاسخ به یک جفت دستور اجرایی صادر شده توسط ترامپ در ۶ اوت است که به وزارت بازرگانی ۴۵ روز فرصت داد تا مشخص شود چه معاملات برای جلوگیری از برنامه هایی که او تهدید امنیت ملی می داند، مسدود شود. این مهلت روز یکشنبه منقضی می شود.

[محتوای جاسازی شده]

مقامات وزارت بازرگانی گفتند به دلیل خطراتی که جمع آوری داده های برنامه ها به وجود می آورد، گام فوق العاده ای را بر می دارند. چین و شرکت ها داده های کاربر آمریکا را برای جاسوسی جمع آوری کرده اند.

راس در بیانیه ای کتبی گفت : "ما اقدام قابل توجهی برای مبارزه با مجموعه مخرب چین از داده های شخصی شهروندان آمریکایی ، در حالی که ترویج ارزش های ملی ما ، هنجارهای مبتنی بر قوانین دموکراتیک ، و اجرای تهاجمی از قوانین و مقررات ایالات متحده است."

اپل و گوگل بلافاصله به درخواست های مربوط به اظهار نظر پاسخ ندادند.

برنامه های محبوب

TikTok دارای ۱۰۰ میلیون کاربر در ایالات متحده است و به ویژه در میان آمریکایی های جوان تر محبوب است.

شرکت های تحلیلی آپتوپیا در اوایل ماه اوت گفتند وی چت به طور متوسط ۱۹ میلیون کاربر فعال روزانه در ایالات متحده داشته است. در میان دانشجویان چینی، پت های سابق و برخی آمریکایی ها که روابط شخصی یا تجاری در چین دارند محبوب است.

وزارت بازرگانی به دنبال وادار کردن مردم در ایالات متحده به حذف برنامه ها یا توقف استفاده از آن ها نخواهد بود. "ما در سطح شرکت های بزرگ بالا هدف. ما بعد از تک تک کاربران بیرون نمی رویم.»

با گذشت زمان، مقامات گفتند، عدم به روز رسانی ها قابلیت استفاده از برنامه ها را تنزل خواهد داد.

یک مقام ارشد گفت: انتظار این است که مردم راه های جایگزین برای انجام این اقدامات پیدا کنند. "ما انتظار داریم که بازار عمل کند و برنامه های امن تری وجود خواهد داشت که این شکاف ها را پر خواهد کرد که آمریکایی ها می توانند به آنها اعتماد کنند و دولت ایالات متحده مجبور نخواهد بود اقدامات مشابهی علیه آن انجام دهد."

تجارت همچنین منع معاملات فنی اضافی با وی چت با شروع یکشنبه است که به طور قابل توجهی قابلیت استفاده و عملکرد برنامه در ایالات متحده را کاهش دهد.

سفارش میله میزبانی داده ها در داخل ایالات متحده برای وی چت، خدمات تحویل محتوا و شبکه هایی که می تواند قابلیت و حمل و نقل اینترنت و یا خدمات peering را افزایش دهد.

یک مقام ارشد بازرگانی در مورد کاربران وی چت گفت: «اتفاقی که بلافاصله قرار است بیفتد این است که کاربران قرار است تاخیر یا عدم قابلیت را تجربه کنند.» "ممکن است هنوز هم قابل استفاده باشد اما قرار نیست به اندازه ای که بود کاربردی باشد."

تجارت همان مجموعه ای از معاملات فنی برای TikTok نوار، اما که تا 12 نوامبر به اجرا در نمی آید.

تجارت افرادی را که از تیک تیک تیک یا وی چت در آمریکا استفاده می کنند مجازات نخواهد کرد.

سفارش ذخیره سازی داده ها را در داخل ایالات متحده برای وی چت یا TikTok نوار نمی کند.

برخی از آمریکایی ها ممکن است راه حل پیدا کنید. هیچ چیز است که یک آمریکایی از سفر به یک کشور خارجی و دانلود هر دو برنامه نوار وجود دارد, و یا به طور بالقوه با استفاده از یک شبکه خصوصی مجازی و مشتری دسکتاپ, مقامات اذعان کرد.

(رویترز)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب