'شما می توانید ببینید که آن را واقعا جدی بود': قفل فرانسه، شش ماه در

صادر شده در تاریخ: 17/09/2020 - 12:19 در ۱۷ مارس ۲۰۲۰، یک روز پس از سخنرانی معروف امانوئل ماکرون به ملت، اقدا

توسط NEWSPISHGAMANNN در 27 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 17/09/2020 - 12:19

در ۱۷ مارس ۲۰۲۰، یک روز پس از سخنرانی معروف امانوئل ماکرون به ملت، اقدامات قفل شده برای مبارزه با گسترش کاوید-۱۹ در فرانسه به اجرا در آمد. شش ماه بعد مردم شگفتی و اندوهی را که در این لحظه تاریخی بی سابقه احساس می کردند به یاد می آورد.

تبلیغات
ادامه

تا اواسط ماه مارس دولت فرانسه نیاز به اقدام برای جلوگیری از عفونت های کروناویروس مارپیچی خارج از کنترل داشت. در نتیجه رئیس جمهور در ۱۶ مارس خطاب به این کشور به مردم فرانسه گفت که «از ظهر فردا، حداقل به مدت ۱۵ روز، سفرهای خارج از خانه تا حد زیادی کاهش خواهد یافت». قفل شدن روز بعد به اجرا در آمد.

هدف این بود که تعاملات مردم فرانسه را تا حد امکان کاهش دهیم: «پیام روشن است - در خانه بمانید!» کریستف کاستانر وزیر کشور وقت پس از سخنرانی ماکرون اعلام کرد. هر در طول این لحظه در راه خود زندگی می کرد - بدون اینکه بداند که این حداقل 15 روز در واقع به مدت 55 روز طول خواهد کشید، پایان در تاریخ 11 مه.

ایولین ۶۳ ساله که در روستایی در نزدیکی شهری با ۹۰۰۰ نفر جمعیت در منطقه روستایی یور در غرب پاریس زندگی می کند، می گوید: «من و همسرم برای انجام خرید مان در آن روز به شهر رفتیم.» «وقتی رسیدیم با پوچی برخورد کردیم - نه ماشین، نه عابر پیاده در پیاده رو. خیلی سریع به خانه به حومه شهر بازگشتیم. این آغاز زندگی دیگری بود.»

ممنوعیت حرکت افرادی به جز کسب و کار لازم در حال اجرا بود، اما پلیس در این مرحله اولیه «مدارا» نشان می داد. او می گوید: «آن روز تنها زمانی بود که فرم ما را بررسی می کردند و می گفتند چرا باید بیرون و در مورد آن بودیم. شما این تصور را داشتید که پلیس آنقدر ها از کاری که باید انجام می داد آگاه نبود؛ ما نمی خواستیم به سند ما دست بزنند و بیش از یک متر دورتر نگه نداشتند.»

شوک بزرگي بود

برای دیگران حس شوک بر آن ها عمدتاً وجود داشت. پیر ۳۴ ساله که در آن مرحله در کن در ریویرای فرانسه زندگی می کرد، می گوید: «من واقعاً نفهمیدم که وقتی قفل شدن را اعلام کردند چه خبر است.» او ادامه داد: نمی دانستم می توانیم بیرون برویم یا نه. "من در خانه بودم؛ من خودم را آماده می کردم تا دو هفته در آنجا بمانم - اما انتظار نداشتم که دو ماه ادامه پیدا کند.»

رومین ۳۳ ساله، روزنامه نگار آزاد ساکن پاریس نیز از نگهبانی گرفتار شد. "من قرار بود چند روز پس از قفل شدن را ترک کنم تا در یک منطقه جنگی گزارش بدهم. اما کشورهای مورد نظر مرزهای خود را بسته بودند، بنابراین من گیر کرده بودم. من از نظر ذهنی خودم را آماده کردم تا احتمالا ً در وسط یک جنگ زیر آتش باشم تا در آپارتمانم با کتاب ها و گربه ام در آپارتمانم قفل شده باشم.»

بسیاری از مردم فرانسه 24 صحبت کرد به احساس جزر و مد چرخش قبل از مارس 17. یکی از پاریسی ها به نام مورگان 30 ساله گفت که «نقطه عطف واقعی» اعلام 12 مارس بود که مدارس، پرورشگاه ها و دانشگاه ها دوشنبه بعد را خواهند بستند: «در آن مرحله می دیید که واقعا جدی است. این یک شوک بزرگ بود; تا حالا همچين چيزي نديده بودم نمی دانستیم چه مدت طول می کشد - و کمی دیوانه ام کرد تا به خودم بگویم که نمی دانم چه زمانی دوباره عزیزانم را می بینم.»

مورگان گفت که او کمی "هیپوکندریاک" است و او "وحشت زده در کوچکترین چیز" زمانی که او برای رای دادن در دور اول انتخابات محلی در تاریخ 15 مارس رفت. "من هرگز رای خود را با حس اندوه مانند آن ریخته است؛ من هر وقت دیدم کسی خیلی به من نزدیک می شود، وحشت می کردم.»

مورگان افزود نحوه برقراری ارتباط دولت با تحولات در اواسط ماه مارس به اضطراب او دامن زده است. پس از اعلام تعطیلی مدرسه در تاریخ 12 مارس، بارها و رستوران ها با اثر فوری در شب 14th بسته شد - اما پس از آن انتخابات محلی پیش رفت به عنوان برنامه ریزی شده در 15th، قبل از آدرس ماکرون در روز بعد. مورگان گفت: این یک رولرکوستر احساسی واقعی بود.

به عنوان یک معلم، تجربه پیر از تعطیلی مدارس تا حدودی متفاوت بود: «ما می توانستیم ببینیم که چند روز قبل از این اتفاق می آید، بنابراین دقیقاً جای تعجب نبود.» با این حال، او انتظار داشت که قفل شدن «فقط دو هفته به طول انجامد». حافظه قابل توجه است رفتن برای دوچرخه سواری در امتداد Riviera و پیدا کردن "بسیاری از مردم در خیابان ها، به دنبال آنها قرار بود به قفل شده است و که آنها قادر به فرار از آن".

برخی دیگر از اوایل ماه مارس به بعد پر از پیش بینی بودند. "من می رفتم و ورزش می کردم و همه ما با بوسه روی گونه به یکدیگر سلام می کردیم - اما من باید یک قدم به عقب در آن نقطه برمی داشتم و می گفتم که چگونه باید مراقب باشیم. مردم می گفتند اوه بیا، چیزی نیست! "من این را در ۹ مارس شنیدم. هشت روز بعد، ما در حال قفل شدن بودیم.»

این مقاله از اصل به زبان فرانسوی ترجمه شده است.

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن