مادورو ونزوئلا از سازمان ملل متحد، ناظران اتحاديه اروپا به انتخابات ماه دسامبر دعوت کرد

صادر شده در تاریخ: 03/09/2020 - 07:15 دولت نيکولا مادورو رئيس جمهوری ونزوئلا روز چهارشنبه گفت از رهبران سازما

توسط NEWSPISHGAMANNN در 13 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 03/09/2020 - 07:15

دولت نيکولا مادورو رئيس جمهوری ونزوئلا روز چهارشنبه گفت از رهبران سازمان ملل متحد و اتحاديه اروپا دعوت کرده است ناظرانی را برای نظارت بر انتخابات پارلمانی در ماه دسامبر بفرستند

تبلیغات
ادامه

خورخه آرئازا، وزیر امور خارجه، در توییتر گفت که نامه ای به آنتونیو گوترز رئیس سازمان ملل متحد و جوزپه بورل دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا ارسال شده است و «تضمین های انتخاباتی گسترده ای که برای انتخابات پارلمانی آینده به توافق رسید» و از آن ها دعوت به فرستادن ناظران کرده است.

این اقدام یک روز پس از آن صورت گرفت که مادورو پیش از نظرسنجی ها بیش از ۱۰۰ قانونگزار و همکاران خوان گوایدو رهبر اپوزیسیون را «به نفع ترویج آشتی ملی» عفو کرد.

گوایدو این اقدام را به عنوان یک اقدام برای تلاش برای مشروعیت بخشیدن به انتخابات آینده که مخالفان اصلی گفته اند آن را تحریم خواهد کرد، رد کرد.

ماه گذشته بورل خواستار به تعویق افتادن انتخابات شد و گفت که «شرایط یک روند انتخاباتی شفاف، فراگیر، آزاد و عادلانه» وجود ندارد.

او گفت نه تضمین های کافی «برای اتحادیه اروپا که بتواند یک ماموریت رصد انتخاباتی را مستقر کند» وجود نداشت.

با این حال بورل روز سه شنبه نشان داد که آزادی زندانیان «خبر خوبی است و یک شبه سیون غیر شرطی برای ادامه پیشروی در سازمان انتخابات آزاد، فراگیر و شفاف است.»

میشل باچلت رئیس حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز روز سه شنبه در بیانیه ای از این اقدام استقبال کرد.

در ژانویه ۲۰۱۹، گوایدو رئیس مجلس ملی با اعلام سرپرستی خود اقتدار مادورو را به چالش کشیدند و ادعا کرد مادورو انتخاب مجدد خود را در سال ۲۰۱۸ در یک رای گیری تقلبی دزدیده است.

گوایدو به سرعت حمایت بیش از ۵۰ کشور از جمله آمریکا را دریافت کرد که آزادی زندانیان مادورو را به عنوان اقدامی «نشانه» رد کرده و گفته است به نگه داشتن صدها زندانی سیاسی ادامه می دهد و شرایط مورد نیاز برای برگزاری یک انتخابات آزاد و عادلانه را تضعیف می کند.

(AFP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب